MeraLeraConny skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kommer bära den med stolthet, om vi inte blir
> jättetrötta förstås. ;)
>
> Rapport kommer imorgon kväll.
>
> /C
Jahaja det var det det.. Vi (jag) blev jättetrött. Man ska inte underskatta Kjulaskogarna, oväntat tuff bana.
Kort recension.
Kommer till Tallstugan i Kjula vid niotiden temometern visar 8grader. Jaha bara att klä på sig!
Precis innan start träffar jag Patrik från E-tuna. Vi snackar lite och startskottet, för ca50st MTBare, går samtidigt som solen kommer fram och temperaturen snabbt stiger.
Eliten ångar iväg, går med en liten bit men inser att det går för fort. Blir lämnad i ett vaccum mellan eliten och gänget bakom. Bånglar på i terrängen, kanonfina stigar och grusvägar. Fram till 33km (varvning) känns allt fint, några utbrytare från gänget bakom kommer ifatt och jag tar rygg..
Då händer det igen, min käre gamle vän "krampen" slår till, i båda benen. Jippi, vad bra det går att cykla med två träklubbor.
Stannar i ett lerhål och försöker få igång maskineriet igen, då kommer Patrik:
- Hur är läget Conny?
- Joo aaaaaaaj
- Vill du ha nått?
- Ja, mindre kramp!
- O.K då skiter jag i dig ;)
- Tack, vi kanske ses nån gång.
5min och en gel + 0,5l vatten senare vaknar mina ben plötsligt.
Jaha då kör vi igen då.
Funkar skapligt och höjer sakta farten.
Ut på ett hygge, spanar, va f.n där är ju Patrik med en cyklist i sällskap.
Brottar mig över hygget ut på de sista 3km grusväg, nu är jag bara 100m bakom. Måste orka, måste ifatt..
500m kvar, Patrik slänger ett öga över axeln och drar på. Nu gäller det, sista krafterna men nej, han är för stark..
Däremot klipper jag på mållinjen följeslagaren till honom.. :)
Summa summarum. Mkt trevligt lopp som bara måste besökas igen nästa år!
/Conny (3tim 20min och 23e plats, tror jag!)