[Happy weekend Ride]: Gesunda helgen vecka 39

plumse

Aktiv medlem
Tjipp!

Jag, Gonken, Leo, 0range och Mikae1 (om Micke tillfrisknar) samt troligtvis Manji drar till Gesunda fredag vecka 38 för att glida runt lite nedför berget. Om nån går i samma tankar är det bara att boka en stuga och ansluta =)

[edit]: skrev fel vecka! Den är helgen den 28:e-30:e som gäller

Senast redigerad av en moderator:
Men inte har liften stängt på fredagar?

"Linbanan är öppen lördag-söndag kl 09.00-18.00 tom den 14 oktober 2007."

/Adam

Jo, vi drar efter jobbet eller precis innan och är framme på kvällen. Kör gör vi alltså på lördag och söndag. Bra att du pepåkade den lilla detaljen...

Vi är 4st till som kommer Plumse:=) Jag, min käre chef, peeyay och mangan77

Jag, rickard och hagdahl planerar Åre den helgen. Dock är vädret en ganska oförutsägbar faktor så sent i september och vi avvaktar med att boka tills vi sett väderrapporten. Blir det snöfall i Åre ligger Gesunda bra till som reservplan!

Antar att ni kör två bilar, har ni bilplats över från Göteborg tro? Jag har köpt ett plattformscykelställ man kan hänga på kroken som tar två hela DH-hojar.

Låter väldigt lockande, hoppas att det inte är den helgen som det var nått skit men jobbet.
Har inte plockat ihop hojen sen Les Arcs än men det här skulle vara en bra anledning:)

Mike å: Helt klart bra anledning att skruva ihop cykeln! :-)

westman: För tillfället är det fullt i bilarna, men ev. kan det bli tal om att hyra en minibuss och då kan det finnas plats. Vi kollar upp det inom kort.

/Leo

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Dock är vädret en ganska oförutsägbar faktor
> så sent i september och vi avvaktar med att boka
> tills vi sett väderrapporten. Blir det snöfall i
> Åre ligger Gesunda bra till som reservplan!

Kan meddela att de toksnöa 20-30 minuter idag i Gesunda, snöa så pass att man inte såg de andra bergen runt ikring för snön... som tur är la sig ingen snö...

Vi skratta med personalen däruppe och sa att nästa helg tar vi skidorna istället...

Gött att det blir en del gôa gubbar som skall upp. Blir trångt på ljugarbänken på lördagkväll, om det nu inte ligger 10cm snö.

//PeeJay

Coolt! Snö! Då får dubbdäcken följa med så NS-grejorna inte blir lika sliriga. Eller är det bara fegt kanske?

plumse skrev:
> Eller är det bara fegt kanske?

Ja det är det :D

Ja... då var det 1v kvar till avfärd, ngn dalmas som kan berätta hur det ser ut där uppe?

/PeeJay - Slippery when wet!

*Bump*

Hur ser det ut för grabbarna (Plumse, Gonken, Leo, 0range och Mikae1)? Skall ni upp allihop?

/PeeJay - Snyggast på avstånd!

Det verkar bli en hel del folk i spåren alltså. Kul!
Vi bidrar till festligheterna med 10 glada människor från sthlms friåkare...

Kul! En härlig klump av folk från både framstjärten och de inte lika smickrande delarna av Sverige =)

Från Götet blir det minst dessa:

Jag (duh!)
Gonken
Leo
0range
Manji
Cakeman
Wiseass

Tror det kommer bli en sjukt kul helg!

Så det gäller helt enkelt att köpa lite extra Grillchips till ljugarbänken då
när det är dags att mäta slaglängd å berätta rövarhistorier.

Ngn som vet hur mat utbudet är där uppe eller om man skall laga eget?

21 hungriga cyklister på tex-mex buffé? Sjukt mycke mat?

Laddad till tusan för en rolig helg.

Välmött i backen!

Ska bli kul att träffa er Gôttlaburrgare om än bara under er pissepaus i Grums =)

När ramlar ni förbi här Plumse? Blir det sent på fredagen tror du, eller med andra ord, när är efter jobbet plus ca 3 h?

Jag och Gonken siktar på att lämna Götet absolut senast kl 15.30 (gärna mycket tidigare) men det hänger ju lite på den tredje personen som skall knö ner arslet i sätet. Jag slår en pling när vi lämnat pendlar-köerna bakom oss så har du tid att ta sats från K-stad =)
Å så blir det en pling när det börjar dra ihop sig till leverans.

Om ni är så många som vill käka så är ett bra tips att ringa utechefen Tomas som är världens hygglo och ofta kan fixa så det grillas burgare eller något annat. Han är minst sagt jävligt hjälpsam och mån om folk som kommer, så uteslut inte att ni kan ha fetgrill i backen..!

Blev det förresten minibuss från gbg eller är det någon som har plats över om det skulle vara så? Helgens cykling är fortfarande inte spikad till geografisk plats för mig..

