Happy VR -13, 04:36. Alla anmälda.

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
nickenitrox skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Patrik,
>
> Jag har läst igenom hela den tråden ang. ert
> upplägg och tyvärr kan jag inte ställa upp på
> kriteriet att jag måste vilja göra "en
> långsiktigt satsning...". Det finns så mycket
> annat roligt att göra på cykel och att skruva
> tiderna på VR år från år är inget som ingår
> i min personliga plan. Sorry...

ok, ville bara kolla av läget, vi syns kl. 04:36 på VR :-)

JoakimB skrev:
> Jag är sugen på ett rejält kraft tag för att
> ta 8,28.
> Det var ju 7st innan som var sugna med.
> Så då är vi 8st om jag läst rätt.
>
> Vi får väl kolla hur många vi är som vill vara
> med nu när gruppen är full.

1 Joakim Bärudde
2 Jimmy Andersson (Sthlm)
3 Jesper Andersson (Sthlm)
4 Erik Lanz (Sthlm)
5 Anders Lantz (Sthlm)

Senast ändrad:
Jimmy84 skrev:
> JoakimB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är sugen på ett rejält kraft tag för
> att
> > ta 8,28.
> > Det var ju 7st innan som var sugna med.
> > Så då är vi 8st om jag läst rätt.
> >
> > Vi får väl kolla hur många vi är som vill
> vara
> > med nu när gruppen är full.
>
>
> 1 Joakim Bärudde
> 2 Jimmy Andersson (Sthlm)
> 3 Jesper Andersson (Sthlm)
> 4 Erik Lanz (Sthlm)
> 5 Anders Lantz (Sthlm)
6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)

xenomorf skrev:
> nickenitrox skrev:
> -----
> > Hej Patrik,
> >
> > Jag har läst igenom hela den tråden ang. ert
> > upplägg och tyvärr kan jag inte ställa upp
> på
> > kriteriet att jag måste vilja göra "en
> > långsiktigt satsning...". Det finns så mycket
> > annat roligt att göra på cykel och att skruva
> > tiderna på VR år från år är inget som
> ingår
> > i min personliga plan. Sorry...
>
> ok, ville bara kolla av läget, vi syns kl. 04:36
> på VR :-)

Tack för omtanken och ja vi syns förhoppningsvis på startlinjen om inte förr!

Tjenahej!

Nu är det klart, det blir ingen start med 10:30-gänget. Alla i den gruppen har ju så bråttom runt sjön och riktigt så bråttom har inte jag.
Nu i somras rullade jag in hyfsat lätt på 9:38 så under 9 eller kanske 8:30 lyder mina planer för 2013, beroende på lite hur grupperna tar sig. Blir det ett gäng som siktar på 8:30 så är jag med, men blir vi för få är jag nog lite tveksam.
Jag bor i Stockholm (Värmdö) så lite gemensamma träningar framåt våren blir bra.

Så, hur kommer tröjorna se ut?

Fortfarande en oanmäld och snart tar vr tillbaka platsen. Du som glömt måste anmäla dig omgående annars lämnar jag bort platsen till nån reserv.

Luke skrev:
> Tjenahej!
>
> Nu är det klart, det blir ingen start med
> 10:30-gänget. Alla i den gruppen har ju så
> bråttom runt sjön och riktigt så bråttom har
> inte jag.
> Nu i somras rullade jag in hyfsat lätt på 9:38
> så under 9 eller kanske 8:30 lyder mina planer
> för 2013, beroende på lite hur grupperna tar
> sig. Blir det ett gäng som siktar på 8:30 så
> är jag med, men blir vi för få är jag nog lite
> tveksam.
> Jag bor i Stockholm (Värmdö) så lite gemensamma
> träningar framåt våren blir bra.
>
> Så, hur kommer tröjorna se ut?

Då borde listan se ut så här då för 8:28:
1 Joakim Bärudde
4 Erik Lanz (Sthlm)
5 Anders Lantz (Sthlm)
7. Luke (Värmdö/Stockholm)

Fortfarande kanske något få men hoppfullt är ju att alla (?) verkar bo i Stockholmstrakten så vi borde kunna få till några träningsrundor i vår.

8.28 är en kul tid. Det ska vi köra på.

Då borde listan se ut så här då för 8:28:
1 Joakim Bärudde
4 Erik Lanz (Sthlm)
5 Anders Lantz (Sthlm)
8. Christer L

Eftersom du skriver i denna tråd så är ju starttiden rätt given kan man ju tycka, dvs 04:36.
Sen har jag inte riktigt koll på hur det ser ut med ev olika SUB-satsningar för denna starttid.
Själv så har jag tänkt mig en under 9, så ett gäng med målet 8:58 eller 8:28 hoppas jag kunna åka med.

