Happy Witch Ride -10

• Trådstartare Trådstartare Vic
  • Start datum Start datum
Happy Witch Ride -10
8 timmar och 12 minuter tog det för mig och Road Runner att ta oss till Danderyd. En helt perfekt höstdag, motvinden var inte besvärlig fören på vägen hem genom stan. Bra underlag, inte alltför blött, lagom utmanande lera som sög musten ur benen på ett fint sätt.

Happy Witch Ride -10
Sjukt imponerad av Vic o RoadRunner!

I år kom iaf alla i vårt gäng i mål lyckligt och väl. Trots att antalet ökat från 2 till 6!
Strul inskränkte sig till ett kedjebrott och en cykel med trilskande växlar o bromsar, chainsuck m m.
Vad det beror på kanske vi utelämnar av hänsyn til den skyldige.
JanneB imponerade med bra pulver och bra teknik. Säger de som såg honom. Jag tog det lugnare och såg
till att alla var med. Inte för det gjorde så stor skillnad, men det är en rätt OK ursäkt :-)

Och som sagt : sjukt bra väder. Och inte så vattensjukt, men inte var det "torrt".

Tror inte att jag någonsin kommer att försöka mig på hela sträckan. Sista 58 km räcker bra :-)

Happy Witch Ride -10
Instämmer med föregående talare.
Sjukt bra väder, sjukt bra cykling och inte minst sjukt trevligt sällskap.

Ja, vi körde lite kombo med improviserad mekkurs on the fly. Det var bra för alla inblandade och lärorikt.

Jodå Lasse ( förlåt BlackCanon) vi skall visst köra hela sträckan.

Ja, nu blir det lite Bunnahabhain igen. Skål och ha en trevlig kväll.
RoadRunner lät oförskämt pigg när jag samtalade med honom och han ville nog köra igen redan imorgon.......

/JB

Happy Witch Ride -10
Kan bara hålla med, en riktigt bra dag att tillbringa på en sadel :-)
Tackar för sällskapet Vic.
Benen var ordentligt mustiga.

Genvägen efter 2,5mil = 2,6Km lång
Ej genväg efter 2,5mil = 4Km lång
Totalt: 94Km
Snittpuls: 75%
Högsta hastighet: 45,8Km/h "backen ner till Brolsta golfbana"
Kalorier: 3954.
Antal öl jag har hunnit dricka tills nu: 2st :-)

JanneB det blir nog vila imorgon ;-)

Happy Witch Ride -10
Tack själv Ricky, bra trampat.

Lyckades ta hela två bilder under dagen, när man skall cykla fort stannar kameran i fickan.

IMG_0200.jpg ht=480

IMG_0202.jpg ht=334

Happy Witch Ride -10
Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Är Aron kvar i skogen?

Han är väl hemma hos glitch på massage och varmt bad....

Happy Witch Ride -10
Grymt jobbat alla som hojade i dag! Känner mig kränkt av min förkylning, men hoppas på att få revansch nästa år. Ska vi ta och spika ett datum på en gång?

Happy Witch Ride -10
Eftersom vi kört sista lördagen innan vintertid i alla år är det stor sannolikhet att det blir så i fortsättningen också.

Happy Witch Ride -10
Fegisvarianten från Domarudden blev riktigt trevlig dagsutflykt i "lagom"tempo; ett kedjebrott annars lugnt. Halva sträckan var nog rätt beslut för undertecknad idag även om det fanns mer kvar i benen. 5 timmar inklusive en korv och en fika i Karby

Happy Witch Ride -10
Grymt imponerade att köra hela vägen. Hur många var ni som gjorde det?
Jag fegade ur vid Domarudden. Som av en händelse stod det en bil med cykelhållare och ombyte där, och det var lite för frestande ...

Gänget bakom (långt bakom) de där två herrarna som utklassade resten:
201010300082.jpg ht=542

Den skräckinjagande hala spången vid Dalen:
20101030009.jpg ht=725

Happy Witch Ride -10
Snabbt, starkt och väntat, bra jobbat!
Nu vill man ju veta om det infann sej fler självplågare vid Grovsta?
Aron, Rock, Beofred, Tille, L.Hornaeus, orelak?

Happy Witch Ride -10
mamme1 skrev:
> Snabbt, starkt och väntat, bra jobbat!
> Nu vill man ju veta om det infann sej fler
> självplågare vid Grovsta?
> Aron, Rock, Beofred, Tille, L.Hornaeus, orelak?

Jag var iaf på tryggt avstånd hos Aktivitus i Göteborg och blev hånad istället.

Happy Witch Ride -10
Jag och Osmon körde hela sträckan. Totar ihop en liten RR i morgon. Detta blev betydligt jobbigare än väntat. Mina ben väser ord som "förövare" till mig.

Happy Witch Ride -10
+1 på vädret :-)

Var det bara 4st som körde hela sträckan ?

Edit: Vad hände vet att 2 inte skulle köra hela sträckan, mekaniska problem eller tog häxorna er ?

Senast redigerad av en moderator:
Happy Witch Ride -10
Hej alla

jag och Thomas var vid Grovsta strax före 08:00
Lite undrade man ju vad man gjorde där med gräddan av självplågare :)

Anledningen var att vid ett pass i sommras när vi stod och flåsade, råkade nån säga att målet måste väl vara att starta i Witch Ride.

Jag kom till skogen mellan Wira/Domarudden där kroknade mina ben, Thomas trampade vidare till Domarudden.
Vi kommer och försökerigen -11

Happy Witch Ride -10
Så sant, inte kul att bli störd när han njuter som bäst :-)

Bra kört av er!

Road_Runner skrev:
> Hahaha jag störde ju honom när han satt och åt
> en korvmacka, klart han lackade ut ;-)

Happy Witch Ride -10
Det var en strålande höstdag med överlag torra fina stigar och en solglimt mitt på dagen. Dock självklart med de obligatoriska blöthålen. Årets Whitchride bjöd helt enkelt på de bästa förutsättningar. Tills den mänskliga faktorn förstörde alltihop.

Elva personer stod ivrigt och stampade i Grovsta. När startskottet ljöd satte Vic, Road Runner och jag av som pilska ponnys. Efter ungefär en mil spottade jag dock ut bitbollen och konstaterade att det inte fanns en chans i världen att jag skulle fixa hela sträckan i dessa herrars rakettempo. Jag släppte dem och inväntade fältet bakom. Snart nog dök lazer med parkamrat upp och vid Wira bruk fick vi även sällskap av Osmon.

Kring tre fyra mil började jag notera att jag kände mig tröttare än förväntat. Men det var först när vi kom ut på grusvägarna efter Dommarudden som jag började ana varför.

Såhär i efterhand kan jag inte för mitt liv begripa varför. Men av någon anledning tyckte jag att Whitchriden var ett ypperligt tillfälle att testa mina nya vinterdäck - Maxxis Minion DHF 2.35 Single Ply 42a Super Tacky. Däcken lever upp till sitt namn. De greppar som magneter på rötter, stenar, asfalt och allt annat de kan få tag på. Och när de väl fått tag på något vill de helst inte släppa det ifrån sig.

Vid ett tillfälle testade vi greppet genom att ligga bredvid varandra i en nedförsbacke. Osmon rullade glatt utför backen på sina Conti Mountain King 2.4 Black Chilli medan jag var tvungen att trampa med normal kadens på 32-15 för att kunna hålla samma hastighet.

När vi väl anlände Danderyd vid halv åtta var jag inte längre trött. Jag var trasig. Nåväl, det är inte däckens fel. Det är mina ben som är klena. Med en felnavigering och cykelturen hem från Danderyd slutade benens minuskonto på ca 125 km.

Ett stort tack till Osmon för sällskapet. Och ett stort grattis till Vic och Road Runner som körde fantastiskt starkt. Snyggt kört grabbar!