Finns måhända någon som behöver ha nåt att göra, gillar köra bil och kan skjutsa Westman? Våra bilar är fyllda med folk och fä (och lite packning) =/

Jag kan erbjuda ett plattformscykelställ(thule freeway heter det tror jag) för dragkroken som man kan ställa två hela downhillhojar på/( t ex de största) för att frigöra plats i bilen. I övrigt behöver jag enbart en liten ryggsäck och en påse med skydd som jag kan ha i knät, tänkte bo hemhemma o har lite kläder och grejer där.. Ingen som kan knö in mig i sin bil?

Westman>> Jag vet inte alls hur det ser ut i våran bil (Stefan W, Mangan77, Martin,PeeJay) men PMa
Stefan W å kolla vet att det var snack om att vi skulle ha ett släpp med hojarna på. Blir väl iofs trångt med 3grabbar bak. Kolla med Stefan W

Är det ngn som snackat med "utechefen Tomas" om käk å ngn form av samlad utfodring av galna cyklister?

/PeeJay - Sugen som fan!

Peejay skrev:

>
> Är det ngn som snackat med "utechefen Tomas" om
> käk å ngn form av samlad utfodring av galna
> cyklister?
>
> /PeeJay - Sugen som fan!

Jag ringde precis och de skall kolla vad som kan ordnas och återkommer till mig =)

Peejay skrev:
> Westman>> Jag vet inte alls hur det ser ut i
> våran bil (Stefan W, Mangan77, Martin,PeeJay) men
> PMa
> Stefan W å kolla vet att det var snack om att vi
> skulle ha ett släpp med hojarna på. Blir väl
> iofs trångt med 3grabbar bak. Kolla med Stefan W

Ok, skulle vara fint det. Skjuts för mig har jag fått genom plumse, nu är det enbart fråga om att få med min hoj med någon annan bil då deras bil redan har fyra hojar och inte har plats för fler..

Leo : Kan inte svara på ditt pm, din inkorg är full!

Vädret är förnärvarande på plus, har varit lite under nollan ett par ggr denna månad.
Snöade när vi paddlade förra veckan på 800meter,
snön låg kvar uppe på 1500meter (dit vi skulle).

Ha en go tur

Nu fick jag besked om lunch.
Tyvärr kunde de inte ställe en snubbe vid grillen men de kunde fixa iordning burgare med alla tillbehör samt ved, grill, tändvätska etc så skulle vi kunna grilla till självkostnadspris. Är det dåligt väder skulle de försöka få fram ett parasoll för grillen och ställa allt i närheten av nånting där vi kan få skydd för vädrets makter.
De vill dock veta hur många som skall äta så de inte blir stående med massa käk de inte blir av med.

PM:a mig om ni är intresserade!
Vad priset för lunchen blir skulle de återkomma med när de räknat på vad som behövs.

Jag vet inte om ngn kommer att ställa sig som frivillig att dra igång grillen. Kan nog bli
svårt att få folk att lämna backen under dagen.

Kanske är lättare om man har burgarna till middag, liften stänger 18, så ser ngn till att dra igång grillen så att man kan börja käka 19-19:30.

Mycke snack om ngn nu men det är väl mest för att jag inte vill åka på att stå å grilla 3tim över lunchen ;)

Ove-rall behöver kanske något att göra under dagen. ;)
Nej, men jag tycker det låter som en bra idé om man får tag på en grillmästare, alternativt att man grillar sitt eget käk.

/Adam

Köra igång grillen kan man ju göra när det börjar närma sig lunch och sen åker man ett par åk för att låta elden/glöden bli som den skall. Sen slänger man på ett par burgare, trycker ner dem i kakhålet och sen tar man liften upp igen =)

Se där ja, sa ju att dom alltid kan erbjuda en lösning på ett eller annat sätt. När vi i somras frågade om dom kunde öppna liften 2h tidigare var det inte heller något problem. 11-18 brukar iofs räcka för att dom flesta bara sitter och ser apatiska ut på vilobänken sista timmen, så en timmes lunchpaus är inte helt fel faktiskt. Särskilt inte om liften drar igång tidigare..

Plumse : Jag skulle föreslå att när du pratar med dom förvarnar du att det verkar dyka upp minst 25 cyklister från gbg + sthlm och hör om dom kan tänka sig att starta liften en timme tidigare på söndagen..

Stefan har erbjudit transport för min cykel, plumse har erbjudit transport för min kropp, tack tack! Det börjar ordna upp sig.. Nu ska vi bara beställa lite anti-regn och käka vitlök så den här j=()la förkylningen släpper, så blir det åka och guidning av vet ni! :)

Westman skrev:
> Plumse : Jag skulle föreslå att när du pratar
> med dom förvarnar du att det verkar dyka upp
> minst 25 cyklister från gbg + sthlm och hör om
> dom kan tänka sig att starta liften en timme
> tidigare på söndagen..
>

Är inte kl 9 tidigt nog?

Tillbaka
Topp