//TheMountainman

Ligger nåt i det du säger! Tack för hjälpen.
Om du kollar tidigare i tråden så finner du i alla fall en lista på de som går för sub9. Sen har du en sub8.30 med tror jag.

/Dave

Ska vi 8:28 åkare ha tröjor? Vi är ju iofs bara 8 pers än så länge så det kanske inte är någon issue. Hoppas för övrigt att alla tränar som f..n så vi fixar det!

Nä, nu måste i alla fall jag få lite klarhet i det här.
Snart är det maj och veckorna går fort. SUB 10 gänget verkar ha hittat varandra redan och har sin egen tråd för den satsningen redan, men hur går det för oss andra?

I höstas påbörjades de här namnlistorna, men sen dess har det varit tyst.
Kvarstår intresset för samtliga eller är det någon som nu har andra planer?
Själv skrev jag in mig på 8:28 då, men med tanke på säsongen hittills känns SUB 9 mer rimligt.
Ingen av grupperna är ju dock jättestor, så oavsett vilket så får man ju ställa in sig på täta förningar.

Vad säger ni??

Sub 9
1 Stefan Bergström
2 Niklas Helgerum
3 Lars Jonsson
4 Göran Lomander
5 Johan Gustafsson
6 David Antonsson

8:28
1 Joakim Bärudde
4 Erik Lanz (Sthlm)
5 Anders Lantz (Sthlm)
8. Christer L

Senast ändrad:
Sub9 som gälle för mig. Enig i dina åsikter Luke. Inte fel om vi blir fler i Sub9, arbetet fördelas på fler...
Facebookgrupp ett alt? Funkat förr tycker jag.
Men man måste ha nån o lägga till när man skapar en grupp där. Jag heter David Antonsson och har en bild med en baby i famnen. Så om nån vill skapa en grupp, typ Happymtb Sub9, så kan man ju köra därifrån.

D

Skönt att äntligen höra något om detta! Jag skrev upp mig på 8:28 och den ambitionen kvarstår, men om det blir för få kan jag köra sub 9 också. Är just nu på Mallis och slipar formen så jag känner mig "on-track" vad det gäller träning för 8:28 om Ni andra är på. Facebook är jag inte med i så jag ser helst att snacket sköts här. Jag är anmäld till Carrera vårklassiker och har planer på att ev köra St Jude Medical dagen efter om det är bra väder. Sen räknar jag med att köra Roslagsvåren och Vårblotet om vädret är rimligt.

Jag kliver över till 0828, även Niklas Helgerum och Stefan Bergström.

Om jag inte tar fel nu så kommer hela Team X racing att satsa på 0830 och starta 0436, de är typ 25 pers. Vi kan ju alltid lägga oss bakom där och självklart hjälpa till att dra om de skulle vilja det. Om det nu är så är vi ju över 30 pers som satsar på 0830

Hoppsan, 8:28 verkar plötsligt vara det som gäller #lättpanikslagen

Jag siktar också på att köra Carrera vårklassiker ute på Ekerö. Det kanske är ett utmärkt tillfälle att få till en gemensam runda?

Jag hade planerat sub 9 men kan absolut tänka mig en 8:28 satsning. Facebook eller happy spelar ingen roll för mig, det viktigaste tycker jag är att vi får igång ett snack. Själv är jag bosatt i Umeå. Någon annan följare av denna tråd som också är det? I så fall kanske vi kan köra någon/några svängar innan?

/Supermao/Andreas, tävlandes för Obbola IK

Jag har oxå anmält mig i sub-9 satsningen. Gruppen känns ju väldigt liten och om vi skall köra får vi nog satsa på att hänga på större grupper. Men jag kan tänka mig att flytta över till 8.28 om vi kan bli ett större gäng. Ett Happy-gäng som körde på 8:28 förra året var c:a 22 pers och vad jag fick höra hade dom gärna varit fler (det var i ofs ganska jäkligt väder förra året). Kör helst tråden här då jag inte kör FB.

/Johan Gustafsson
Enskede

Hoppsan ja. Ser inte ut att bli mer än 1,2,3 st kvar i Sub9. Blir nog väl tufft. Vet inte om jag, som glad amatör utan cykelklubb, har möjlighet att cykla under 8.30 och det finns väl risk jag får cykla halva biten själv :) Det är ju dock bättre än att cykla hela vägen själv i Sub9. Men med vilja och kämpaanda, kanske jag kan haka på 8.30...

