Happy VR -09 sub 9 03:38 [Nu är det kört]

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Har inte orkat läsa i denna tråd förräns nu...för plågsamt! Har kommit över den värsta depressionen (jo, har faktiskt varit riktigt deppad) nu, är även ganska frisk så nu ska här tränas igen!
Frun försöker trösta mig och säger "du vet att du hade kört på samma tider som dom andra". Jo, troligen, men det är inte samma sak som att verkligen GÖRA det och GENOMFÖRA det säger jag.
Nu måste jag vänta ett helt år...aaahrg! Men då jädrar vad vi ska köra.
Har blivit riktigt inspirerad av att läsa era små turrapporter nu. Bra kört alla ni, återigen! Allt är möjligt, bara man tränar och har ett tjockt pannben.

En sub8:30-klunga är given. Jag kan tänka mig att ta på mig lite lagkaptensarbete om någon annan vill vara vice-capo åt mig. Mer om det framöver hösten va?

Reflektioner:
Jag tog för givet att den belgiska skulle rotera medurs då det var motionslopp, precis som vi körde på NDL...annars blandar man ju 40-45-km/h-åkare med tanter på treväxlade i knapp styrfart. Tur att ni kom på bättre tankar och lyckades vända på pannkakan.

Vi ser även här vikten av någon (eller några) kapten/ledare/whatever, som styr upp och har överblick. För det kan lätt bli ett kollektivt såsande då man sitter där i bockstyres-koma och väntar på att "några andra" nog ska öka farten. Been there, done that. Dock är det väldigt slitsamt att vara kapten helt på egen hand, har provat på det med och blev som sagt avhängd : )

Sen är ju en banner med namn/happy-nick mycket trevligare som sagt. Kul att få ett namn på dom man sliter tillsammans med i 30 mil.

Stisse,
SUB8.30, det vore kanon, jag är på isåfall trots att jag blev avhängd i Hammarsunds-backen & tappade 9 minuter på "stor-klungan" in till mål.

Hoppas det skrivs en "blänkare" i denna tråd i höst om du drar igång en SUB8.30 då dom flesta förmodligen har e-post bevakning på denna tråd.

Ha en fortsatt god cykel-sommar
//Darre

Stisse skrev:
-------------------------------------------------------
>
> En sub8:30-klunga är given. Jag kan tänka mig
> att ta på mig lite lagkaptensarbete om någon
> annan vill vara vice-capo åt mig. Mer om det
> framöver hösten va?
>

Det var egentligen detta jag inte ville se :) eller var det kanske just det jag ville. Tänkte att det kunde räcka med fyra rundor men... jag missade ju att hänga med tätklungan över linjen vilket var ett av årets mål. Under 8:30 har ju också legat och gnagt. Vi kan fortsätta till hösten men jag kan tänka mig att vara en av dina hjälpredor. Har jag redan glömt vilket slit det var sista 15 milen?

Ja, det här var en höjdare, jag är så nöjd att jag hängde med på det här. Happys subgrupper är roligare och faktiskt snabbare än många cykelklubbars dito ;)..
Lite efterdyningar efter loppet nu då jag åt hur mkt som helst till lunch idag. Kollegan som var med skrattade gott när jag gick och hämtade om för tredje gången på ett bufféhak :).

Btw, sub8.30 nästa år? Ska vi inte försöka med sub8 istället? Jag menar vi var ju ganska nära 8.30 i år och det med lite dåligt väder samt inte helt klockren klungteknik.
Om vi inför nästa runda ser till att ev. ha grindvakter och inte släppa in obehöriga i klungan (ex, en vinglande farbror med stålcrescent, jympadojjor samt plattpedaler med remmar) samt inte fastnar på långsammare klungor och därmed hamnar i 25km/h-svackor som vi gjorde strax efter Jönköping så borde vi väl vara ganska nära 8-gränsen?

saltgurkan skrev:
> inte släppa in obehöriga i
> klungan (ex, en vinglande farbror med
> stålcrescent, jympadojjor samt plattpedaler med
> remmar)

Han var för skön! Jag sa åt honom att han skulle välja vänster eller höger led när han låg mitt i mellan oss och döm om min förvåning när han snurrade med oss ett tag!

Stisse, lider med dig, vet att du lätt skulle klarat det. Du kan trösta dig med att vädret var ganska kasst (fast det har jag redan glömt...)

Sub 8:30 eller Sub 8 nästa år, hmm som Saltis sa hade vi lätt grejat 8:30 om vi bara hade skärpt oss och försökt klarat det, men å andra sidan vet jag vilket jobb Leo m.m har haft med att klara sub8, tror att den där sista halvtimmen är j-ligt jobbig att klämma.... Skall fundera på detta under sommaren...

