[Happy VårRide] Karlstad, 26 april 2008

Någon som har pastaladdat därute? Jag och Jomensåatt laddade på BMB så nu får någon annan ligga och dra i ledet under morgontimmarna. Vi kvicknar nog till framåt dagen. ;-)

Hemma från firmafesten som jag lyckades hålla mig lugn på..

Jordan, ska bli kul att ha med även dig i morrn. =) Vi ser ju ut att bli några stycken faktiskt..

Tiki, har du skaffat kanelgifflar, annars öppnar Hagahallen tidigt ;o)

1p.jpg

Ser lovande ut iför morgondagen. Ingen nederbörd. Göttigt!

Jag tror inte sträckan ör övermänsklig för någon om vi håller ett lagom tempo, som sagt detta är för trivselsn skull och inte något genrep inför långloppscupen.Jag kikar av forumet i morrn innan jag drar men nu lockar kudden.

Ser inte fyskam ut med vädret. Bra att du påminner Andematt men självfallet finns Pågens gifflar tillhands i kamelpacken. Bäst att lägga sig och snarka nu så man hänger med det här dragvilliga svettogänget. :-D

Slängde på mina såkallade svetto däck det vill säga Michelin Mountain X'trem 2.2".
De rullade sjukt lätt i jämförelse, men grepped var ju fruktansvärt.
Funderar nästan på att byta tillbaka, får ju lite mer träning då ;)

nu har jag kolhydratladdat med maltdryck på koriander... får gå upp tidigt imöra för att handla, tur man bor nära affären.

Om Michelin Mountain X'trem 2.2" är svettodäck, vad är då mina Michelin XCR Dry2 2,0"???

tillåter mig att köra en Lucky Luke, så låt inte barnen läsa detta: f*n i helv"#%¤"!¤&%!#&%#!"#¤!&"#¤ vad jag är bakis, och inte har kunnat sova ordentligt på hela natten...

Skall bli skönt med en uppiggande ride! Bästa dagen i mitt liv.

En rejäl tallrik gröt på morgonen nu och en jävligt orolig mage "söderut" efter att ha ätit en aperetif innehållande fisk på firmafesten igår.. Jag trodde det var vegetarisk olivgegga men det var visst sardiner mixat i där. Gott men inte om man är fiskallergiker.. Faan.. jaja, det ska väl gå ändå. Jag fick ju i mig lite malt o chips oxå..

Gott att se att ni andra laddat ordentligt också ;o)

jag var nere och handlade nu och det var inte jätteskönt. Det blir windtights till att börja med och tunnare i ryggan. Pax för att inte frysa!!

TEBAKS!!

Vilken underbart perfekt tur. Vädret visade sig från sin allra bästa sida och humöret var på topp bland samtliga som tog sig i mål. Någon hakade på längs vägen och några släppte pga tidsbrist och rullade hemmöver. Precis som det var tänkt att banan skulle fungera. Jag tror inte att någon drar sig för att köra samma sträckning med lite modifieringar, igen?

Total sträcka blev strax under 8 mil. Själv hade jag 7h 55 min på pulsklockan inklusive transport. Många vilopauser och extremt lite mekaniska problem, om ens något värt att nämna. Ingen punktering, inget växelhaveri - helt otroligt. =)

Själv ska jag nu vila bort min kramp som jag hade med mig halva vägen hem ;o)
Ser fram emot Tikis bilder när han fått laddat upp dem!

Tack igen allihop för en härligt genomförd VårRide!

jag såg efter tvätten hos bosse att det bara var 3 km kvar till 8 mil, så jag blev tvungen att ta en extra sväng för att frisera sifrorna. Så väl hemma hade jag cyklat 8,03 mil.
Varför får jag sådana idéer?

Vilken kanon tur det blev!
Bra initiativ Andematt!
Och fin fina bilder som vanligt från Tiki.
Här kommer mitt bidrag, dagens tur på prent.
tur.jpg ht=582

Efter lite pizza och dricka börjar man så sakteliga återhämta sig.
Tack så mycket allihopa för en mycket trevlig dag.
Går nog ut i köket en sväng, såg att det fanns hallongrottor kvar.
Smask!
Föresten andematt du har nog rätt, magen blir lite lattjo av snickers.
Som tur var slog det inte till förens jag kom hem. Tur!

Återigen ett stort tack till er alla.

Märkligt att snickers har den effekten.. Skönt att du klarade dig hem iaf.

Jag är rejält sliten trots ett par grillade köttskivor, klyftpotatis o lite pilsner. Får fortfarande kramp i benen när jag känner efter, det kommer väl inte släppa på ett tag tänker jag.

Nu får det bli lite mer malt så man somnar avslappnad och mjuk =)

Tack för igår!
Det var jätte rolig och min ny cykel ser mycket mer manlig ut nu med en lite lera på den! Tack till alla som ordnade turen och till det trevliga sällskapet. Jag hoppas vi ses igen snart.

finns det nån bra massör som har öppet på söndagar? :) ohhh idag är man så dår gött trött så man inte behöver göra nött! vikken go dag vi hade. tack andematt för initiativet!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp