Happy Witch Ride 2016

Happy Witch Ride 2016
Om det blir en bil stående i Grovsta så kan jag förhoppningsvis hjälpa till med att köra en chaufför tillbaks dit eftersom jag kommer ha bilen vid målet och ska köra hem till Riala-trakten efteråt.

Happy Witch Ride 2016
Häxan verkar ivrig i år. Osportsligt att decimera deltagarna redan före start.
Och riktigt lömskt att slå ihop två witchriders till en. Den trollformeln var oväntad.

Happy Witch Ride 2016
Nu skall häxan få något att bita i....

Bilagor

• IMG_2895.JPG
    IMG_2895.JPG
    207.2 KB · Besök: 58
Happy Witch Ride 2016
Verkar som vi blir 6-7 st som åker förtrupp från Domarudden och drar på oss häxans uppmärksamhet så de som ev börjar bli lite möra ska klara sig sista biten....
Ecke har lovat att bara klappa lätt på axeln när han kör om mig :-)

Happy Witch Ride 2016
BlackCanon sa:
Verkar som vi blir 6-7 st som åker förtrupp från Domarudden och drar på oss häxans uppmärksamhet så de som ev börjar bli lite möra ska klara sig sista biten....
Ecke har lovat att bara klappa lätt på axeln när han kör om mig :-)

Vilka är förtrupp då ? :)

Happy Witch Ride 2016
Jamen det är väl jag och ett gäng som inte är reggade här. Några av oss har iofs trampat i häxland förr,
men om häxan tar oss drabbar det inte Happy-kollektivet så hårt....

Happy Witch Ride 2016
Vi siktar på att starta vid 9:00-9:30. Men säg inget till häxan.

F ö kan jag berätta att häxan tog oss efter 3km vid vårt första försök. Bredsladd över första träbron och därefter
tvärstopp i leran. Då hjul tydligen inte är konstruerade för att ta krafter som är vinkelräta mot fälgsidan och även om
8 är en vacker form så är den inte optimal för formen på ett hjul kom vi inte längre....

HWR4.JPG

Happy Witch Ride 2016
Vi har en plats kvar i bilen mellan Danderyd och Starten.

Har den personen även en chaufför som är rädd för att cykla men absolut vill haka på så finns det möjlighet att "låna" bilen tillbaka till målportalen så man slipper sitta själv och frysa vid start. ?

Senast ändrad:
Happy Witch Ride 2016
Du får redigera lite i startlistan, Eveningstar är Eveningstar , jensclaudius är Germundsjö.
Jag är jag.

Bilagor

• IMG_4172.PNG
    IMG_4172.PNG
    24.7 KB · Besök: 64
Happy Witch Ride 2016
Nu hoppas jag på er hjälp, så att jag inte kommer känna mig som den finniga snubben i hörnet som klätt upp sig och ingen ville dansa med. Jag fixar ett depåstopp i min lätt förfallna carport till morgondagens äventyr, så nu får ni se till att stanna till där och proviantera. jag ser till att det finns kaffe, vatten, godis (till både Rompa och alla andra) och lite annat.

Var är det då? Det är ca en mil efter Brottby precis där den ordinarie (orangea) leden möter den asfalterade (röda) alternativvägen som jag vet att många tar. Det går för övrigt bra att cykla den vanliga leden hela vägen. Fågelskyddet gäller bara på sommaren, korna är inne och grannen som äger marken säger att det bara är att cykla på om vi stänger grinden efter oss. Lite geggigare och lite kortare än asfalten.

karta.jpg

carport.jpg

carport2.jpg

Frågan är bara när de första kan tänkas passera, så att jag vet när det ska ställas fram färskt och varmt kaffe. Det passerar ju en och annan "normal" människa också och de är främst inte dem jag tänkt mata. Ska se om jag hittar en ballong eller något annat som jag kan hänga upp som en extra vägledning.

