Happy Witch Ride -06, nu rullar eftersnacket igång

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Mathias skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Kommer det fler bastuanmälningar eller väntar
> > alla in i det sista med att bestämma sig?
>
> Jag är anmäld redan väl? =D

Mollo, du har alltid en fast plats i min bastu, det vet du.

Ecke, vi kanske kan hoja tillsammans om du inte planerar något racertempo? Jag tänkte ta det påtagligt lugnt men med ambitionen att faktiskt komma i mål... =) Om man känner att det känns bra vid 8-9 mil kan man ju dra på litet...

OM min fot nu inte fortfarande är kaputt på lördag.

Ecke har inget annat tempo än übersvetto. Fast det beror nog mest på hojen.

Nu när Oscar inte ska med så plockar jag upp bigmollo på vägen till Grovsta.

JLarsson skrev:
> Nu när Oscar inte ska med så plockar jag upp
> bigmollo på vägen till Grovsta.

Javisst! Hur sa vi nu, cykeln i ena handen, takställ i andra och jättebånge i tredje?

Misstänkte det. Finns det INGEN som är litet otränad men med järnvilja nog att hänga på och hålla mig sällis? Man vill ju inte vara ensam i den möörka skogen...

blair%20witch%20stick.JPG

För tusan, tre man är ingen katastrof. Snarare en fördel när två man kan gå skallgång efter den tredje :)

Sist var vi omväxlande 4-6 man som höll ihop hyfsat till Domarudden, därifrån körde jag i en helt ny tremannakonstellation i mål.

Edit: det viktiga är att man vet vem man stannar och hjälper och vem man lämnar till vargarna...

Senast redigerad av en moderator:
Fjärdebrunn skrev:
> vem man lämnar till vargarna...

Den verkliga anledningen till att Oskar inte skall med? ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Vic skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > vem man lämnar till vargarna...
>
> Den verkliga anledningen till att Oskar inte skall
> med? ;-)

Jepp, vargarna är ju fridlysta, inget kul alltså

Hmmm, hmmm. Nu har Bruse gått å tjatat på mig en så lång tid att jag inte ser någon annan lösning på problemet att hänga på denna dårskap till rajd!

Tar med mig en kompis som trots allt står ut med mig, och kan bogsera mig hem när jag inte orkar mer! :-) Vi är inga überschvettos, iallafall inte jag, så vi kommer att hålla ett ganska lungt tempo och njuta av färden...

Vi kommer att ta en bil från norra delen av Täby på lördagmorgonen, lämna den i Grovsta, trampa hela jävla vägen tillbaka till Täby, svänga vänster efter tunneln vid Karby däck, (jag bor ett flöj ifrån roslagsleden, i norra delen av Täby, Lövbrunna/Visinge, så om jag känner mig själv rätt så kommer det att kännas alltför frestande att svänga hemåt istället för att cykla sista milen till Danderyds kyrka) för att sen ta min bil tillbaka till Grovsta och hämta upp den första igen. Det kommer alltså att gå en bil från Lövbrunna/Visinge så är det någon som vill hänga på därifrån för att hämta sin bil så hör av er. Om jag fattat hela upplägget rätt, så blir det inte någon gemensam fika, lunch eller så, utan varje par får klara sig själv så gott det går, rätt?

/ Micke o Dennis alias Bill o Bull

Korrekt, iofs inget fel att cykla i större grupp bara inte stoppen blir för många, därav de mindre "stridsparen". De snabbare lär kanske ha lämnat Domarudden innan de sista når fram men det blev uppsamling där förra året. Med lite fuskkörningar lyckades vi långsammare sammanstråla helt perfekt med det snabbare gänget vid Danderyd. Det var nog mest en fråga om tur och riktigt klok körning av Rikard iofs.

FAN, vad jag skulle vilja cykla...

Echinagard?

Jag provade skiten idag. Vem i helvete kommer på att man ska ta förti (40!) droppar i ett halvt glas vatten 3-5 ggr/dag? 40 droppar? vem orkar räkna?

Enda trösten är att det har en alkoholhalt på 52%

Markus - här har man fixat och donat och lagt på Fat Albert på Konan (så du ska slippa de där TW)... å så går du och blir sjuk!

De e nån jävla epidemi på jobbet. Folk faller som i digerdöd. Allt var okej tills i fredags då jag var tvungen att straffa ett pendlarsvetto som inte visste att det är jag som ligger främst på sträckan Nybroplan-Globen.

Samma på mitt jobb. Jag är hemma idag. Men kommer vara frisk på lördag. Kommer kurera mig med portvin hela dan. :)

Det ska bli fint väder också. Regn blandat med mer regn.
Men jag ska fan cykla i våtdräkt och sockiplast i så fall. Men det kommer bli seeeeegt i marken.