/Stefan

Jag är självklart med på en Sub 8:30 satsning nästa år med happy gänget men får nog hålla med SteffoN om att den där halvtimmen kostar mycke men bestäms det att det är 8 som gäller så är det bara att fokusera blicken på betongväggen och nöta. Pär

Sub8 tror jag är för mycket att gapa över på en gång för min del, men sub8:30 har jag i kroppen det vet jag. Och det bästa av allt är ju att jag efter semestern börjar jag jobba igen, är föräldraledig nu)...
Eeeh, jobba? tänker ni. Jo, men vardagspendlingen till och från jobbet vettni : )
25-30 km x 2, 3 dagar i veckan = löjligt gratis mängdträning samt balsam för själen.
Om nu bara vardagslogistiken går ihop sig med hämta/lämna två kottar på dagis.

Sen ska vi se om inte lite av skattepengarna kan stoppas undan så att man kan få ihop till någon cykelresa till någon varm ö nästa vår. Så att man har något att se fram emot när man gnetar fram där i nollgradigt regn och motvind i november.
Men nu går jag händelserna i förväg, app, app.

Nästa grej får då bli Mälaren Runt, så att jag har någon sjö att cykla runt (förutom Mjörn Runt i början på september). Men där har jag inget tidsmål, där ska jag bara vara med och garva mig runt. Förhoppningsvis : )

Sub 8.30 känns intressant för min del. Blev 8.48 i år i ett sub9 gäng jämfört med ca 10.30 förra året men en sådan förbättring känns inte rimlig för då slår jag rekordet :-) Men under 8.30 borde gå att fixa! Får helt enkelt hålla ögonen öppna här på forumet.

Vill gärna delta i en belgisk kedja 2010 med sub 8.30 som mål. Åkte på 8:45 i år i en löst sammansatt grupp utan uttalat mål. Gruppen splittrades efter Karlsborg, så jag är nog redo för en bättre tid med en väl fungerande kedja.

Jag är mycket intresserad av en SUB 8.30 satsning. I år körde jag på 9.19 helt oorganiserat med rejält med kraft kvar i benen vid målgång

Stisse, jag håller med många andra -jag lider med dig. Du hade njutit av årets VR trots vädret. Din form var grym vid NDL och en veckas vila utan sjukdom och du hade skrattat dig runt sjön i vår helt underbara klunga.

Ni som körde i vår klunga, det känns konstigt att kanske inte få se er igen, bara därför vore det givet att satsa på 8.30 nästa år. Men jag håller med SteffoN, jag är nöjd med 8.36 och det känns sådär intressant att träna en hel vinter och köra 30 mil (vilket är väääldigt långt) för att kapa 6 min. Då känns sub8 som ett mycket intresantare mål att slita för. Men jag vet ju samtidigt hur bra Leo är och grabbarna i Sthlm som körde i årets sub8 grupp skall ju också vara hårda killar. Deras organisation var ju dessutom stenhård. Men halva VR i sub9 i år var ju också god, där visade vi att vi faktiskt skulle kunna.

Jag känner mig väldigt ambivalent som ni kanske märker. Skulle som sagt vilja köra under 8 (satan man har kanske fått hybris!), men om de flesta i årets klunga ställer upp för 8.30 2010 så känns det konstigt att inte få vara del av den......

Håller ni med om att det känns helt underbart att ha kört så bra som vi gjorde, men att det samtidigt känns tomt liksom?

Patric

Bra kört alla sub 9:or, ni fixade en fin tid i det kalla vädret! Härlig läsning även i den här tråden!

Kan hålla med om att det så här efteråt känns lite tomt, nu har man cyklat VR och sen då? Jo, sen blir det ju såklart Gran Fondo Kungsbacka och Mjörn Runt i Alingsås. Kanske nåt mer? Men först är det dags för en fin sommar med massor av mer cykling och i Göteborg blir det som alltid happy road rides både till höger och vänster. 0range drar ut redan imorgon, jag håller mig till nästa vecka.

/Leo

Japp, håller med dig Paprikan. En viss tomhet infinner sig, anmälde mig på hösten till sub9-gruppen vilket faktiskt gjorde att man blev lite mer motiverad till att vinterpendla i snöslask 3 mil om dagen. Jag körde dock inga vintermälarrundor som sub8-nissarna gjorde, där gick gränsen liksom ;). Under våren har hela tiden VR-sub9 funnits dinglande som en morot framför styrlindan och utan det målet hade jag aldrig cyklat så mkt i ur och skur.
Alla lopp och alla rundor har varit som förberedelse inför VR, nu är sub9 avklarat och man slappnar av och funderar lite vad man ska göra härnäst :). Tid för reflektion alltså, det jag tänkt mest på är vilken otrolig lagsport cykling kan vara, hur effektivt det är med belgiskt och hur rökt jag skulle varit utan sub9-klungans fina samarbete :).

