Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Tänkte ge mig ut en sväng ikväll men vid 19.30. Grabben har fotbollsträning till 19 så jag måste hem och byta om. Har du möjlighet att vänta en stund?

/Mr E

jesster73 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med
> Cannondalen än.

Du kommer nog snart se behovet av en renodlad xc-hoj och en renodlad lekhoj, så det där löser sig nog. Sen kommer du behöva en räser, en singelspeed, en cross och en paketcykel.

Hehe, ja en räser är jag lite sugen på, sedan har jag ett lik av en gammal Cannondale F2000 liggande i källaren som jag tänkte göra ss av om jag orkar. Men som sagt, alla investeringar ligger på is ett tag framöver.
Problemet med Jekyllen är att det nog inte finns något den gör bättre än Scotten. Utom att nötas ner av snöslask och vägsalt då.

Mjaha, tänkte ut och späka min döbakta kropp imorgon. 10-hugget tänkte jag?
Jag är dock öppen för förslag. (Om än inte oanständiga sådana. Om de inte involverar mycket pengar.)

Fick ett förslag enl ovan nyss. Sticker till E-tuna 9.00, har plats för 4 cyklar och 4 pers.
Tror jag, tralala.
Skicka ett mess om ni vill hänga på, telefonnr finns i min profil.

Hallå.

Smutt tur idag i Vilsta om jag får säga det själv. Trevligt sällskap också.

Lite småsur på Jesper bara. Har fram till idag varit rätt nöjd med min nymoddade Canyon, men ajajaj vad fin Ransom:en var... hatar att ribban höjs hela tiden...

//Erik

Japp, var jättekul, tack för sällskap och guidning!
Det verkar finnas hur mycket som helst att upptäcka i Vilstaskogen.
Canyonen är ju en kanonfin stök- och lekhoj. Dessutom har den en fungerande bakdämpare...

Hallå!

Här har ni en kille som bor i Åker. på Berga säteri. Håller som bäst på att kolla vad man ska investera i. Inte alldeles lätt som nybörjare. Hoppas man kan hänga med på en tur senare.
Finns ju mycket att cykla på här i skogen. Ser man ju när man är ute och går som drevkarl.

Ha de gott.
Hälsn
Daniel

Trist att jag inte hade möjlighet att följa med till Vilsta. Det fick istället bli en tur på testcykeln...... jätteskoj!

Erol, låt oss istället glädja oss att vi har möjlighet att se ett monster in action och Jespers stora leende :) Det är absolut inget fel på Canyon. Visserligen är jag en rookie och har noll koll. Men jag är riktigt nöjd med den Canyon Nerve 4.0 jag köpte in våras. Enligt ett expertutlåtande från kunnig källa utrycktes en viss förvåning över priset i förhållandet till kvaliteten på komponenterna. Nu har den gått en säsong och jag har, än så länge, inte haft något strul med den, kan dock bero på att jag väljer att promenera när det blir för stökigt :o))

Daniel, kolla in canyon.com. Har bara gott att säga både om cykeln och leverenstider.

Mr E

Mr Ekon.M skrev:
> Trist att jag inte hade möjlighet att följa med
> till Vilsta. Det fick istället bli en tur på
> testcykeln...... jätteskoj!
>
> Erol, låt oss istället glädja oss att vi har
> möjlighet att se ett monster in action och
> Jespers stora leende :)

Ja, men han kunde väl ha valt en hoj där det var sparat nånstans. Men inte då.

Nä, riktigt fin maskin, skall bli kul att känna hur den känns när bakdämparen är fixad.

Det får bli Vilsta fler gånger. Sen får Strängnäsborna se till att pallra sig till Hellas.

//Erik

Hellas får det bli.
Vi rullar vid 8 någon lördag eller söndag, är där 9, kör till 12 och är hemma kl 1. Inte ens den mest ogina bättre hälft kan klaga (alltför mycket) på det väl?

Sen är jag grymt sugen på Gesunda någon helg innan de stänger också, man är där på 3-4 timmar.

Gah!
I torsdags, på väg hem från en after work, gick jag in i närkamp mot en ilsken dörr på tunnelbanan... jag förlorade givetvis slaget och sitter nu med ömmande revben och påminns om min nesa vid varenda andetag...

Hellas är Hellasgården i Stockholm, mot Nacka. Ett kalasfint område för MTB.
Sök lite här på Happy. Finns ca 8965 trådar och rapporter från området.

Dalill skrev:
> Hallå!
>
> Här har ni en kille som bor i Åker. på Berga
> säteri. Håller som bäst på att kolla vad man
> ska investera i. Inte alldeles lätt som
> nybörjare. Hoppas man kan hänga med på en tur
> senare.
> Finns ju mycket att cykla på här i skogen. Ser
> man ju när man är ute och går som drevkarl.
>
> Ha de gott.
> Hälsn
> Daniel

Tjena!
Det är bara att haka på! Fast tid kl 10.00 varje söndag, och ofta någon spontantur utöver det, håll koll på tråden bara.
Säg till lite i förväg så kan någon i gänget säkert skaka fram en extracykel.
Tänker du köpa nytt så kan det vara idé att snacka med Uffe på Cykelcenter i Strängnäs, man brukar kunna deala till sig ett bra pris där. Ett annat bra alternativ är www.Canyon.de, sjukt prisvärda cyklar.
Vill du ha begagnattips så kan du ju posta antingen här, eller kanske ännu bättre i huvudforumet, där finns alltid folk med koll.

Strålande! låter bra att man kan haka på.

Har inte bestämt om det blir nytt eller beggat än.
Skall åka runt lite i veckan och kolla. Har spanat lite på Focus och Kona verkar ha prisvärda hojar.
Finns det nånstans man kan prova Canyon?
Annars tas tips om begagnat emot tacksamt. ÄR 175cm. med taxben:)

Hej så länge

Canyon säljs tyvärr bara på postorder, men de har en bra storleksberäkningsmojäng på hemsidan har jag för mig.
Jag har gått och tjatat om att min nästa cykel skulle bli en Canyon, men sen flög shoppingdjävulen i mig och jag impulsköpte visst en Scott. Det var nog tillfällig sinnesförvirring, egentligen står jag för vad jag sade. Tror jag.
F.ö. är Poison ett annat prisvärt tyskt postordermärke som verkar bra.

Har varit i Nyköping och tittat på en scott reflex fx25 -07 men ny för 10500kr.
Men vet inte om det är dumt att köpa fulldämpat eller inte.
Annars är det deore lx rakt igenom.
Vi får se om man blir klokare i veckan eller inte.

Dags att sova lite

Dalill skrev:
> Har varit i Nyköping och tittat på en scott
> reflex fx25 -07 men ny för 10500kr.
> Men vet inte om det är dumt att köpa fulldämpat
> eller inte.
> Annars är det deore lx rakt igenom.
> Vi får se om man blir klokare i veckan eller
> inte.
>
> Dags att sova lite

Fin cykel med genomgående bra komponenter.
Priset verkar bra, kan du tänka dig begagnat så sparar du några tusen på den här:
http://www.blocket.se/vi/17883532.htm?ca=12_s
Fast det vette tusan om det inte är värt tre loppor med en helt ny hoj med fulla garantier (?).
Men kolla med Cykelcenter också om du inte redan har gjort det, de säljer Scott, och det är inte omöjligt att de kan slå priset du fick.

Trevlig runda igår!

Lite besvärligt med myggen men ändå..

Provade igår på ett nytt sätt att värma upp benmusklerna, gör så här:

- Cykla först i gänget, dra på lite extra så du får vänta in alla.
- Under tiden du står i skogen och väntar, sätt ner foten i en rödmyrestack
- Vänta tills vaden är täckt av rödmyror, ta bort foten från stacken.
- Vänta ytterligare en stund så att alla myror får tid att bita ordentligt
- Borsta av!
- Nu känns en fantastisk!! värme i hela benet ;)

Hade viss värk i vänsterbenet när jag kom hem igår.

-----------------------------------------------------------

Vad gäller cyklar är denna min våta dröm.. (Vi får se till våren.)
http://www.fisherbikes.com/bike/model/supercaliber-xc/bigimage

Hjälp/argument emottages tacksamt för att kunna påverka beslutsfattaren på hemmaplan.. :)

/Conny

Artiklar från Strängnäsjournalen 18e Juni 2008!