Sjuka?
Det är bara en dålig ursäkt, fröknarna har kollat på väderleksprognosen och vill dra sig ur. De är väl rädda att bli våta i håret eller att maskaran skall börja rinna. :-)

4d60eb96f88fff5469ff310c3170991b

Jag ska ta med ett rep så att jag kan släpa cykeln bakom mig när jag kravlar fram i leran de sista tre-fyra milen.

Mathias skrev:
> Jag ska ta med ett rep så att jag kan släpa
> cykeln bakom mig när jag kravlar fram i leran de
> sista tre-fyra milen.

Jag tror att vi kan få med oss Stalle på en dylik eskapad.

Mathias skrev:
> Jag ska ta med ett rep så att jag kan släpa
> cykeln bakom mig när jag kravlar fram i leran de
> sista tre-fyra milen.

Vem tar på sig att filma? =D

Då tar jag med badringen.
Men sannolikheten att SMHI:s prognos stämmer så många dar i förväg är liten... statistiskt sett, och med magkänslan (Stockholm styrs numera av "Kickis" mage")

Hörde på radion att de sade att det skulle eventuellt (när en meterolog säger kanske är det JÄVLIGT osäkert) ska det klarna upp på lördag *innan* nästa front kommer någon gång under samma dag.

Vad tycker alla, ska vi köra oavsett väder? Skjuta på det en dag eller en helg om det spöregnar? Det är tufft nog ändå. Kanske Markus och Oskar hinner bli friska dessutom! :-)

JLarsson skrev:
> Japp, det ska regna torsdag, fredag och lördag
> enligt SMHI.

Då är den en Valpolicella, förslagsvis Zenato Ripassa, som gäller på fredagskvällen

Spöregnar det vette tusan, det erkänner jag utan att skylla på nåt. Man blir blöt och det blir halt.

Jag tänker inte köra om det är crapväder.

Har redan gjort det en gång i lera och eftersom det inte var kul den gången lär det inte vara det nu heller.

PatrikB skrev:
> Jag tänker inte köra om det är crapväder.
>
> Har redan gjort det en gång i lera och eftersom
> det inte var kul den gången lär det inte vara
> det nu heller.

Öhhh, man kör inte den delen av roslagsleden för att ha roligt...trodde jag du hajjade:)

Ville skrev:
> Öhhh, man kör inte den delen av roslagsleden
> för att ha roligt...trodde jag du hajjade:)

Ville, har du kört de delarna av roslagsleden som går norr om dommarudden?
Jag har hört dig hävda gång på gång att de är så tråkiga...
Jag har kört dem och jag tycker de är roliga, roligare än de sydväst om dommarudden, OM det inte är för lerigt...

Mytis. du har helt rätt. jag har inte hojjat norr om dommarudden, men jag har hojjat sträckorna mellan dommarudden och V-tuna. det är de som suger.....................har jag för mig...För det var ju rätt så länge sedan=D

När jag bodde i v-tuna lev det att vi hojjade 99 av 100 ggr åt täbyhållet för det var så mycket bättre.

Ville skrev:
> Mytis. du har helt rätt. jag har inte hojjat norr
> om dommarudden
, men jag har hojjat sträckorna
> mellan dommarudden och V-tuna. det är de som
> suger.....................har jag för mig...För
> det var ju rätt så länge sedan=D
>
> När jag bodde i v-tuna lev det att vi hojjade 99
> av 100 ggr åt täbyhållet för det var så
> mycket bättre.

Det där med att sluta skriva inlägg var nog ett bra beslut Ville.

täby vallentuna är klart skönast, men ledningsgatan är inte helt fel den heller. Det som suger är just milen innan och efter domarudden. De borde man kunna skära bort till förmån för lite mer skogsåka.

tyvär är det lite långt bort för att det skallv ara realistiskt med en stigfinnartur.

Jag skall köra, byter ut sjuke Markus mot pigge Mathias. som förtydligande vill jag påpeka att Mathias är hobbiten!

LXC, vill ni fortfarande ha tre platser i EAL's teambuss?

Om det spöregnar har Mr Hadley och jag kommit överens om att vi är sissies. Hur ser det ut med alternativdagar? Söndag? Helgen efter? Kanske kan vara en idé att bestämma det redan nu? Eller finns det faktiskt de som kör oavsett väder?

Peugeoten som går via hammarby och crackville går oavsett väder på lördag. I alla fall för min del. Vic och mollo får väl komma med synpunkter - jag kan inte dan efter eller ens helgen efter då jag ska prova på sambolivet igen. Och därigenom har en del flyttlogistik att fixa med.

Tillbaka
Topp