Efter vättern så har jag också funderat på om jag öht ska köra Vättern igen, 8.36 är en riktigt bra tid och det är kanske ingen idé att försöka sig på att slå det..men ändå så har sub8 börjat gnaga i bakhuvudet. Loppet vi gjorde var riktigt bra men inte perfekt, med lite bättre flyt från början så kunde vi säkert kapa 7-10 min till, då är vi helt plötsligt sub8.30, det behövs inte mer än så, därför vill jag kanske försöka spänna bågen lite till ;).
Sub8 är såklart tufft, det kanske inte alls går, men med lite mer fokuserad träning, benträning på gym, kanske skaffa trainer, köra back- och intervallträning samt förstås distanspass så kanske man iaf kan vara med och bidra i en sub8-grupp? Siktar man mot himlen så når man till trädtopparna typ ;).

Perfekt Saltgurkan, SteffoN och alla andra som känner sig tomma och behöver nya mål. Vi satsar på att köra sub8 nästa år!

Jävlar vad kul det skall bli!

Patric, som hoppas få se hela vår klunga återsamlad i startfållan 2010 - klarade vi 8.36 (okej SteffoN du körde på 8.35!) så klarar vi sub8!

Åh, fy fan. Är det så det låter nu? Hjälp... : )
Jag som tyckte att det vore nog att putsa från 8:54 (2008) till 8:30 någonting.
Kan man kapa en hel timme? Tja...får väl köpa trainer nu också då. Och landsvägsskor så att man är riktigt seriös i sitt cyklande ; )

Men som Leo skrev, snart Kungsbackas Gran Fondo, och sen Mjörn Runt kommer ju efter sommaren, där är ju sub2:30 ett (tror jag) fortfarande oslaget mål. Fast det är ju "bara" 10 mil : )
Så vi i Göteborgs-gänget ses nog mer framöver igen, sub8:or och sub9:or och lite annat gött folk som varit med under vårkanten.

Senast redigerad av en moderator:
By the way:
Ska någon härifrån tråden trampa Mälaren Runt den 8/8? Anmälde mig igår.
Det är ju inte samma typ av lopp som VR riktigt, men lika långt (längre) och så är det ju en sjö som sagt...och dom ska man bara cykla runt helt enkelt. Så är det med sjöar.

Borti sisten skrev:
> Nån nämde bollnäsbagaren från sub10 i fjol
> (han med backspegel på hjälmen). Han missade
> vår start och körde in 4 minuter till
> Jönköping. Vi tog en pratstund men sen var han
> som bortblåst, har ingen aning om var han tog
> vägen.
>

Efter lite efterforskning på resultatjakt.se och startnummer 14429 så verkar det som att lokomotivet från Bollnäs, "Bollnäsbagaren" kanske råkat ut för ngt då hans snitthastighet mellan Gyllen Uttern och Fagerhult endast var 16.2 km/h antagligen ett långt depåstopp av ngn anledning, punkakrångel? Tiden 11.19 låter som en fikatur iaf.

Ska vi kanske börjar "happy sub-9 2009"s sub-8-satsning 2010 med mälaren runt 8/8?
Det lutar iaf åt att jag gör Stisse sällskap, några andra som är sugna?

Det låter som om vi ska hänga på låset och boka in några startgrupper på förmiddagsstarttiderna vr-10. Själv är jag fortfarande sugen på sub 9 eftersom jag inte fick reda på om jag hade den kapaciteten i år för att jag fastnade med pitten i kedjan efter pisstoppet och tappade gruppen. Årets sub nior som klarade uppdraget tycks ju ha mera bråttom till nästa år så jag får väl försöka hitta nya kompisar. Jag kan ju hålla lite kontakt m vr-kansliet hjälpa till med bokningen, det tycker jag är kul.

Anders H skrev:
> Det låter som om vi ska hänga på låset och
> boka in några startgrupper på
> förmiddagsstarttiderna vr-10. Själv är jag
> fortfarande sugen på sub 9 eftersom jag inte fick
> reda på om jag hade den kapaciteten i år för
> att jag fastnade med pitten i kedjan efter
> pisstoppet och tappade gruppen. Årets sub nior
> som klarade uppdraget tycks ju ha mera bråttom
> till nästa år så jag får väl försöka hitta
> nya kompisar. Jag kan ju hålla lite kontakt m
> vr-kansliet hjälpa till med bokningen, det tycker
> jag är kul.

