Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Aj då, så tidigt kan jag inte. Jag hör av mig till Conny när jag kommer hem om det finns mer att göra så kommer jag då. Blir nog nån gång på eftermiddagen.
//N

Efter önskemål öppnar vi ytterligare en klass för den som vill prova på. Stadsskogsturen mixed light är för den som bara vill köra ett varv (ca 5,5km) på söndag!
Välkommen.

Hallå där ute!! Vill ni de något roligt?? Kom till stadsskogen på söndag och titta på Mtb-tävlingen........ Start kl 1100 ...... Välkomna

Efteranmälan är öppen, det är bara att köra :-)

Verkligen kul att alla 28 startande idag tyckte om vår bana i Stadsskogen.
Kommentarer som " En riktig MTB-bana" och "Fantastiskt roligt", värmer en banläggares hjärta!
Till nästa års MTB-race vi arrangerar skall vi rida ännu mer på att vi har en rolig teknisk bana som passar de flesta cyklister.
När jag skriver -de flesta, är jag idag övertygad efter att ha sett en inbiten lansvägscyklist gränsla en MTB för absolut första gången och med ett leende på läpparna passera mållinjen, utbrista "Det här var kul!!"

/C

Medlemsbrev SCK oktober 2011-10-03

Hej

I helgen kom hösten vilket passade utmärkt då SCK hösttävling i MTB, Stadsskogsturen, avgjordes i söndags. Ett 30-tal cyklister från Strängnäs, Eskilstuna och Stockholm träffades och körde den tekniska banan. Kommentarerna efteråt var ”Superkul, vilken bana”, ”Det här kommer vi tillbaks till” och ”Oj, kan det vara så här kul att köra MTB”.

Segrade i herrklassen gjorde Tommy Eriksson och damklassen vanns av Satu Eriksson, både Eskilstuna CK. God två, och därmed klubbmästare, vår egen Niklas Andersson som därmed fick ta emot det förra året instiftade vandringspriset. Ett stort grattis till alla vinnare och deltagare.

Med bara lite mer marknadsföring av tävlingen inför nästa år kan vi nog räkna med en ordentlig ökning av antalet deltagare. Kul och utmanande. Mer om detta under 2012.

Medlemsmöte tisdag den 25 oktober
Tisdag den 25 oktober kommer vi ha ett öppet medlemsmöte i klubben. Alla medlemmar och andra cykelintresserade är varmt välkomna. Vi kommer träffas i SMOL-gåden och börjar kl 19.

Under kvällen kommer vi bland annat gå igenom vår verksamhetsplan och idéer kring utveckling av klubbens verksamhet. Bland annat kring arbetet med att komma igång och vidare med ungdomsverksamheten. En del i detta är att bygga en bikepark. Mark är anvisad av kommunen, nu är det bara jobbet kvar. Alla goda krafter är välkomna.

Vi kommer under kvällen även tala om träningen under vintern och inför Vätternrundan 2012. Det kommer finnas flera träningsgrupper och möjligheter för alla som vill vara med.

En viktig aktivitet våren 2012 är Strängnäsrundan som i år samlade 70 cyklister. Vi räknar med att det kan komma 100-150 nästa år så planeringen börjar redan nu.

Välkommen den 25e. Bjuda med cyklande vänner, tag med cykelintresserade barn och sprid gärna info om kvällen till intresserade i och utanför klubben.

Ja ja. Jag missade ett kommatecken, förlåt då :-) Såludna skall vara:

"En viktig aktivitet våren 2012 är Strängnäsrundan, som i år samlade..."

/n (som idag har passerat igenom de underbara MTB-markerna kring Färnebofjärden och nedre Dalälven mellan Sandviken och Sala - i bil :-()

Hej.
Provkörde banan i helgen, riktigt bra. Har allt som en bra bana skall ha.
Detta kommer att bli ett kanon arrangemang.

MVH Stefan Carlsson Stallarholmen

Fin tur idag!
Här är en mobilbild på våra älgpolare:
IMG_0119.JPG

Älgko med två kalvar.............Jag har också stött på dem :-)
Har döpt dem till Älga, Älgot och Älgin........

Har anmält mig till lördagens tävling i S-tälje Mtb-Adventure.....Häng på
........http://www.mtb-adventure.se/startsida.html

Hon är väldigt folkvan. Hade henne 10-15 meter ifrån mig vid älgbrunn för ett par veckor sedan. hon reste inte ens på sig fast vi stog ett bra tag och titta på dem. Bara hon inte blir ilsk. En arg älko är inte att leka med.

Kan man dundra fram på hojen!?
Jag har i veckan som gått passat på att lufta nya 29 an några gånger i stadskogen samt även försöka få till en gubbslinga för mindre tekniska cyklister typ mig!
När jag kommer smygandes i skogen på ett ställe så får jag dunder skäll av en svamp plockande dam som tycker att jag ska sluta att dundra fram i skogen!? Dundra jag!? Tjena det går ju knappt
i styr fart!
Hur som helst så har jag fått till en bra och rolig gubbrunda tycker jag som är ca 6 km lång!
Mvh Peter.

Senast ändrad:
LÖRDAGEN DEN 22 OKTOBER, START KL 1400
MARIEFRED, GC 15 SLINGAN

Välkommen att deltaga i 2011 års upplaga av Stora Sucken.
Nytt för i år är att tävlingen blivit förlagd till den sk. GC 15
slingan, med start och mål vid Gripsholms GK. Banan kommer
att mäta ca. 20 km. Omklädningsrum mm. kommer att vara
förlagt till Gripsholmsvikens lokaler (Fd Röda korset).
Efter loppet erbjuds det middag på Gripsholmsviken Hotell
och Konferens.
Ingen licens krävs då detta är ett motionslopp.
Anmälningsavgift:100 kr
Lopp+middag (exkl. dryck): 300 kr
Endast middag: 230 kr
Anmälan senast 19/10 (middag), efteranm. på plats.
Info samt anmälan: jimmiefurunas@hotmail.com 070-086 09 83
El. fredrik.lennmark@hotmail.c​om 070-791 70 49

Mtb Södertälje Adventure = En väldigt bra arrangerad tävling, tydligt utmärkt perfekta stigar, allt super utom att jag ville ha det lite stökigare på singeltracksen!! Men en toppentävling, jag kommer att köra nästa år!! :-D Kolla in länken om ni ä nyfikna, där finns även resultaten!!

http://www.mtb-adventure.se/startsida.html

Påminnelse - Medlemsmöte tisdag den 25 oktober
Tisdag den 25 oktober kommer vi ha ett öppet medlemsmöte i klubben. Alla medlemmar och andra cykelintresserade är varmt välkomna. Vi kommer träffas i SMOL-gåden och börjar kl 19.

Under kvällen kommer vi bland annat gå igenom vår verksamhetsplan och idéer kring utveckling av klubbens verksamhet. Bland annat kring arbetet med att komma igång och vidare med ungdomsverksamheten. En del i detta är att bygga en bikepark. Mark är anvisad av kommunen, nu är det bara jobbet kvar. Alla goda krafter är välkomna.

Vi kommer under kvällen även tala om träningen under vintern och inför Vätternrundan 2012. Det kommer finnas flera träningsgrupper och möjligheter för alla som vill vara med.

En viktig aktivitet våren 2012 är Strängnäsrundan som i år samlade 70 cyklister. Vi räknar med att det kan komma 100-150 nästa år så planeringen börjar redan nu.

Välkommen den 25e. Bjuda med cyklande vänner, tag med cykelintresserade barn och sprid gärna info om kvällen till intresserade i och utanför klubben.

Resultat Stora Sucken 2011. Tack alla som deltog, riktigt kul att det dök upp så många trevliga cyklister!!!!

Namn Tid

1. Jimmie Furunäs 1. 01. 32
2. Peter Fridström 1. 05. 15
3. Pierre Karlsson 1. 05. 22
4. Bengt Sikström 1. 09. 22
5. Nicklas Andersson 1. 09. 24
6. Fredrik Lennmark 1. 11. 14
7. Fredrik Jansson 1. 12. 05
8. Mats Sundqvist 1. 12. 50
9. William Roos 1. 13. 40
10. Stanley Pettersson 1. 14. 40
11. Thomas Bander 1. 16. 19
12. Peter Skoog 1. 17. 07
13. Mikael Lindqvist 1. 18. 04
14. Åke Eriksson 1. 18. 37
15. Andreas Blomberg 1. 18. 38
16. Stefan Smedberg 1. 23. 09
17. Pia Hammarfeldt 1. 25. 25
18. Fredrik Gustavsson 1. 24. 30
19. Peter Berglund 1. 33. 45
20. Stefan Jonsson 1. 34. 33
21. Urban Wimmergren 1. 34. 33
22. Lotta Thunborg DNF
23. Dick Karlsson DNF

Medlemsmöte tisdag den 25 oktober

Syns där :-)

Hej du cyklist som vill cykla i skogen, men på ”snälla” stigar, spår och grusvägar. Har funderat ut en trevlig runda till på lördag. Välkommen till Smol kl 10.00 för en gemensam trevlig snäll men ändå lite spännande runda .

Mörkerkörning ikväll kl 19:00 samling vid vasavallen mtb. ska bara testa ifall mina lampor funkar så enbart en runda för de är kul :P

vill ni köra tidigare/ senare kan ni ringa 0767814775

Är det någon/några fler som vill/kan följa med Mikael Jonsson o mig på kvällens mörkercykling, vi kommer rulla på en riktigt grym del av Sörmslandsleden.
This Is The Shit :-)

vi kör ikväll vid 18 tiden :)

/ Niklas

Tillbaka
Topp