Hur fungerar det med Happy o kläder, ska man ha spec. kläder eller? Är "ny" i happy...
Om nån bor i Oslo o ska till Motala, finns det en som gärna betalar bensin o slitage på bil.

Tack för hjälpen...

Jag tror att vi är rätt överens om att hålla debatten här och inte på FB.
Lägg gärna in "bevaka den här tråden" så missas inget.

Appropå kläder är vi nog sent ute med det, och då ett flertal cyklister inte gett sig tillkänna alls ännu blir det nog svårt.
Kanske kan vi komma överens om "helt klädda i svart" alternativt någon lagervara som alla kan köpa var för sig? Typ: http://cyclecomponents.com/cgi-bin/...f=&artgrp=20861&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

//Daniel, Värmdö/Stockholm

Jag är helt klart med på en 8:28 körning!
Bor en bit utanför Umeå, så det mesta blir väl att träna själv antar jag. Kommer att dyka upp på några träningar med GCK och att även köra Bikeboost.

Tråden satt under bevakning!

//TheMountainman

Luke skrev:
> Hoppsan, 8:28 verkar plötsligt vara det som
> gäller #lättpanikslagen
>
> Jag siktar också på att köra Carrera
> vårklassiker ute på Ekerö. Det kanske är ett
> utmärkt tillfälle att få till en gemensam
> runda?

Nähä, jag ska visst bevittna ett dop 4 maj, så Carrera får klara sig utan mig.
Förslag på andra vettiga rundor att köra andra helger?

Edit: Roslagsvåren kanske? Var det inte någon annan som skulle köra den också?

Senast ändrad:
Eftersom det är ledigt nästa onsdag 1 maj, tänkte jag åka ut till Ekerö och testa Carrera banan om det är vettigt väder vilket yr.no indikerar att det kan bli. Är det någon i sub 8:28 gänget, eller någon annan för den delen, som är på för detta?

1,5 månad kvar. Rätta om det finns fel. Brainstormar lite. Vi behöver svar på:

1. Vilka EXAKT kör för 8.28?

2. Om 20+ personer så är det OK. Färre än 20 (under 15?) så kanske vi måste slå oss ihop/haka annan grupp/klubb - Johan Gustafsson antyder detta ovan. Behöver detta arrangeras på förhand?

3. Team X racing kör för 8.28. Är dessa några att involvera?

4. Ev. kläder/upplägg i övrigt?

5. Någon erfaren cyklist som kan "hålla lite i taktpinnen" i forumet? Och på banan?

Jag är eg. ingen cykelnerd o vet rel. lite. Men är ju dags att börja ta tag i saker och ting känns det som... detta är ett försök. :)

Bra initiativ!

Ja, vi borde lägga upp en lista och på något sätt dela in oss i grupper (8.28 resp sub 9). Jag hade väl egentligen tänk mig sub 9, men är intresset stort för 8:28 så är jag absolut inte främmande för det.
Förra året vad jag med i en sub 10 grupp som startade 04:36 och trots vädret var det inga problem att klara den målbilden. Det var vissa personer som tog på sig en roll som ledare vilket var oerhört bra och viktigt. All eloge till er!

Tror (rätta mig om jag har fel) så hade vi en strategi med 3 stopp. Detta funkade bra för de allra flesta förutom för mig som fick stanna på ytterligare 3-4 ställen för att lätta på trycket. Nu vet jag inte om jag är helt unik med denna mikroskopiska blåsa, men det är ju lite besvärligt att jaga ikapp klungan 3-4 gånger. Därför allierar jag mig personligen med andra som har denne egenhet :)

Kläder... Ja tröjor är bra, men under förra året var det ju ett sådant ruskväder att de flesta av oss ändå hade regnjacka över tröjan så effekten de gemensamma kläderna hade var nog minimal. Dessutom kan jag nästan garantera att vi inte hinner trycka upp några tröjor eftersom produktionstiden ofta är betydligt längre än 1,5 månader. Kanske finns det något annat att ha, eventuellt en armbindel, alternativt ett märke på ryggen som visar vilka som tillhör kärngruppen? Sist var vi 20-22 vill jag minnas, men tror vi var ytterligare 40-60 personer som bara låg på rulle vid vissa tillfällen så det är bra att på något sätt lätt känna igen vilka som tillhör gruppen och vilka som bara åker med...