Senast redigerad av en moderator:
Happy Witch Ride -10
Ha ha ha.. .va fan Aron. Lite hjulsläpp här o var är det ju ett otroligt billigt pris att betala för normalt rull. Maxxis supertacky däck har jag en gång, och aldrig mer, testat på skogsjonnen. Som att cykla på flugpapper ungefär :)

Häng på ett par black chilli och garva hela vägen istället ;)

Happy Witch Ride -10
Jag körde Stick-E ett tag. Geckogrepp, men ack så segt. Imponerande att köra 125 km med klibbdäck. Inte fullt så imponerande att välja såna däck inför en 125-km tur. ;)

Happy Witch Ride -10
Bra rutet att ta sig runt på suddgummi, manligt Aron, manligt ;)

Stötte på Vic ute vid stora skuggan idag han såg oförskämt fräsch ut.

Happy Witch Ride -10
bruce skrev:
> Bra rutet att ta sig runt på suddgummi, manligt
> Aron, manligt ;)
+1.

> Stötte på Vic ute vid stora skuggan idag han
> såg oförskämt fräsch ut.
Efter 160 mil med kall risotto som bränsle så lär väl häxan inte ha så stor inverkan på en man av Vics kaliber, mannen verkar ju vara gjord av rävkött!?

Happy Witch Ride -10
Jag och tessan körde från Grovsta till Dommarudden i makligt tempo. Eller, i furiöst tempo första två milen... men i Vira mötte vi en stackars man som jag tror hette Jim. han hade frånkörd av sin rote-tvåa, och var mer än lovligt orolig eftersom karln inte svarade i telefon. Vi hängde med Jim i över en halvtimme, debatterandes huruvida vi skulle leta efter hans kompis eller ringa polisen, innan han med svansen mellan benen bröt och drog hem. Ovan kan vi läsa att han var välbehållen, vilket i och för sig var bra. Men för i helvete, sådär gör man bara inte.
Extremt dålig stil att bara lämna nån i skogen och inte höra av sig, när man avtalat att köra tio mil ihop. Skämmes!

(observera att detta enbart är baserat på den info jag fick i Vira, det finns säkert fler versioner)

Hursom, vi hann bli rätt kalla i Vira, och det gick väl rätt makligt resten av biten till Dommarudden. Det var blött hela vägen faktiskt.

Happy Witch Ride -10
Första witchriden hade vi delat ut en telefonlista till alla utifall någon skulle tappa bort sig. Jag kan nästan inte tänka mig att någon kör ifrån den andre med flit. Det måste vara någon form av missförstånd. Det hoppas jag i alla fall verkligen.

Happy Witch Ride -10
Beofred skrev:
> han hade
> frånkörd av sin rote-tvåa,

Ha ha.. sicket svinbeteende.

maverick_iceman.jpg

"You never, never leave your wingman..."

Happy Witch Ride -10
En liten fråga till er som körde med GPS. Hur lång är egentligen den där eländiga sträckan på motionsspåren i slutet? När man tror att man är inne på upploppet börjar en evighetslång golgata på dyngtrista löparspår. Dessutom känns det som att man stundtals cyklar i cirklar? Är elljusspåret i början av sträckan samma som det i slutet?

Happy Witch Ride -10
Vet inte hur långt det är men det kändes mycket kortare i dagsljus i år än vad det brukar göra i mörker. Uppskattning på kartan säger ca. 5km.

Happy Witch Ride -10
Aron jag kan kolla upp det ikväll.
Skulle vara kul och höra av Jim o gänget vad som hände ? käkade rotertvåan flugsvamp eller blev han besatt an en död häxsjäl i skogen ?

Happy Witch Ride -10
Dang! Det där var ju nästan spikrakt. Konstigt att det känns så långt. Det måste nog vara nått psykologiskt... Fast är man inte ute på ett gäng motionsspår innan camping-/badplatsen också? Din karta ser ut att börja vid den.

Den förlorade sonen är nog Osmon. Som jag fick det berättat hade det skett ett missförstånd där den ene trodde de skulle återsamlas vid Wira och den andre trodde de skulle ses vid Dommarudden. Mer än så vet jag inte då det inte var en fråga jag fördjupade mig i.

Tillbaka
Topp