Nu har jag äntligen fått tag på tidningen..
(Ursäkta scanningen, inte helt lätt att få bra!!)

Läs o begrunda..

Artikel-3.png ht=337

Mountainklubben Rogge MBK?! ;)
(förstasida)

Artikel-1.png ht=494

Andra hade det svårare att ta sig ner här..:)
(mittuppslag)

Artikel-2.png ht=495

Hoppas det går att läsa..
(mittuppslag)

/Conny

Hallå!

Tänkte bara meddela att nu är investeringen klar.
Ska hämta hojen nån dag den här veckan. Så får vi se när man kan komma igång.
Hoppas man kan gå med i erat sällskap och bli medlem.
Nu får man ju hoppas att man tycker det här är kul, Har fasen inte rört mycket på mig sen jag flyttade hit:( Det är tre år sen.
VIll gärna ha lite tips på vad man behöver ha för extra prylar typ slangar, wirar och sånt.
Måste väl ha lite lämpliga kläder oxå.

Vi ses

Daniel

Grattis. Kul. Du är givetvis varmt och hjärtligt välkommen. Du behöver slang och pump - med på rundan. Resten tar man när ev behov uppkommer. Cykeltröja med schysst RoggeMTB-logga kommer så småningom (antagligen lagom till våren).

Söndag kl 10.00 vid Lillgärdskiosken, Eskilstunavägen är ett bra tips.

/n

O.k. är det någon mer som tänkt åka till Kjula imorrn söndag?
Jag sticker dit iaf... (har plats kvar i bilen, sticker kl 08.30).
Motionsloppet Sméracet startar vid Tallstugan i Kjula kl 10.00.
Efteranmälan 66km 300+50kr
33km 200+50kr

Kom igen nu, RoggeMTB måste ju visa vad vi går för.. :)

/C

Är jour hela helgen, är snorig, har ont i halsen och feber (ja, det stämmer, det är rätt synd om mig), och har dessutom sjukt dålig kondis. Annars hade jag kört, och förmodligen vunnit.
Men lycka till, och håll Strängnäsfanan högt!
Go Rogge! Go Rogge!

MeraLeraConny skrev:
> Vi kommer bära den med stolthet, om vi inte blir
> jättetrötta förstås. ;)
>
> Rapport kommer imorgon kväll.
>
> /C

Jahaja det var det det.. Vi (jag) blev jättetrött. Man ska inte underskatta Kjulaskogarna, oväntat tuff bana.

Kort recension.

Kommer till Tallstugan i Kjula vid niotiden temometern visar 8grader. Jaha bara att klä på sig!
Precis innan start träffar jag Patrik från E-tuna. Vi snackar lite och startskottet, för ca50st MTBare, går samtidigt som solen kommer fram och temperaturen snabbt stiger.
Eliten ångar iväg, går med en liten bit men inser att det går för fort. Blir lämnad i ett vaccum mellan eliten och gänget bakom. Bånglar på i terrängen, kanonfina stigar och grusvägar. Fram till 33km (varvning) känns allt fint, några utbrytare från gänget bakom kommer ifatt och jag tar rygg..
Då händer det igen, min käre gamle vän "krampen" slår till, i båda benen. Jippi, vad bra det går att cykla med två träklubbor.
Stannar i ett lerhål och försöker få igång maskineriet igen, då kommer Patrik:
- Hur är läget Conny?
- Joo aaaaaaaj
- Vill du ha nått?
- Ja, mindre kramp!
- O.K då skiter jag i dig ;)
- Tack, vi kanske ses nån gång.

5min och en gel + 0,5l vatten senare vaknar mina ben plötsligt.
Jaha då kör vi igen då.
Funkar skapligt och höjer sakta farten.
Ut på ett hygge, spanar, va f.n där är ju Patrik med en cyklist i sällskap.
Brottar mig över hygget ut på de sista 3km grusväg, nu är jag bara 100m bakom. Måste orka, måste ifatt..
500m kvar, Patrik slänger ett öga över axeln och drar på. Nu gäller det, sista krafterna men nej, han är för stark..
Däremot klipper jag på mållinjen följeslagaren till honom.. :)

Summa summarum. Mkt trevligt lopp som bara måste besökas igen nästa år!

