Happy Witch Ride 2024

Happy Witch Ride 2024
Går det att ställa sig intill Danderyds kyrka? Ser ut att vara en stor parkering på flygfoto i alla fall. Men det faller ju om de är någon 4 h gräns eller liknande.

Happy Witch Ride 2024
Går det att ställa sig intill Danderyds kyrka? Ser ut att vara en stor parkering på flygfoto i alla fall. Men det faller ju om de är någon 4 h gräns eller liknande.

2024-10-25-11-47-03-580.jpg

Happy Witch Ride 2024
Häxjägare kan väl inte bry sig om sådana trivialiteter ? Några Pböter kan det va värt för att få ett foto på Häxan och evig berömmelse !

Dessutom, parkera vid kyrkan måste vara bästa skydd mot onda makter !

Happy Witch Ride 2024
Ringde och pratade med Filippa på Danderyds Kommun.
Enligt henne går det bra att parkera på den stora parkeringen vid Danderyds Gymnasium.
Hon var rätt säker på att den är avgiftsfri, men kanske lika bra att kika lite extra om någon ställer bilen där.
Lycka till alla som kör!

1729859090929.png

Happy Witch Ride 2024
Ringde och pratade med Filippa på Danderyds Kommun.
Enligt henne går det bra att parkera på den stora parkeringen vid Danderyds Gymnasium.
Hon var rätt säker på att den är avgiftsfri, men kanske lika bra att kika lite extra om någon ställer bilen där.
Lycka till alla som kör!

Visa bilaga 734385

Skylten säger "tillstånd erfordras vardagar", så det går bra! Dessutom kort väg från målet.

Happy Witch Ride 2024
Jag och Maxton har parkerat på kyrkogårdens parkering alla år och det har gått bra. Ingen har ens opponerat sig när man stått där naken, utsvulten, lerig, +15år på ens normala utseende efter en riktig HWR 😂
Du tror inte det beror på att de flesta har förstånd nog att inte interagera med uppenbara lik som rest sig ur kyrkogårdens gravar?

Happy Witch Ride 2024
Lycka till! Nåt år får man kanske testa det där. Men inte i år. Och tveksamt om jag ids köra mkt längre än Domarudden. Fram dit kör man ju trots allt "hemåt".

Happy Witch Ride 2024
Fram till Domarudden hade häxan varit snäll i år. Men bävrarna och granbarkborrarna hade ställt till det. Skrevdjupt vad i bäverdamm var lite bistert. Jag viker hem nu efter en fin tur, övriga har den jobbigaste biten kvar.

Bilagor

• IMG_5046.jpeg
    IMG_5046.jpeg
    1.1 MB · Besök: 193
  • IMG_5047.jpeg
    IMG_5047.jpeg
    600.6 KB · Besök: 189
Happy Witch Ride 2024
OM jag har!

Först dålig form. Spångest. Halkade och slog i revben och fot på första spången med ledstång. Själva pålen räddade mig från att plurra genom att att farbror hängde nedre revbenet på den.

Sedan kom ryggproblemen. Man jag trampade på. Själv. Utan gps.

Sedan kom det. Kalhygghet med stort K. Med flytande spänger och annat. Tänkte... det kan väl inte vara så svårt att hoppa mellan brädbitar och stubbar m.m. Men jag glömde skanna av den lilla pölen ordentligt. Det blev liksom inte grundare och bättre. Sedan kom hålet. HÅLET!
Plötsligt låg det en Scalpel och flöt i midjehöjd. Nu var det VÄLDIGT fuktigt i skorna kan jag lova! 🤣

Där och då tappade jag lite cykelsug. Och ryggen skrek åt mig!

Rullade, eller rullade och rullade... jag tog mig tillbaka till grusvägen. Klafs klafs...

Hällde ur någon halvliter vatten ur skorna och sa hej till två hugade cyklister som vid det här laget kommit ifatt mig.

Sedan rullade jag asfalt hem. Rumsättravägen, Brottby, Angarn och Vallentuna och Ella. Jag blev torrare allt efter som... men det var rätt kyligt.

Undrar hur jag skulle kört runt den där badsjön? Det var liksom uppmärkta trädstammar genom skiten.

Vilken dag!😆

Bilagor

• 20241026_085405.jpg
    20241026_085405.jpg
    783.9 KB · Besök: 94
  • 20241026_111729.jpg
    20241026_111729.jpg
    659 KB · Besök: 95
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp