Happy Witch Ride 2016

Happy Witch Ride 2016
image.jpeg

Grymt fixat:)

Happy Witch Ride 2016
Grovsta, en helt vanlig höstmorgon ... 22 modiga/naiva cyklister tänker utmana ödet. Vilka överlevde? Vilka tog häxan? I skrivande stund är mycket oklart.

Bilagor

• 20161029_080459.jpg
    20161029_080459.jpg
    281.7 KB · Besök: 80
Happy Witch Ride 2016
Jag och Roger kom väl imål runt 16.30, nöjda över att vara imål men hade nog hoppats på att det skulle gått snabbare. Bitvis riktigt fina stigar i ren propaganda anda, endast några få partier i det hela taget som var lite för stökiga för min smak eller om det var mina ben som helt enkelt inte ville ta mig fram.

Haft en kanondag och stor eloge till carportkaffet.

Stort minus till den sämst uppmärkta led jag någonsin cyklat, har nog aldrig cyklat fel så mycket / många ggr på en och samma dag.

Är nu helt slut och tar förmodligen en vilodag imorgon med gott samvete.

Bilagor

• IMG_9151.JPG
    IMG_9151.JPG
    200.8 KB · Besök: 67
  • IMG_9152.JPG
    IMG_9152.JPG
    361.7 KB · Besök: 65
  • IMG_9154.JPG
    IMG_9154.JPG
    282 KB · Besök: 71
  • IMG_9156.JPG
    IMG_9156.JPG
    550.9 KB · Besök: 71
Happy Witch Ride 2016
Det här var bonkning delux.
Och inte smart att i Angarn 15.10 tro att jag skulle nå portalen i dagsljus. (och inte plocka på mig lampan som jag stashade där)
DSC_0206.JPG

Edit: Ja, carportkaffe och snickers är världens 8e underverk! Hep. Pussa "hembiträdet" så många gånger du vill från mig.
Fryspizza är underverk no 9. För oss som bor långt från all ära och redlighet.
Ungefär en timme innan Roger och Jens kom imål trodde jag att jag mötte dem i skogen efter Angarn. Nån timme senare kom ett par cyklister och körde om mig men låg sen i lagom tempo framför mig, hjälpte mig att hitta en stund, men lurade sen upp mig till Såstaholm.
häxan har allt spökat en del.
Edit 2: frippa nådde fram ca 10-15 minuter efter mig.

Senast ändrad:
Happy Witch Ride 2016
1888 sa:
Hep sa:
H
Hushållerskan hälsar och ber om ursäkt för att kaffe och godis kom försent för de första raketerna. Hon såg er braka förbi när hon stod i köket och bryggde kaffe.

Hon läser inte här va?
Var rädd om henne :)

Läser inte, men vet vad jag skrivit. Samma hushållerska som i somras undrade om jag inte borde köpa en ny dyr cykel. "Du blir ju så glad då." Jo, henne håller jag väldigt, väldigt hårt i.

Happy Witch Ride 2016
Jag och N_sandstrom bröt i Domarudden pga ingen ork (mest jag som var klen). Men det var halvt planerat från början så ingen skam här!

Happy Witch Ride 2016
Tack för bra för idag, Ronnie, Tony och Kristoffer! Bra kämpat.

Tack för kaffe och godis Hep, riktigt uppskattat.

Bilagor

• IMG_2170.jpg
    IMG_2170.jpg
    762.1 KB · Besök: 71
Happy Witch Ride 2016
Ja det där var ganska jobbigt. Typ det jobbigaste jag gjort om man ska tro Strava. 380 Training Impulse. Tidigare rekord var VR 2015 då jag fick ihop 374.
Klarade mig ganska bra förutom ett par ganska fula repor på gaffeln efter en vurpa. #firstcutisthedeepest
Nästa gång ska jag inte haka på dödstempot vissa drog upp direkt från start...

Happy Witch Ride 2016
Tack alla insyltade!!!
Det var första HWR för mig, fin tur!! Dock dåligt uppmärkt på många ställen, jag hade dock turen att sällskapa med Tony, Johan B och Kristoffer, alla vi som är på bilden ovanför här!

