Happy Witch Ride -09

• Trådstartare Trådstartare Vic
  • Start datum Start datum
Happy Witch Ride -09
Jag bor inte långt från Domarudden det börjar bli blött i terrängen nu och min bil var helt igenfrusen i morse. Det rgnade i gårkväll och sedan klarnade det och då frös det...... ispansar deluxe på hela bilen det börjar bli höst........... Har varit förkyld och fixat hemma ett tag nu börjar bli ruskigt sugen på lite MTB nu.... det var länge sedan har knappt låtit den rulla sedan TransPortugal :)

Happy Witch Ride -09
Jag tror det blir Weirwolf, alternativet för min del är Nobby Nic med hjulsidor som kommer skäras upp efter första stenröset. Weirwolf lerrensing är väl sådär men i brist på annat så.....

Happy Witch Ride -09
cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror det blir Weirwolf,

Jag har ett Weirwolf som jag tror har gått (minst) tre HWR. Men som bakdäck.

Happy Witch Ride -09
Hmmm verkar som jag för ompröva mitt ställningstagande :) Går inte att misslyckas eller? ;) Min erfrenhet av RR är att de håller men corden syns rätt tydligt efter lite duster med sidor på stenar......

Happy Witch Ride -09
S-Works Storm 2.0 fram och bak. Oroväckande tunna i sidan dock... Överväger ett RR i bak.

Hur ser övrig packlista ut på ett ungefär ni som åkt tidigare?

Happy Witch Ride -09
M2M skrev:
> S-Works Storm 2.0 fram och bak. Oroväckande tunna
> i sidan dock... Överväger ett RR i bak.
>
> Hur ser övrig packlista ut på ett ungefär ni
> som åkt tidigare?

Växelöra, lite tejp, multiverktyg, extra slang, pump, karta, kopmass, första förband, reflexväst, lampor, lite energikakor allt nedstoppat i min Camelback MULE. Får se hur jag gör i år kanske lägger till/tar bort något.

Kör oftast i väst och knickers den här årstiden så om inte köldknäppen håller i sig blir det troligen så. Ylleunderställ och yllestrumpor kan ju vara schysst också. Att håll afötterna torra är bara att ge upp. Jag kör i mina vanliga MTB-pjuck från Specialized.

Det var vad jag minns rakt av....

Happy Witch Ride -09
Vic skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bangade förra året,
>
> Du har väl alltid bangat, har aldrig sett dig vid
> starten i Grovsta någon gång.

Jag har kört från Domarudden par gånger och alltid tagit mig i "mål" till skillnad från flera som startat i Grovsta och brutit på vägen.

En gång körda jag från Danderyd och mötte upp er.

Happy Witch Ride -09
bruse skrev:
> alltid tagit mig i "mål" till skillnad

Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge.

(nej, jag ska inte vara med - i år heller)

Happy Witch Ride -09
För tillfället är sträckan mellan vtuna och täby kyrbyn i alldeles för fint skick.
Körde pannlampspremiär idag på den sträckan cykeln knappt skitig :-(

Just ja jag kommer köra på MK 2.2 SS fram och bak.

Happy Witch Ride -09
Road_Runner skrev:
> För tillfället är sträckan mellan vtuna och
> täby kyrbyn i alldeles för fint skick.
> Körde pannlampspremiär idag på den sträckan
> cykeln knappt skitig :-(
>
> Just ja jag kommer köra på MK 2.2 SS fram och
> bak.

Meh, håll inte på och träna & joxa nu, då blir det ju alldeles för lätt! Plats i tevesoffan!

Happy Witch Ride -09
bjorre skrev:
> Skogling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tar med den lilla jacuzzin i år.
>
>
> Jag packar camletoen!

Jag återkommer med en komplett packlista till dig Bjorre. Som min domestique ingår det att bära skaffningen.

Happy Witch Ride -09
Det är 2 år sen jag hojade i skogen sist. Hur mycket tryck i däcken var det man körde med? Jag väger 70 kilo. Har för mig att jag körde på 2,8 kilo sist. Kan det stämma?

Happy Witch Ride -09
Oh nej Johan, nu släppte du lös happymonstret:) Mellan 1.5 och 6 bar kommer du få som svar.

Lägger in denna lilla pärla från förra turen 2006 :)

P1010033-3.jpg ht=544

Happy Witch Ride -09
Det blir de som sitter på. Nobby Nick fram och bak. De börjar dock se lite torra ut, men å andra sidan lär det lösa sig om det regnar hela rundan. :)

Happy Witch Ride -09
Macka på däcken med olivolja så blir färska och fina igen, kommer gå som blixten. Trycket kan du väl lägga på en 8-9bar. Enda chansen att jag hinner se dig..... ;)

Allvarligt talat låter 2.8 rätt mycket för 70pannor Mollo. Själv väger jag 87kg och kör med ~2.2-2.5bar på min Epic. Då kör jag med RR 2.1 eller WTB Weirwolf 2.1 beroende på luftfuktighet och hur mycket vener jag hittar i mörtlevern. fast då kör jag med UST och Stan´s i för att undvika genomslagspunkor och "vanliga" punkor.

Fast nu är vi där igen........ när zodiaken.... 1.0-4.0bar.

Senast redigerad av en moderator:
Happy Witch Ride -09
Nu mumlas det något ifrån soffan om att han inte har någon cykel :-)

JLarsson: Du är ju på Mallis knäppis

Men hur var det med afterbajken?

//Malin

Tillbaka
Topp