/Supermao

Som sagt var bra initiativ! Jag kör definitivt för 8:28! Tror att det räcker med 15 motiverade (på riktigt) åkare för att gå iland med den målsättningen. 3 stopp låter för mig som ett för mycket. Happy 8:58 2011 körde med två stopp (ca 5 min) i Fagerhult och Hammarsundet (tror jag det var) och ett snabbt kissstopp i början. Det räckte för mig i alla fall. Det är ju som bekant stoppen som tar tid som sen måste cyklas igen så att ta ett extra stopp "för säkerhets skull" tror jag inte på. Jag kan ställa upp och hålla koll på hur vi ligger till mot plan tidsmässigt under loppet, det gjorde jag 2011 och det funkade så pass bra att vi kom in 4 min före schemat. Kläder tror jag också det blir svårt att fixa med så här pass kort varsel och som supermao säger så finns ju risken att man i alla fall måste ta på jackor/västa över tröjan. En variant som kan funka är att man har något snöre eller liknande knutet i hjälmen eller en armbindel. Man kanske kunde dra till Stadium och köpa kaptensbindlar som dom har i fotboll eller liknande? Men som sagt var, vi kanske skulle starta en ny tråd för oss som är comittade till att köra 8:28?

Till sist, ingen Stockholmare som ska köra Carrera Vårklassiker och är med på att provköra banan på onsdag? Jag tänker dra ut till Ekerö i alla fall och göra det.

Helt och fullt med på en 8:28 körning.

Vore ju kul ifall vi blev tillräckligt många för att köra som en grupp. Måste väl även till att någon med lite rutin tar hand om planering och taktik.
Själv körde jag mitt hittills enda VR 2011 helt oorganiserat och med ett ett enda stopp, en piss paus. Fyllde aldrig någon vätska, startade med 2 liter vätska fördelat i 3st flaskor.
Denna taktik tror jag inte är något för oss att ta efter ;)

Annars får vi väl agera extra "dörrvakter" åt Team X-racing, skulle bli hyfsat svårt att komma in i deras rulle med 15-20 happyiter som spärrar!

Ps. Strulat till sig med mitt tänkta reseupplägg:( Anmäld i god tid, men tydligen har det skitit sig på nått vänster så det är inte helt säkert att jag får åka med. Är satt på reservplats, så jag får väl vänta ett tag och se... Kanske det finns någon möjlighet att få klämma sig i något boende hos någon här ifall jag inte får någon plats? Ds.

//TheMountainman

Supermao, hade vi inte pisspaus Gränna och därefter två stopp med sub10 förra året?
Funkade perfekt tycker jag.

Selast, vilken tid tänkte du dig på onsdag?

Armbindel låter bra!!

Alliera oss med Team-X kan vi glömma, de kör egen och stängd klunga.

Alla som är träningssugna i 08-trakten, hojta till!! Själv bor jag i Gustavsberg.
Roslagsvåren någon??

Luke skrev:
> Supermao, hade vi inte pisspaus Gränna och
> därefter två stopp med sub10 förra året?
> Funkade perfekt tycker

Ja, det är möjligt, själv hängde jag ut den princip konstant runt sjön :) för nog fundera på att lära mig göra det i farten (obs, inget skämt)

Luke, jag är flex på onsdag. kanske runt kl 10 ute vid kyrkan där loppet startar? Jag efteranmäler mig och kör RV om vädret är vettigt. St Jude Medical loppet går på söndag för dom som inte kan åka på lördag. Det är möjligt att jag kör det loppet också om jag är fräsch, vilket iofs inte är helt troligt med tanke på att jag ska på Springsteen på lördagskvällen...

Hej - anmäld till en annan start tid men gärna byter grupp/ startar 2 minuter innan med målsättning av att komma runt 8.28. Har kört på 09.01 två gånger (surrrrt) men pm dagsfprm är bra ska 8.28 funka för mig. Jag har varit sjuk några veckor nu och har inte kunnat cykla mycket - men vill absolut cykla Roslagvåren om vi är fler. Bor i stockholm - tränar mest själv - men cyklar runt Ekerö med andra gärna.
/d

Luke skrev:
> Jag får nog tight med Ekerö på onsdag vid den
> tiden. Har gäster hemma vid 12-rycket.
> Vad är St Jude för lopp?

Jag är som sagt var flex, när vill du köra imorgon då?

St Jude Medical ronden: http://www2.idrottonline.se/CKUni-Cykel/Varaarrangemang/StJudeMedical-ronden/ Jag kanske kör det om jag känner mig fräsch på söndag och vädret är vettigt.

