Happy VR -13, 04:36. Alla anmälda.

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Kopiera och fortsätt fylla på så får vi lite koll

> Sub 9
> 4 Göran Lomander
> 6 David Antonsson

> 8:28
> 1 Joakim Bärudde
> 2 Jimmy Andersson (Sthlm)
> 3 Jesper Andersson (Sthlm)
> 4 Erik Lanz (Sthlm)
> 5 Anders Lantz (Sthlm)
> 6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)
> 7. Luke (Värmdö/Stockholm)
> 8. Christer L
> 9. Stefan Bergström
> 10. Niklas Helgerum
> 11. Lars Jonsson
> 12. Johan Gustafsson (sthlm)
> 13. LC4 (SD)
> 14. TheMountainman (Umeå)

************************************************************************************************

..::Larzzza::.. skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske inte involvera oss med Team x utan mer
> ligga efter... tätt efter ;)

Fy fan vad snikigt! Ge fan i oss!

:-)

Helt allvarligt så har vi absolut ingenting emot ett grindvaktsgäng, bara bra för alla tror jag!
Men vår rotation håller vi som nämnts oss helst själva i, vi tränar ju och kör för att få till ett supersammanvetsat gäng som skall försöka arbeta oss ner hela vägen till sub 7:30 år 2016 :-)
Men ni får ligga så tätt bakom som ni vill :-)

Vi kör mot 8:30 som sagt men lite marginal bör vi ju ha, vill ni köra lite fortare kan ni ju alltid göra en skyltspurt i Motala ;-)

Vi har inte exakt bestämt upplägg ännu men vi siktar förmodligen på 2 stopp som ej nödvändigtvis är på VR:s servicestationer... om ni är seriöst intresserade av att köra bakom hela sträckan så råder jag er att någon som känner sig ansvarig för er grupp håller kontakt med vår lagledare och strateg PeterA (finns på forumet) för info om våra stopptider...

Vi möts ju alla på startlinjen!

Lycka till!

Senast ändrad:
Kopiera och fortsätt fylla på så får vi lite koll

> Sub 9
> 4 Göran Lomander

> 8:28
> 1 Joakim Bärudde
> 2 Jimmy Andersson (Sthlm)
> 3 Jesper Andersson (Sthlm)
> 4 Erik Lanz (Sthlm)
> 5 Anders Lantz (Sthlm)
> 6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)
> 7. Luke (Värmdö/Stockholm)
> 8. Christer L
> 9. Stefan Bergström
> 10. Niklas Helgerum
> 11. Lars Jonsson
> 12. Johan Gustafsson (sthlm)
> 13. LC4 (SD)
> 14. TheMountainman (Umeå)
> 15. David Antonsson (Oslo)

Supermao från metropolen Umeå är också med, vilket gör oss till 16 man starka.

Apropå Roslagsvåren. 600 spänn!!?? Fan heller. Ska vi kanske samla ihop oss själva istället och köra en egen runda den helgen? För 600 får man mycket kaffe på fikastoppet....

Jag uppdaterade excelsnurran med våra tider.
Denna är dock baserad på förra årets pauser.

VR13_Sub0828_0436.jpg

Wow 15 pers som siktar på 8:28! Om alla är comittade på riktigt tror jag det finns goda möjligheter att klara detta.

Om vi kan ligga precis bakom Team X undrar jag om vi verkligen behöver ha en egen belgisk kedja gående? Då borde vi kunna ligga på tvåled och se till att vi inte släpper lucka till dom. Sen kan vi givetvis själva rotera utifrån hur fräscha folk känner sig men att ligga och snurra belgiskt i 30 längst bak i en annan belgisk rotation känns lite poänglöst tycker jag. Startar Team X samtidigt som oss? I så fall blir ju nyckeln att hänga på dom ut ur Motala och sen se till att vi inte tappar dom och måste börja dra själva. Då tycker jag också att vi tar samma stopp som dom och ser till att inte tappa bort dom vid stoppen. Men jag fattar inte riktigt vad smurfen skriver när han säger "Vi har inte exakt bestämt upplägg ännu men vi siktar förmodligen på 2 stopp som ej nödvändigtvis är på VR:s servicestationer..." Menar dom att dom ska ha privat langning? Det trodde jag var förbjudet... Om det är deras plan får vi antagligen tänka om vad det gäller stopp.