Startade väl 8.06 och i mål 14.56 så jag. Slog till med ett KOM på Strava oxå såg jag :)
Tony kommer in i bild direkt när jag knäppet av såg jag NU :)

Bilagor

• IMG_4178.JPG
    IMG_4178.JPG
    717.3 KB · Besök: 66
Happy Witch Ride 2016
Årets witchride höll ju på att torka bort, men det kom i alla fall lite väta dagarna innan. Inte så mycket lerhål, men rötter, spångar och stenar blev i alla fall lite hala. Eller mycket.
I början halkade jag bara omkring helt okontrollerat. Först skyllde jag på att det var typ ett år sedan jag cyklade på hala rötter. Sedan skyllde jag på att RaceKing inte var ett optimalt val av däck. Men efter någon mil slog det mig att jag nog hade de vanliga 1,9 kilo i däcken - bra på torrt, mindre bra på blött. Så jag luftade däcken lite och det blev en helt annan cykel. Plötsligt en antydan till kontroll.
Men då hade jag redan vurpat på två spångar och lyckats slå mig själv på käften. Eller om det var ni-vet-vem som gav mig en uppercut.

De första tre milen gick bra och i lagom tempo. Micke_Mud hade dock laddat inför WR med ingen cykling, förkylning och ryggskott. Det är naturligtvis att utmana häxan, och med hans egna ord ”ett hån mot Happy Witch Ride om man kan gå i mål då”. I början var jag häpen över farten vi höll trots det. Men någon mil före Domarudden började det ta ut sin rätt och farten minskade.
På Domarudden dök det upp en hel bunt cyklister och vi hade en trevlig fikasamvaro. Vi laddade om i 20-30 minuter med bullar och kaffe och gav oss iväg igen. Vid Brollsta tyckte Micke att det fick vara nog med idiotierna. Det fanns inte en chans att vi skulle komma i mål innan mörkret med den fart vi höll, och att stå i skogen i mörker är aldrig kul. I alla fall inte utan lampor.
Så jag drog iväg själv, lätt stressad över att solen visade tydliga tendenser till att vara på väg ner. En hel del uppdämd energi fanns tydligen i mina ben, så jag tokkörde Brollsta-Brottby som är en rolig sträcka innan grusvägarna börjar. Det kostade.
Efter Brottby sa mina ben saker till mig som inte går att återge här. Trots allt lyckades jag hålla en hyfsad fart genom att upprepa ”Heps garage” som ett mantra. Väl där pustade jag ut, drack kaffe, åt godis, stoppade på mig en Snickers och trampade iväg med nya krafter.
Resten av vägen minns jag inte riktigt ... Mitt närminne var i Ozzy-mode och all koncentration gick åt till att titta efter orangea markeringar. Några felkörningar blev det, men inte så långa. Tror jag.
När jag rullade in under målportalen var klockan 16:40. Det var ungefär en halvtimme mindre än jag räknat med. De sista 45 km gick på dryga 3 timmar, och det är i alla fall personligt rekord på den sträckan.
Jag måste ha missat jensclaudius och Roger_Edvinsson precis.

Riktig kul med sådan uppslutning. 23 startande är deltagarrekord. Hoppas att alla fick en bra hemsk - f’låt: hemskt bra - tur!
Och ett särskilt tack till Heps garage.

(edit: antal startande justerat)

Senast ändrad:
Happy Witch Ride 2016
Var det verkligen bara jag och Jens som var tillräckligt vilsna för att lyckas klämma över 100km idag??
???

5 tillfällen bländades vi av solen och brände förbi skyltarna, varav en gång jagandes andra cyklister.

Happy Witch Ride 2016
T o m bara du Roger. Enligt Strava kom Jens in på 97,5 km. :)

Roger_Edvinsson sa:
Var det verkligen bara jag och Jens som var tillräckligt vilsna för att lyckas klämma över 100km idag??
???

5 tillfällen bländades vi av solen och brände förbi skyltarna, varav en gång jagandes andra cyklister.

Happy Witch Ride 2016
Der Kaiser (fd Adam K) sa:
T o m bara du Roger. Enligt Strava kom Jens in på 97,5 km. :)

Roger_Edvinsson sa:
???

Autopausaren Germundsjö cyklade en lång stund med sin garmin avstängd dock. ?

Happy Witch Ride 2016
OTB är ju mitt mellannamn.
Det syns lite dåligt hur häxan var vänlig nog att ställa cykeln upponer på styre o sadel för genomgång medan jag var upptagen av att syna marken.

frippa sa:
En lite filmsnutt inkl. Adams flygtur. Sorry Adam:)
Jag är nybörjare på att filma så ha överseende...

Happy Witch Ride 2016
Imponerande var det endast 5st av 23st* startande som av olika anledningar inte passerade slutskylten i Danderyd.
Grym cykeldag, skön premiärtur för MTB säsongen. Riktigt snabbt/torrt underlag på 2016s års upplaga.
Totaltid 6:19
Har ont på fler ställen än jag kan minnas att jag har muskler på Idag ?

*Jag får det till 23st på startfotot.

Happy Witch Ride 2016
Någon som vet hur det gick för mannen med gula strumpor till höger i bilden? Jag pratade lite med honom innan start och han kände inte till Happy, utan hade blivit medlurad av någon kompis som sedan hoppade av. Jag tror det var honom jag såg passera Angarn rätt sent. Starkt av honom om han körde hela ensam och sent.

Happy Witch Ride 2016
23 ser det ut att vara, ja.
Man ska inte försöka räkna hjälmar efter en wr och ett par öl ...

Var det bara lackskador häxan orsakade materiellt? Eller visar Eveningstars bild på krossat kol? Och hur är det med baknavet hon sägs ha tuggat i sig? Några punkteringar har det inte heller pratats om.
Kort sagt: vann vi över häxan i år?

Happy Witch Ride 2016
Mitt växelöra blev lite snett efter jag blev påkörd i början då ngn inte uppfattade att vi skulle svänga o bromsa. Lätt irriterande.

Happy Witch Ride 2016
Inte ska du vara irriterad Rompa sånt händer tyvärr ibland att någon är ouppmärksam.
Ledsamt nog var det jag som var ouppmärksam denna gång.
Så är det så att det inte gick att rikta upp så ordnar jag naturligtvis ett nytt åt dig pma mig så löser vi det.
Hoppas bara att du kunde ta dig igenom HWRen med dom flesta växlarna brukbara.

Happy Witch Ride 2016
Road_Runner sa:
Inte ska du vara irriterad Rompa sånt händer tyvärr ibland att någon är ouppmärksam.
Ledsamt nog var det jag som var ouppmärksam denna gång.
Så är det så att det inte gick att rikta upp så ordnar jag naturligtvis ett nytt åt dig pma mig så löser vi det.
Hoppas bara att du kunde ta dig igenom HWRen med dom flesta växlarna brukbara.

Ingen fara, jag riktade upp det efteråt. Men d tog en del energi att köra ikapp kan ja säga ;) ja jag tog mig igenom så allt är lugnt!

Happy Witch Ride 2016
Eveningstar sa:
Vi andra som behövde stå ut med Rompas gnäll över dåliga växlar de resterande 70 kilometerna borde också kompenseras! ;)

Ja det är fan sant!! Kompensation!!!

Hahaha :)

Nä men d funkade till 100% innan o sen blev d skit, sen stannade jag snabbt o böjde till det o sen körde jag så som det var och jag fick åka o justera hela tiden. Tänkte ta tag i det imorrn kväll :)

Happy Witch Ride 2016
Eveningstar sa:
Vi andra som behövde stå ut med Rompas gnäll över dåliga växlar de resterande 70 kilometerna borde också kompenseras! ;)

Hahaha, undrar hur jag ska kompensera Roger för allt gnäll min drivlina avgav när kedjan plötsligt blev en länk längre med 3 mil kvar, eller allt gnäll från mig om hala dödsspänger och dålig teknik ;)

Happy Witch Ride 2016
jensclaudius sa:
Eveningstar sa:

Hahaha, undrar hur jag ska kompensera Roger för allt gnäll min drivlina avgav när kedjan plötsligt blev en länk längre med 3 mil kvar, eller allt gnäll från mig om hala dödsspänger och dålig teknik ;)

Jag direktkompenserade det med allt jäkla gnäll över hur trött jag var. ???

Tillbaka
Topp