Selast skrev:
> Luke skrev:
> -----
> > Jag får nog tight med Ekerö på onsdag vid
> den
> > tiden. Har gäster hemma vid 12-rycket.
> > Vad är St Jude för lopp?
>
> Jag är som sagt var flex, när vill du köra
> imorgon då?
>
> St Jude Medical ronden:
> http://www2.idrottonline.se/CKUni-Cykel/Varaarrang
> emang/StJudeMedical-ronden/ Jag kanske kör det om
> jag känner mig fräsch på söndag och vädret
> är vettigt.

0700? Nä, skojar bara.... Jag får hoppa det, logistiken blir för tight.
St Jude låter ju lite intressant, men till Uppsala har jag en bit. Jag ska se över planeringen och får jag till det hör jag av mig.

Luke skrev:
> 0700? Nä, skojar bara.... Jag får hoppa det,
> logistiken blir för tight.
> St Jude låter ju lite intressant, men till
> Uppsala har jag en bit. Jag ska se över
> planeringen och får jag till det hör jag av mig.

Hehe, 07:00 är kanske på gränsen av min flexighet tror jag... Tänkte ta något glas ikväll i alla fall. Hör av dig om du åker till Uppsala på söndag då. Jag är som sagt långt ifrån "firm" på det loppet då jag ska åka Carrera på lördag och sen gå på Springsteen på kvällen men känner jag mig otippat fräsch och vädret är bra så åker jag dit.

På tal om Roslagsvåren stör jag mig något otroligt på att det kostar 600:- för långa banan med efteranmälning... Det är för dyrt!

Senast ändrad:
Selast skrev:
> På tal om Roslagsvåren stör jag mig något
> otroligt på att det kostar 600:- för långa
> banan med efteranmälning... Det är för dyrt!

Om du inte har en tävlingslicens att riskera kan du ju alltid göra en Simon... ;-)

1. Jag gör ett försök på 8:28, mycket förkylningar i år men tränar på!

2. tror fortfarande att vi är lite tunt med folk om vi skall köra Belgiskt hela vägen, men vi kanske
kan hitta en sneak-taktik?

3. Team X vekar svårt att involvera sig i om jag läste rätt i tråden.

4. Armbindel låter bra.

5. Jag är för grön för att hålla i taktpinne, upplägg och taktik. Bidrar med gott humör och att dra.

Selast, jag skulle egentligen åkt bort i helgen men det blir ev. inte av. Om det blir så kör jag Carrera...

johan gustafsson

Kanske inte involvera oss med Team x utan mer ligga efter... tätt efter ;)

Oklart hur många vi är som sagt, jag var inte främmande för sub 9 men nu kör jag på detta, bära eller brista.

Kopiera och fortsätt fylla på så får vi lite koll

> Sub 9
> 4 Göran Lomander
> 5 Johan Gustafsson
> 6 David Antonsson

> 8:28
> 1 Joakim Bärudde
> 4 Erik Lanz (Sthlm)
> 5 Anders Lantz (Sthlm)
> 6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)
> 7. Luke (Värmdö/Stockholm)
> 8. Christer L
> 9. Stefan Bergström
> 10. Niklas Helgerum
> 11. Lars Jonsson

Kopiera och fortsätt fylla på så får vi lite koll

> Sub 9
> 4 Göran Lomander
> 6 David Antonsson

> 8:28
> 1 Joakim Bärudde
> 4 Erik Lanz (Sthlm)
> 5 Anders Lantz (Sthlm)
> 6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)
> 7. Luke (Värmdö/Stockholm)
> 8. Christer L
> 9. Stefan Bergström
> 10. Niklas Helgerum
> 11. Lars Jonsson
> 12. Johan Gustafsson (sthlm)

************************************************************************************************

Johan Gustafsson skrev:
> Kopiera och fortsätt fylla på så får vi lite
> koll
>
> > Sub 9
> > 4 Göran Lomander
> > 6 David Antonsson
>
> > 8:28
> > 1 Joakim Bärudde
> > 2 Jimmy Andersson (Sthlm)
> > 3 Jesper Andersson (Sthlm)
> > 4 Erik Lanz (Sthlm)
> > 5 Anders Lantz (Sthlm)
> > 6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)
> > 7. Luke (Värmdö/Stockholm)
> > 8. Christer L
> > 9. Stefan Bergström
> > 10. Niklas Helgerum
> > 11. Lars Jonsson
> > 12. Johan Gustafsson (sthlm)
> > 13. LC4 (SD)
> **************************************************
> **********************************************

Tillbaka
Topp