Sjysst att du ställer upp och administrerar det där igen. Även om du inte klarade sub9 i år så kanske du kan hänga på subAlldelesFörFort nästa år ändå? Kolla på Zapiens han gick från sub10 till sub8 direkt liksom.

Har äntligen hunnit smälta våran tid. Hittade denna bild på mig själv :-)
Tyvärr kom jag någon minut efter klungan och därför finns jag inte med på de bilderna ovan.

Vill än en gång tacka sub-9 happygänget för en superbra insats.

Fredrik

Vttern_2009.JPG ht=373

Fredrik. Är det ett fotografi på dig själv, som du har på vänster sida av hjälmen?
Ser lika glad ut iaf:)

/E

Ha ha

Japp, är lika nöjd på den lilla bilden som på den stora :-).
Har en likadan på höger baksida av hjälmen, och de sitter fortfarande kvar :-)

Fredrik

Stisse, även jag lider med dig! Jag missade förra årets runda. Satt hemma och såg täten på sub9 gänget komma in på 8.35. Gladdes stort med dem men det kändes hårt att inte få vara med. Knöt näven om snorpappret och svor att göra det i år i stället. Du fixar det också!

Sub8 känns utan tvekan inom räckhåll för min del. Byta ut en del av pendlarharvandet och planlösa sörplandet av sportdryck på Södertörn mot träningspass och jag tror jag kan höja mig en hel del. Kvantitet mot kvalitet helt enkelt. Jag lovade mig själv att detta var min sista VR och det kändes svårt när vädret såg ut att göra det till en skitrunda. Men efter att ha fått uppleva denna fantastiska resa i detta underbara gäng är jag beredd att bryta det löftet. Kanske redan 2010.

Jag kan fortfarande känna rysningarna jag fick strax efter andra vattenstoppet när jag hämtat mig från en svacka och förstod att vi skulle fixa detta. Mot slutet kände jag mig odödlig. :-)

Jävla älskade vätternrunda, du överskuggar allt i Sverige, på gott och ont.

edi: Svågern ringde och sa att han vill köra igen. Han körde sin första i år och hängde med oss drygt halvvägs och kom in på 9.04. Nu vet han vad som gäller och kommer vara ett lok nästa år.

SuperApe skrev:
> Jag är så jävla på till sub8 2010!

Tjohoo! Jag bokar en plats åt dig i bilen redan:)

Är du försvarsadvokat? :-)

evo skrev:
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är så jävla på till sub8 2010!
>
> Tjohoo! Jag bokar en plats åt dig i bilen redan:)

Jag funderar på vilken satsning som ska göras tills nästa år, jag tror det lutar mot 8:30. Körde rundan för första gången och kom runt på 9:28. Trodde innan att jag skulle komma runt på ca 11 timmar men hängde på grupper och höll betydligt högre fart än vad jag räknat med. Gjorde fyra stopp på sammanlagt ca en-halvtimme och var pigg i benen hela vägen. Cyklen var inte heller helt optimal, körde på min sunkiga Peak-pendlare med stänkskärmar. Inför nästa år ska jag skaffa en racer (eller kanske en CX). Borde kunna göra ekipaget minst 10kg lättare om jag trimmar lite på mig själv. Kommer nog satsa på kapa en timme på årets tid och hänger gärna på en 8:30 satsning.

Vad då, jag förvränger inget. Jag citerar bara det du menar, inte det du skriver. I sann happyanda.

SuperApe skrev:
> Är du försvarsadvokat? :-)
>
> evo skrev:
> -----
> > SuperApe skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag är så jävla på till sub8 2010!
> >
> > Tjohoo! Jag bokar en plats åt dig i bilen
> redan:)

MarcusS skrev:
> Cyklen var inte
> heller helt optimal, körde på min sunkiga
> Peak-pendlare med stänkskärmar. Inför nästa
> år ska jag skaffa en racer (eller kanske en CX).
> Borde kunna göra ekipaget minst 10kg lättare om
> jag trimmar lite på mig själv. Kommer nog satsa
> på kapa en timme på årets tid och hänger
> gärna på en 8:30 satsning.

Så ska det låta ;)! Vinterpendlare och 9.28, bra jobbat, vad hade du för däck på?

Saltgurkan skrev:
>
>
>MarcusS skrev:
>-------------------------------------------------------
>> Cyklen var inte
>> heller helt optimal, körde på min sunkiga
>> Peak-pendlare med stänkskärmar....yadayada
>
>Så ska det låta ;)! Vinterpendlare och 9.28, bra jobbat, vad hade du för däck på?

Körde på 23mm - så cykeln var lite trimmad.

Tillbaka
Topp