Jag kan som sagt var ta på mig att se till att vi ligger på schemat vad det gäller tid, det gjorde jag 2011 i happymtb 8:58 satsningen. Men om någon vill vara klungführer är det bara bra. Det viktigaste tycker jag är att alla är överens om taktiken och stoppen så att vi slipper sitta och tjafsa om att någon är trött/hungrig/pissnödig och vill stanna under loppet.

Jag kör Carrera på lördag i alla fall. Vore kul om någon annan dyker upp också.

Nær vi nu snackar stopp, hur fungerar detta i praktiken?
Det jag tænker på ær eg. bara vætska. Jag svettas som en riktig bacon (ni har inte sett værre) så behøver en del vatten - stoppar vi något før vattenpåfyll dessutom eller ær tanken att man bara fyller 2 gånger på 30 mil? En flarra vatten i timmen før mig ær nog eg før lite før optimal performance.

Ær inte fysiolog så har inte jærnkoll, men kænns så.

Tips/kommentar?

Selast skrev:
>Men jag fattar inte riktigt
> vad smurfen skriver när han säger "Vi har inte
> exakt bestämt upplägg ännu men vi siktar
> förmodligen på 2 stopp som ej nödvändigtvis
> är på VR:s servicestationer..." Menar dom att
> dom ska ha privat langning? Det trodde jag var
> förbjudet... Om det är deras plan får vi
> antagligen tänka om vad det gäller stopp.
>

Jo, det jag menar är alltså... det finns ju två fasta lagningsställen som infördes förra året och även finns kvar i år, det är i Bankeryd efter ca 11 mil och Karlsborg efter ca 22 mil. Dessa är till för SUB9 grupperna som egentligen startar senare under fm. men jag kan inte tänka mig att det skulle vara något problem att även vi nyttjar dessa i så fall. Man kommer ju att spara mycket tid på detta i så fall..

Men som sagt, Peter tar fram hela vår strategi och den är inte riktigt klar än. Så håll kontakt med honom så löser det sig säkert inom de närmsta veckorna...

Mvh, P

antonssondavid skrev:
> Nær vi nu snackar stopp, hur fungerar detta i
> praktiken?
> Det jag tænker på ær eg. bara vætska. Jag
> svettas som en riktig bacon (ni har inte sett
> værre) så behøver en del vatten - stoppar vi
> något før vattenpåfyll dessutom eller ær
> tanken att man bara fyller 2 gånger på 30 mil?
> En flarra vatten i timmen før mig ær nog eg før
> lite før optimal performance.
>
> Ær inte fysiolog så har inte jærnkoll, men
> kænns så.
>
> Tips/kommentar?

Mina tankar kring vätska är att ha med mig 225 cl (3x75 cl, två på ramen och en i bakfickan) och fylla på under de två längre stoppen, vilket skulle bli 6,75 liter totalt. I ditt fall kanske camelbak som extra källa vore vettigt?

Baserat på fjolårets två skrämmande händelser vägrar jag blankt cykla i samma grupp som någon med flaskor bakom sadeln. Ni tror att flaskorna sitter bra. Det gör de inte.

xenomorf skrev:
> Jo, det jag menar är alltså... det finns ju två
> fasta lagningsställen som infördes förra året
> och även finns kvar i år, det är i Bankeryd
> efter ca 11 mil och Karlsborg efter ca 22 mil.
> Dessa är till för SUB9 grupperna som egentligen
> startar senare under fm. men jag kan inte tänka
> mig att det skulle vara något problem att även
> vi nyttjar dessa i så fall. Man kommer ju att
> spara mycket tid på detta i så fall..

Hajar, det låter ju vettigt. Då är det ju bara för oss att hålla oss "bakom" er på stoppen också.

antonssondavid skrev:
> Nær vi nu snackar stopp, hur fungerar detta i
> praktiken?
> Det jag tænker på ær eg. bara vætska. Jag
> svettas som en riktig bacon (ni har inte sett
> værre) så behøver en del vatten - stoppar vi
> något før vattenpåfyll dessutom eller ær
> tanken att man bara fyller 2 gånger på 30 mil?
> En flarra vatten i timmen før mig ær nog eg før
> lite før optimal performance.
>
> Ær inte fysiolog så har inte jærnkoll, men
> kænns så.
>
> Tips/kommentar?

