[Happy Tävling] 19/7 Karlstad - Skogens Konung

KONAmi

Aktiv medlem
Då var det dags för att kora SKOGENS KONUNG

Tävlingen går av stapeln den 19:e juli med samling kl 11.00 vid karlstad racketcenter.

Det handlar om ett etapplopp för MTB på några av I2-skogens pärlor. Stigarna är relativt tekniska och emellanåt kuperade. Längden på etapperna varierar mellan 500 och 1100 meter och tar ca 2-4 minuter att ta sig igenom. Antalet etapper är ca 10st.

REGLER: all utrustning, mat och dryck skall medföras av den tävlande själv och hela tävlingen måste genomföras på samma cykel. Extra slangar är att rekommendera om man satsar ordentligt.

Specialpris kommer att delas ut till den som är snabbast på sista sträckan. Vinnaren av denna sträcka får backen uppkallad efter sitt happynamn.

Anmälan sker i tråden, skriv även om ni tycker det är en bra idé med en anmälningsavgift på ca 20 kr som går till priser för dagens insatser.

Tävlingsledare/tidtagare/banläggare/enväldiga domare är KONAmi och Frolicc

Anmälda:
Bozz
Jordan
Vispers
Frolicc
Russia
Tiki
HannaK
Full-Dynamix(om tid finnes)
JoMenSåAtt
Eknor
Eklund
Anders (multisportare)

Senast redigerad av en moderator:
Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> *Kliar mig i skallen* DH i Sunne eller skogens konung på I2??

Sunne finns kvar, tävlingen är bara det datumet.

the_TnT skrev:
> Tiki skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > *Kliar mig i skallen* DH i Sunne eller skogens
> konung på I2??
>
> Sunne finns kvar, tävlingen är bara det datumet.
---------------------------------
Visserligen sant men det är sällan det är öppet. Sedan är det som bekant kul att bränna utför....

Sabla Jordan mina inre röster är inte överens vilken sida jag ska välja, men åldern talar för fetto....

Låter som ett riktigt kul grej! Tyvärr är jag oxå i fel stad men någon driftig kanske kan fixa ngt dylikt i GBG? ;)

Tiki skrev:
> Visserligen sant men det är sällan det är öppet.

Fick detta på mail från Ski Sunne:
Vi är nu inne i juli månad och våra banor är öppna varje lördag under juli och första lördagen i augusti mellan 11.00 – 16.00 därefter varannan lördag samma tider.

Blir det bara KONAmi, Frolicc och jordan som ska fotas i skogen behöver jag knappast nån extrem vidvinkel till gruppfotot..

Kom igen nu och ställ upp. Ni får ju uppleva mytomspunna I2 på ett helt nytt sätt än nationaldagens singeslpeedtävling. =)

the_TnT skrev:
> Tiki skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Visserligen sant men det är sällan det är
> öppet.
>
> Fick detta på mail från Ski Sunne: Vi är nu
> inne i juli månad och våra banor är öppna
> varje lördag under juli och första lördagen i
> augusti mellan 11.00 – 16.00 därefter varannan
> lördag samma tider.
------------------------------------
:-) Ja precis rätt sällan.

Efter viss turbulens anmäler jag mig gladeligen till detta arrangemang. Bra upplägg förövrigt, det ska bli riktigt kul.

bra om så många som möjligt skriver i denna tråden om de skal vara med så vi kan förbereda lite och vet ungefär hur många det blir på lördag och vilka vi skall vänta på... Lista finns i första inlägget.

Har jointat din knäontsklubb konami. Högg till som fan i knäet när jag gick ned från min lägenhet igår och det är fortfarande ont när ja går runt i källarn på jobbet. Får se hur det blir frammåt fredag.

Jag är också med (OM det inte regnar för mycket, för hala berghällar är jag inte kompis med). Ska bara skaffa lite fler reservslangar.. Kul ska det bli i alla fall!

Enligt väderprognoserna verkar det bli bli halvklart väder under dagen och regn under senare delen av lördagen.

Ska bli roligt att se hur många punkor vi skramlar ihop till. Låt mig göra en försiktig gissning, säg 5.

vi kan ju ha en tävling i tävlingen där det gäller att i förväg gissa hur många punkteringar det blir under tävlingen ;)

Jag är i riktigt bra form med men är osäker på om jag skall delta i tävlingen eller bara agera funktionär...

Hmm, egentligen skulle man ju ha varit med och rekat banan efter de bästa fotospotsen men jaja.. Jag får väl improvisera. Jag känner ju terrängen hyfsat väl trots allt.. Ska ta och pusta min 18-50/2.8 -glugg och trimma minneskortet istället för att olja kedjan o lufta bromsarna ;o)

Jag tror på 3 punkor.

Knäet känns ganska bra men jag känner inte för att fresta på direkt, känns som om jag vill vila en vecka iaf..

Vette fanken om detta blev rätt. Orientering har aldrig varit min starka sida.

skogenskonung.jpg ht=725

Härligt, Frolicc!
Vad är det för karta du använt i bakgrunden?

Jag är bara lite tveksam till SS5 som går på motionsspåret en lördag eftermiddag men det ska väl fungera med sunt förnuft och hänsyn som vanligt.

SS1 är något fel utritad då den startar uppe på prästberget

ss2 har fel slutdestination då den slutar vid stenen på toppen av kullen och inte vid vägen. Ananrs ser det bra ut.

Jag kommer också!
Tror inte jag suttit på hecklern sedan kinnekulle så det blir spännande å se hur det är med cykelformen...

Ska ni märka ut banorna något? Är lite sugen men armen är kass och familjen ej helt stödjande i detta ärende. Man kanske kan dyka upp på sista sträckan pigg och fräsch för att rulla hem namntävlingen? ;)

Thomas skrev:
Bla bla bla..... Man kanske kan dyka upp på sista
> sträckan pigg och fräsch för att rulla hem
> namntävlingen? ;)
-------------------------------
Precis vad jag inte ville höra. ;-)

Banan kommer "nog" snitslas av mig och KONAmi på morgonen.

Sista kurvan på SS5 kan ju va lite farlig vid möte, men man får ju köra med insidan.

Nu har jag i mitt huvud konstruerat en i teorin fungerande administration för att frolicc skall kunna delta i tävlingen.

Jag bistår med walk-n-talkies.
Jag cyklar i förväg(deltar inte i tävlingen) och ropar på radion till frolicc när starten skall gå.
Frolicc cyklar sist efter att ha skickat iväg startfältet med 30 sekunders mellanrum.

Banan kommer att snitlsas vid ställen där vi finner det lämpligt, dvs vid ställen där stigen delar sig eller är otydlig.

startordningen kommer att vara samma genom hela tävlingen, annars blir tidtagning och sammanställning mycket komplicerad, skall försöka styra upp en ledartröja eller motsvarande(kanske ett par ledarbyxor :) )

Tillbaka
Topp