Happy Witch Ride 2016
Hep sa:
Nu hoppas jag på er hjälp, så att jag inte kommer känna mig som den finniga snubben i hörnet som klätt upp sig och ingen ville dansa med. Jag fixar ett depåstopp i min lätt förfallna carport till morgondagens äventyr, så nu får ni se till att stanna till där och proviantera. jag ser till att det finns kaffe, vatten, godis (till både Rompa och alla andra) och lite annat.

Var är det då? Det är ca en mil efter Brottby precis där den ordinarie (orangea) leden möter den asfalterade (röda) alternativvägen som jag vet att många tar. Det går för övrigt bra att cykla den vanliga leden hela vägen. Fågelskyddet gäller bara på sommaren, korna är inne och grannen som äger marken säger att det bara är att cykla på om vi stänger grinden efter oss. Lite geggigare och lite kortare än asfalten.

Frågan är bara när de första kan tänkas passera, så att jag vet när det ska ställas fram färskt och varmt kaffe. Det passerar ju en och annan "normal" människa också och de är främst inte dem jag tänkt mata. Ska se om jag hittar en ballong eller något annat som jag kan hänga upp som en extra vägledning.

Förra året var vi där efter ca. 5 timmar, så runt 13-tiden borde de första vara där. :-)

Happy Witch Ride 2016
Laddar från ett. Hembiträdet kollar lite då och då under eftermiddagen och brygger mer kaffe vid behov. Jag har just varit och bunkrat mängder av styckeförpackat godis, så det är bara att fylla fickorna när ni är där.

Happy Witch Ride 2016
Träffade på ett gäng vid Domarudden med ecke i spetsen vid halvelva-elva-tiden. Tog sen en tur med hund+fatbike. Såg att det var jakt bortanför Gumrarö, så jag vände. Ville inte springa på nån drivande hund med min vovve i dragsele. Sen kom det ett gäng förbi när jag fikade på Domarudden, men de stannade inte.

Happy Witch Ride 2016
Häxan tog min framtand. Av någon anledning slog jag i en framtand i styrstammen när jag skulle lyfta framhjulet öven en sten. Men häxan ville väl visa vem som egentligen bestämmer när allt flöt på så bra..

Happy Witch Ride 2016
Häxan tog mina ben, min stolthet och min heder. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på, men mina lår hatade mig så innerligt att jag mitt i asfaltsbacken vid Brollsta golf bestämde att jag var besegrad både fysiskt och psykiskt. Tack och lov hade inte häxan tagit allt ifrån mig, utan jag hade förståndet kvar och gubbcyklade hem och åt kanelbulle.

Hushållerskan hälsar och ber om ursäkt för att kaffe och godis kom försent för de första raketerna. Hon såg er braka förbi när hon stod i köket och bryggde kaffe. Fast ni hade väl inte tänkt stanna ändå (hoppas jag). Ni andra verkar ha druckit en del kaffe, men varit dåliga på att fylla fickorna med godis, så vet jag inte vad jag ska göra. Att äta ett kilo själv efter att ha mesat ur känns inte helt rätt. Jag är mer inne på att revanschträna än tröstäta.

Happy Witch Ride 2016
DONE!!!!

Häxan var trots det snälla underlaget inte katt leka med.

8h 25min totalt och 7h 18min aktiv cykling.

Tre veckors sjukfrånvaro märktes och jag har faktiskt aldrig gjort något jobbigare på cykel , Sudety MTB Challenge inkluderat. ?

Men vi är i mål och enda haveriet är ett stukat självförtroende men kebabpizza ordinerades av 11717 så det får det bli nu...

Happy Witch Ride 2016
Häxan bråkade med mig också. Gjorde mig fullsändigt orkeslös. Men smärtan av kramp i låren visar ju att man fortfarande lever.....
Trots att vi tog kortrundan fick jag korta av den. Något har hon satt i min kropp. Fördriver det snart med mat o rödvin.
Men vilken dag!

Tillbaka
Topp