/Conny (3tim 20min och 23e plats, tror jag!)

Grymt!
Du hamnade i den bästa halvan, det måste vara Rogges största framgång genom tiderna!
Vi andra brukar sikta på att placera oss bra i de sista 10 procenten...
Borde inte en av roggetröjorna vara rosa och bäras av Conny nu?

jesster73 skrev:
> Conny såg ju helt jävla livsfarlig ut.

Vi blåste förbi en kille med Mera Lera-dress i slutet av första varvet.

Var det du Conny? Jag tror du tog rygg på oss ett tag.

Jag blir lite irriterad av Mera Leras dräkter efter 2 sömnlös i rudan, så det var bra taggning för mig.

//Erik

Senast redigerad av en moderator:
MeraLeraConny skrev:
> Ja just precis. Jag tog rygg på er, ett litet
> tag... Sen kom krampen...
> Men jag är livsfarlig i alla fall.
>
> /C

Tjena,

Jag hade också sån klassisk kramp: så länge man ligger på i samma rytm och trampar går det bra, men så fort den rytmen bryts så är det tokfärdigt. På ett av de sista hyggena var jag tvungen att kliva av i sumpen och stod plötsligt planterad på två stockar till ben. Sen fick jag vackert trampa ur krampen. Mums.

Vi tjänade rätt mycket på att kunna köra tempo, synd dock att vi inte var jämnare så att alla kunde dra lika mycket, då kanske det hade kunnat gå fortare. Jag tror att du spurtade mot vår fjärde man. Han checkade ut efter 5.5 mil - slut på energi tydligen.

//Erik

Kul runda och fint väder idag!
Med risk att låta tjejig är det rätt mysigt med höst.

Jag har varit lite småbitter över att jag tappat all den kondis jag hade i början av sommaren, men det visade sig att jag mest hade sadeln på tok för lågt. Efter att jag höjt den en knapp dm kunde jag smiska grusväg som folk igen. Skönt. Jag som trodde jag hade blodbrist eller nåt.
Sen blev det lite jobbigare i stöket istället förstås. Håhåjaja, aldrig blir det riktigt bra.
En sån här kanske?:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11421
Ser tung ut dock...

Söndag kl 10.00 Lillgärdskiosken. Det kommer bli en härlig runda, regn hela natten...

Status kring Rogge MTBs bildande samt samverkan med Strängnäs CK kommer delgas på söndag. Ytterligare info kommer inom kort.

/n

Det där var ju helt sjukt...
Trots att enhjuling måste vara världens mest meningslösa transportmedel kan man inte undvika att bli imponerad.
Ses kl 10.

Vaknade efter en välförtjänt eftermiddagstupplur och märkte att det var molnfritt, och att solen var på väg ner så smått.
Jag gjorde det enda logiska och stack iväg på en spontan solotur på Mördar-Connys (se Smeracebilden)teknikrunda. Medföljde gjorde min kompaktkamera som helt magiskt dykt upp igen efter ett års frånvaro:

Bettan poserar på hällarna.
1.jpg ht=544

Foliemössa på.
2.jpg ht=544

Det var väldigt fint på riktigt iaf.
3.jpg ht=544

Lite The Evil Dead.
4.jpg ht=544

Stambytt 2004! Lite färg och nya tapeter bara. Man bygger inte så här längre. Ska vi slå till?
5.jpg ht=544

Hej,

Tack för en skön tur i lördags. Så skall en höstdag vara.

Som meddelats tidigare kommer vi träffa Strängnäs CK för att diskutera samverkan. Mötet kommer ske på onsdag 15/10 kl 19.00 i deras klubblokal, Malmbystugan (vid IP). Jag återkommer med rapport.

Kan sekreterare och kassör eventuellt vara med på onsdag.

/n

Hallå!

Tyckte att det regnade lite väl mycket i lördags, men söndagsturen var fin :)

Tyvärr måste kassören meddela att onsdagen blir svår att få ihop logistiskt, då han är ute och far en del under veckan. Vill också nämna att kassören det absoluta förtroendet för ordförande och att han för talan på ett för alla bra sätt.

Hälsningar Mr E

Tillbaka
Topp