Nu hoppas jag på er hjälp, så att jag inte kommer känna mig som den finniga snubben i hörnet som klätt upp sig och ingen ville dansa med. Jag fixar ett depåstopp i min lätt förfallna carport till morgondagens äventyr, så nu får ni se till att stanna till där och proviantera. jag ser till att det finns kaffe, vatten, godis (till både Rompa och alla andra) och lite annat.
Var är det då? Det är ca en mil efter Brottby precis där den ordinarie (orangea) leden möter den asfalterade (röda) alternativvägen som jag vet att många tar. Det går för övrigt bra att cykla den vanliga leden hela vägen. Fågelskyddet gäller bara på sommaren, korna är inne och grannen som äger marken säger att det bara är att cykla på om vi stänger grinden efter oss. Lite geggigare och lite kortare än asfalten.
Frågan är bara när de första kan tänkas passera, så att jag vet när det ska ställas fram färskt och varmt kaffe. Det passerar ju en och annan "normal" människa också och de är främst inte dem jag tänkt mata. Ska se om jag hittar en ballong eller något annat som jag kan hänga upp som en extra vägledning.