Vid stoppen, som jag tycker max får ta 5 min vardera, fyller man flaskor, äter bananer, bullar saltgurka eller vad man nu vill ha. Sen är det järnet ut på vägen igen. Jag kör med 2 st 0,75 l flaskor, den ena med sportdryck och den andra vatten. Om det nu mot förmodan skulle förespås +25 grader och sol kör jag 2 flaskor sportdryck. Sen har jag alltid kört med en 2 liters Camelback från North Face. Den ger två fördelar, dels är det lätt att dricka ur den när man ligger i en klunga och dels får man 2 liter ytterligare dricka med sig. Nackdelen är att det är lite meckigt att fylla den i en depå när det ska gå fort och i vissa kretsar är det inte OK att åka racer med rygga... Håller med om sadelfästa flaskor som Luke säger sitter dom inte fast och sen tappas dom när man ska hålla på och fippla fram dom till ramställen.

Inte för att jag har det minsta med det att göra, men det här med att ligga och suga hjul bakom en annan grupp i 30 mil... vad blir vitsen med att genomföra Vätternrundan då egentligen? Kan man inte lika gärna åka moped runt Vättern då? :-)

DT skrev:
> Inte för att jag har det minsta med det att
> göra, men det här med att ligga och suga hjul
> bakom en annan grupp i 30 mil... vad blir vitsen
> med att genomföra Vätternrundan då egentligen?
> Kan man inte lika gärna åka moped runt Vättern
> då? :-)

Vitsen för mig personligen är att köra VR på 8:28, då vi är rätt så få som har samma tidsmål och starttid ökar antagligen chansen att klara av det om man kan haka på ett större snabbgäng som startar samtidigt. Vore jag ett monster skulle jag satsa på att köra 8:28 själv och starta i första startgruppen och ligga bakom bilen hela vägen. Nu har jag en bit kvar till den nivå av styrka så jag får göra det så "lätt" som möjligt för mig. :-)

Jo alltså, jag fattar ju att vitsen är att få en bra tid. Men blir det inte hemskt tråkigt att ligga på rulle i 8,5 timmar och inte vara med och bidra till tempot en enda meter? :-)

DT skrev:
> Jo alltså, jag fattar ju att vitsen är att få
> en bra tid. Men blir det inte hemskt tråkigt att
> ligga på rulle i 8,5 timmar och inte vara med och
> bidra till tempot en enda meter? :-)

VR är hemskt tråkigt hur man än vrider och vänder på det... Det gäller att göra det så lite tråkigt/jobbigt som möjligt. Jag har lovat migsjälv att detta blir sista VR för min del. Jag sa det förra året också men då jag tvingades bryta i Hjo pga det anskyvärda vädret tänkte jag köra ett år till för att "vinna" över banan...

DT skrev:
> Jo alltså, jag fattar ju att vitsen är att få
> en bra tid. Men blir det inte hemskt tråkigt att
> ligga på rulle i 8,5 timmar och inte vara med och
> bidra till tempot en enda meter? :-)

Gnäll, gnäll...

Om de känner sig pigga kan de gärna få köra förbi så kan vi byta roller en stund, inte oss emot....
;-)

xenomorf skrev:
> Gnäll, gnäll...
>
> Om de känner sig pigga kan de gärna få köra
> förbi så kan vi byta roller en stund, inte oss
> emot....
>
;-)

Vänta nu! Hur gick det här till, skulle inte vi ligga bakom Er i 30 mil? Snart slutar det väl att Ni är grindvakter åt oss! :-)

Jag har kört 2 st. 75 cl flaskor på ramen och en 2L camelback (även om det är ett etikettsbrott). Kört Vitargo elektrolyt och kastat i några extra resorb på det.

Energikakor och gel i fickorna. Stannade två gånger sist jag cyklade VR men hade räckt med ett stopp. Tycker det funkat bra

Tillbaka
Topp