[Happy weekend Ride]: Gesunda helgen vecka 39

janne b skrev:
-------------------------------------------------------
> 4 Cross banan är kanon. Hörde att ett franskt
> team har filmat i en vecka och killarna tyckte det
> här är bästa stället i Europa för DH och 4
> Cross.

Coolt!

P1030593.JPG ht=410
P1030595.JPG ht=410
P1030598.JPG ht=410

Hej,

Hemma efter en grym helg i backen!
Lite synd på vädret som inte var snål på dimman, även rätt kyligt på lördagen.
Men vilken åkning :-) Hade aldrig trott det skulle vara så skoj!
Absolut värt ett besök för dom som inte varit där än, och vill öva på hopp och känna på härligt
stök.
Favoriterna under helgen blev Magic Carpet och Skogsmys. Man inser mer o mer att en fullgung skulle underlätta i framtiden :-)

Lite bilder kommer senare, vet jag.

Mvh

-M-

Första gången jag besökte Gesunda men kommer alldeles säkert återkomma många gånger till!
Stigarna var hur bra som helst! En del var skitsvåra i halkan och en del var inte det så det finns åkning för alla. Ett par stigar i skogen var bitvis ganska trånga men ett bra spårval av banbyggarna gav ett bra flow trots rötter och halkig jord.

Gesunda bjuder inte på så många höjdmeter kanske men kompenserar det med oerhört bra klass på stigarna =)

Senast redigerad av en moderator:
Det är ingen hemlighet längre, Gesunda har Whistlerklass på stigarna/banorna, även om berget är mindre. :-)

Jag har kört A-line i Whistler för ett par år sen, trodde aldrig jag skulle få uppleva något liknande i Sverige, men Magic Carpet _är_ en bit av A-line! Samma flow, samma typ av hopp, helt sanslöst kul att bränna på för fullt och sätta alla hoppen klockrent, var i nirvanatillstånd flera gånger... :-D

Skogsmys och Älgspyan är två andra stigar som håller världsklass, vansinnigt roliga och varierande! Och Malin Lindgren, vilken repa! Även Viper trail gillade jag, satte hela den på första försöket även om jag rundade droppet då det var så lerigt i lördags. Och så NS banorna, vilka grejer, helt grymma banor, med vippbrädor och allt! Åre kan dra nåt gammalt över sig...hehe. :-)

Bilder kommer imorgon kväll...gonatt!

/Leo

Jag skulle vilja se en rodelbana med Gesundas kvalitet men med Åres sköna hopp. Jag gillade inte de där irriterande kamelpucklarna men det beror nog på att jag inte vet hur man gör i.o.f.s...
Nästa gång vi drar dit hoppas jag på lite torka och då skall Viper Trail sättas! Första delen fram till dropet/rundningen av densamma gick att köra utan fotnedsättning men sen var det lite klurigt och minsta tvekan gjorde att det gick fel. Jag tvekade i rundningen av dropet och sen var det nästan omöjligt att komma igång igen.

Ja detta var allt en helfestlig helg! Instämmer i kören angående Magic Carpet, skogsmys var även en favorit för mig. Vipertrail var på tok för brant för mig kring de andra droppet, cred till er som fixade de partiet! Ville stannat längre, krävs lite åk för att hitta ner riktigt bra. Ska bli kul att köra där när de är torrt, håller tummarna till nästa säsong:=)

Kul att ni också gillar det, jag tycker Leo sa det rätt bra. ;) Fan, nu blev jag riktigt sugen på lite skogsmys och magic carpet.. jäkla planeringsdilemman!

Fan vilken härlig helg, blir till att träna greppet lite mer till våren då man hoppas att komma tillbaka. Magic Carpet är hur kul som helst. Hade ett par riktig (för mig) flowiga åk i den.

Grymt kul att komma iväg å få pushat sig själv å sin åkning lite längre.

//PeeJay - Fullgung is the shit!

Här kommer lite bilder från helgens åkning. Jag vet att vissa bilder har kass kvalité, men vi var där för att cykla... ;)

tog vägen förbi Sollerön
1P9290057A.jpg ht=544

disig utsikt uppifrån
2P9300105A.jpg ht=544

jag på väg utför
3P9300081A.jpg ht=544

rube på väg utför
4P9300078A.jpg ht=544

lite vila
5P9300089A.jpg ht=544

rube på väg över bron
9P9300107A.jpg ht=544

och lite hopp på Magic Carpet
6P9300094A.jpg ht=544

och lite mer hopp
7P9300095A.jpg ht=533

rube
8P9300101A.jpg ht=544

jag på väg ner
10P9300110A.jpg ht=544

såhär kan det se ut...
11P9300061A.jpg ht=544

...när det är dags för hamburgare
12P9300064A.jpg ht=544

/Adam

Senast redigerad av en moderator:
Härligt!

Banan såg ju rätt bra ut trots regnet, eller såg det värre ut på andra delar av magic carpet?

Fasen, man blir ju så sugen. Har dock ingen sådan där fullgunshoj som väl krävs för ändamålet..

Finns det ngn schysst AM-hoj-variant man borde spara till så att det går att hojja både trixig stig och ta sig nerför sådana där lift/berg-varianter? En riktig DH-släde går ju knappt att cykla på vanlig stig med osv. Ämnet kanske förresten har avhandlats i 48 andra trådar, och jag kanske skulle starta än till, men orkar inte lägga energi på det just nu osv ;).

Fan... Jag missade nått märker jag! Hata skador!
Men å andra sidan så springer ju inte berget nånstans, så får upp å köra nästa sommar istället!

För långt(!) till nästa sommar bara efter att ha läst Leo´s beskrivning...

/Mikael

Hinner inte ladda upp alla bilder just nu men här är ett par:

IMG_0090.jpg ht=544

Liftkortsfotot

IMG_0099.jpg ht=544

Gruppbilden, jag, plumse, gonken och 0range

IMG_0102.jpg ht=544

På väg upp, jag och 0range

IMG_0103.jpg ht=544

plumse och gonken

IMG_0122.jpg ht=544

Wiseass hoppar

/Leo

Jag vill se mer bilder jag med, var är bilderna från Northshoren? Vem fotade där, plumse / wiseass? Lägger ut några till snart, hinner inte just nu...sovdags!

/Leo

Tillbaka
Topp