Happy Witch Ride 2020

Berk

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Tuff grabb, låter det som. De två första milen till Vira är mycket stig, stökigare än Bogesund beroende på var ni körde där. (Men körde ni exempelvis tre varv på Dammstakärrsrundan så har han nog inga problem med RL till Domarudden.) Från Vira till Domarudden är det mycket grus och enkla stigar, med undantag för ett tekniskt parti efter Dalen och ett par hundra meter på slutet.
Hade han fortfarande hyfsat pigga ben efter tre mil på Boge så låter det inte omöjligt. Fyll ryggsäcken med varm choklad och godis, låt det ta sin tid och utnyttja alla rastplatser 🙂.
Och har ni backup så går det att hämtas upp vid Vira där man kan vänta i värmen inne på fiket.
Det låter lockande. Min son tycker om stökig stig! Så cafet i Vira bruk är öppet? Då tycker jag att delen till Vita är lämplig. Och ett annan barn motiverar min son mycket!

Fetadäckar

Medlem
Happy Witch Ride 2020
Tuff grabb, låter det som. De två första milen till Vira är mycket stig, stökigare än Bogesund beroende på var ni körde där. (Men körde ni exempelvis tre varv på Dammstakärrsrundan så har han nog inga problem med RL till Domarudden.) Från Vira till Domarudden är det mycket grus och enkla stigar, med undantag för ett tekniskt parti efter Dalen och ett par hundra meter på slutet.
Hade han fortfarande hyfsat pigga ben efter tre mil på Boge så låter det inte omöjligt. Fyll ryggsäcken med varm choklad och godis, låt det ta sin tid och utnyttja alla rastplatser 🙂.
Och har ni backup så går det att hämtas upp vid Vira där man kan vänta i värmen inne på fiket.
Det låter lockande. Min son tycker om stökig stig! Så cafet i Vira bruk är öppet? Då tycker jag att delen till Vita är lämplig. Och ett annan barn motiverar min son mycket!
Tack för svar! Då ska jag prata lite med grabben, men lutar åt att ge det en chans.

Hojtar till Berk om hur vi gör.

dman

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Med prat om logistiken, är det någon som har en ledig plats för mig och min cykel till startplatsen?
Jag kan erbjuda att köra tillbaka till Grovsta på lördag kväll eller söndag - med brasklapp att jag kommer inte att vara snabbast till portalen och att bilen kommer att stå i Solna (kan inte parkera i Danderyd eftersom frugan behöver den under dagen).
Utgår från Solna som sagt.

Rompa

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Maxton drog till Spanien och tränade så han undviker häxan iår tyvärr.

Må han få många dubbelpunkor hädanefter!!!

Octofinger

Ny medlem
Happy Witch Ride 2020
Häxan lyckades sätta en pinne i hjulet för mig för ett par veckor sedan så en liten skitvurpa ändå slutade med ett illa stukat finger. Jag vågar inte chansa på att det håller för Häxans misär på lördag så jag kastar in handduken redan nu. :(

Happy Witch Ride 2020
Är det ev någon som skulle ha plats för en i bilen + cykel (feting) :unsure:
Håller till kring Infra C men kan trampa ut till Häggvik (Norrortsleden) om det skulle hjälpa.

fhloston

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Så här i coronatider, kan man köra Zoom? Zwift?

Eeh, har jag skrivit i tråden nu? OK, jag siktar på ett nytt försök på lördag. :-)

Fetadäckar

Medlem
Happy Witch Ride 2020
Jag måste fråga sonen först. Och han gjorde just en faceplant ikväll, hoppas as sin näsan är bättre imorgon och inte värre. Logistiken är en annan problem.
Häxan tog oss (inte hon där hemma)...

Tyvärr med tanke på vädret, som förmodligen är helt rätt för HWR, så får det bli så. 4mil i regn är verkligen att spänna bågen så den sprack.

Skulle nu häxan mot förmodan glömma bort att vrida på kranen imorgon så det bara är lerigt, halt och kallt, då står vi vid start redo för äventyr.

Berk

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Häxan tog oss (inte hon där hemma)...

Tyvärr med tanke på vädret, som förmodligen är helt rätt för HWR, så får det bli så. 4mil i regn är verkligen att spänna bågen så den sprack.

Skulle nu häxan mot förmodan glömma bort att vrida på kranen imorgon så det bara är lerigt, halt och kallt, då står vi vid start redo för äventyr.
SMHI ger regn från kl 10, som skulle vara just ok att hinna till Vira Bruk. Men ser att yr.no nu ger 0-0.7 mm kl 8 och 0-1.5 mm kl 9. Min son är ganska tuff, men med 4 grader skulle det vara på/över gränsen.

Fetadäckar

Medlem
Happy Witch Ride 2020
SMHI ger regn från kl 10, som skulle vara just ok att hinna till Vira Bruk. Men ser att yr.no nu ger 0-0.7 mm kl 8 och 0-1.5 mm kl 9. Min son är ganska tuff, men med 4 grader skulle det vara på/över gränsen.
Grabben vill ju så gärna, även jag! Men, jag vet att regn skulle kunna göra det till något jobbig/tråkigt istället för ett roligt äventyr. Har inte släppt tanken helt, utan avvaktar om regnet uteblir.

Berk

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Grabben vill ju så gärna, även jag! Men, jag vet att regn skulle kunna göra det till något jobbig/tråkigt istället för ett roligt äventyr. Har inte släppt tanken helt, utan avvaktar om regnet uteblir.
Min son vill köra, även om det regnar. Tycker att det kan blir kalt, men också farligt: det blir halt när det är blöt och med lov på marken. Jag har också aldrigt kört den biten av Roslagsleden. Föreslog att vi kan vakna kl 6 och titta på väderprognosen och bestämma, men då sade han att han inte vill. Tyvärr troligtvis bättre så ...

lazer

Medlem
Happy Witch Ride 2020
Till alla som står i regnet och kylan i morgon bitti för att trotsa häxan: ha en uthärdlig - eller i alla fall inte en alltför ohyggligt fasansfull - cykeltur. 🙂
Första gången på 10 år som jag inte kör och lite obehagligt känns det. Man vet ju inte vad den gamla trollpackan tar sig för.

Berk

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Min son är fascinerad av Häxans hus. Han vill cykla till huset, kanske på eftermiddagen. Men finns Häxans huset verkligen?

mcperand

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Kan ha missat täten i Brottby för de som jag har Beacon på passerar under E18 första gången innan Brottby, från syd till norr precis nu och de låg 8 minuter efter täten i DU. Fast det är ju ingen tävling😀

mcperand

Aktiv medlem
Happy Witch Ride 2020
Vid målet är det uppehåll, nästan lite solljus där molnen är lite ljusare och +8. Jag tror häxan gav sitt bästa i början, men än är det en bra bit kvar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer