Happy Witch Ride 2023 (20-års jubileum?)

Jag låtsas att jag inte läst Rompas kommentar, och ställer mina frågor här.... Vill ju inte råka anmäla mig för 2024 innan jag vet mer....
-är det alltid bara killar som kör?
-är det dumt att trampa själv (utan någon man känner)
-vad är sämst fordon för sträckan, hardtail med lite tveksamma komponenter, eller trail/endurohoj med 160/140 slag (båda 27,5or).

Ja och ja förstår jag.... Men ja:), betyder det att jag är körd oavsett eller att jag måste köpa en ny cykel 🤔
Ingen av mina cykelkompisar är dum nog att ge sig på det här men jag vill köra häxan i år. Jag vill dock inte köra själv så jag slår gärna följe med någon annan självplågare. Kommer åka bil från Västertorp.

Jag låtsas att jag inte läst Rompas kommentar, och ställer mina frågor här.... Vill ju inte råka anmäla mig för 2024 innan jag vet mer....
-vad är sämst fordon för sträckan, hardtail med lite tveksamma komponenter, eller trail/endurohoj med 160/140 slag (båda 27,5or).
Skulle alla dagar i veckan välja trailhojen! Med tanke på längden så blir det mindre slitsamt.

Jag har aldrig tänkt "va gött det vore med en HT nu!" när jag kört HWR. Bitvis är det rätt tekniskt.
Mitt vapen är även i år en Enduro med 160/160

Utan att skriva i tråden....
Jag har cyklat fulla hwr 2 ggr, första ggn på en 140*2 trailhoj, andra på en +ht, bägge m 584fälgar, att de första 4 milen är jobbigt trail är väl känt, och premierar Verkligen en fs, men bägge gångerna blev jag överraskad över hur mycket stig det är på senare delen av banan.
Skulle välja fs 8 dar i veckan.
Det brukar synas någon kvinna på startfotot då o då, men de flesta verkar vara smartare än så.

- Inte bara, men ja, oftast.
- Ja, men det slutar oftast så iallafall. Någon (i skogen eller hemma) bör ha koll på en iallafall.
- Enduro funkar ok. Brukar inte vara så galet bråttom, och enda gången jag tog mig i mål var jag väldigt dålig på att cykla på slutet. Hade egentligen preppat HT'n, men drömde mardrömmar om stel rumpa och rygg och fick kalla fötter.

Jag har kört utan att ha uppstyrt sällskap några gånger. Det är inte så dramatiskt. Första biten är det en del folk och vissa sträckor har jag tagit armkrok med någon som cyklat i ungefär samma tempo. Några gånger har sällskapet avvikit halvvägs och jag cyklat resten själv.

Har du tänkt tanken är du redo. Packa ordentligt med energi och preppa med aktuellt gps-spår. Och glöm inte punkalagningskittet.

Jag hade tagit den heldämpade, det blir mindre slitigt för kroppen över en såpass lång sträcka, imho.

Då jag tyckt att hela turen varit komfortabel och icke lidande har jag kört på en 150/140 och en 140/130 FS. Dem gånger jag provat på en FS Xc har ja lidit enormt.

Skriver i gamla tråden för att, ja, anledningar.

Men jag blir orimligt sugen på att åka när jag ser alla skriva.

Synd att kroppen sätter stopp i år. Eller är det kanske tur?
Säkert bara därför som jag ens får för mig att det är något man vill göra 🧙‍♀️

Skriver i gamla tråden för att, ja, anledningar.

Men jag blir orimligt sugen på att åka när jag ser alla skriva.

Synd att kroppen sätter stopp i år. Eller är det kanske tur?
Säkert bara därför som jag ens får för mig att det är något man vill göra 🧙‍♀️
Det är ju två veckor kvar, du hinner komma i form! För orimligt långa cykelturer på hala rötter med risk för snedsteg och fall var väl vad ortopeden rekommenderade 🤔. Du kan ju iof alltid cykla med mig, (kommer köra i snigeltempo och har viss sjukvårdsutbildning... )

Det är ju två veckor kvar, du hinner komma i form! För orimligt långa cykelturer på hala rötter med risk för snedsteg och fall var väl vad ortopeden rekommenderade 🤔. Du kan ju iof alltid cykla med mig, (kommer köra i snigeltempo och har viss sjukvårdsutbildning... )
Senast sa sjukgymnasten åt mig att lyfta max 4 kg och i allmänhet "ge 30%". Får se vad som gäller efter nästa besök 😆

Men ja, minns hela äventyret som väldigt avkopplande och terapeutiskt! Sist behövde jag nog inte ens släpa cykeln mer än 1 km, det är under 1%!

Senast ändrad:
Jag är otroligt sugen men är bortrest hela veckan innan så famlijen kommer nog inte uppskatta att jag försvinner hela lördagen också...

Vågar ju inte skriva i riktiga tråden, är orolig att frun övervakar den..!

Göm cykeln i skogen. På fredagen ringer du och säger att resan dragit ut på tiden och du kommer på lördag kväll. Lerig och kall på lördag kväll säger du att planet störtade och ni fick kämpa i ödemarken för att överleva. 😉

Tillbaka
Topp