mytomspunnen
Aktiv medlem
[Happy witch Ride] - Långpass Roslagsleden 30 Okt.
Leo Skrev:
-------------------------------------------------------
> "Ju fler kockar desto sämre soppa"? Det är nog
> lättare att köra så långt om man är max 2-3st,
> samt envisa. :-)
Ja det är definitivt sant.
Vi hade ju en ide om att alla skulle ha EN stridskamrat innan vi började turen. De enda som hade bestämt vem det skulle vara var jag och oxr. De blev lite konstigt ibörjan (första kilometern). Jag och oxr stannade och hjälpte Mathias (Haas) med en strulande bakväxel. Då försvann de andra framåt. När vi sedan fortsatte cykla så kom vi ifatt en ENSAM Markus F. Vi bestämde oss sedan för att inte lämna honom ensam så Mathias ställde upp och blev Markus F:s stridskamrat. Mathias var nog den på förhand annars som hade störst möjlighet att genomföra turen. Synd att det blev så konstigt och att inte alla hade bestämt vem de skulle cykla med innan turen. En stor fördel som jag och oxr hade är att vi är ungefär jämnstarka, jämnsnabba och är vana att cykla tillsammans...
>
> Får se om jag hittar på något liknande
> häromkring(Göteborg)...
Det vore roligt att höra om. Tänk dig cyklad tid som en Vätternrunda fast på mestadels tekniska och ibland ocykelbar stig i riktigt riktigt mycket lera, mycket mycket blöta surhål varannan meter, dålig märkning vilket leder till endel felcyklingar samt oktoberväder.
För övrigt:
Idag var jag, min rygg och min rumpa ledsen över att inte ha en heldämpad.
MEN det gick!!! HA HA!!!
>
> /Leo
>
>
>
> -----------------------------------
> ...man lever bara en gång...
-------------------------------------------------------
> "Ju fler kockar desto sämre soppa"? Det är nog
> lättare att köra så långt om man är max 2-3st,
> samt envisa. :-)
Ja det är definitivt sant.
Vi hade ju en ide om att alla skulle ha EN stridskamrat innan vi började turen. De enda som hade bestämt vem det skulle vara var jag och oxr. De blev lite konstigt ibörjan (första kilometern). Jag och oxr stannade och hjälpte Mathias (Haas) med en strulande bakväxel. Då försvann de andra framåt. När vi sedan fortsatte cykla så kom vi ifatt en ENSAM Markus F. Vi bestämde oss sedan för att inte lämna honom ensam så Mathias ställde upp och blev Markus F:s stridskamrat. Mathias var nog den på förhand annars som hade störst möjlighet att genomföra turen. Synd att det blev så konstigt och att inte alla hade bestämt vem de skulle cykla med innan turen. En stor fördel som jag och oxr hade är att vi är ungefär jämnstarka, jämnsnabba och är vana att cykla tillsammans...
>
> Får se om jag hittar på något liknande
> häromkring(Göteborg)...
Det vore roligt att höra om. Tänk dig cyklad tid som en Vätternrunda fast på mestadels tekniska och ibland ocykelbar stig i riktigt riktigt mycket lera, mycket mycket blöta surhål varannan meter, dålig märkning vilket leder till endel felcyklingar samt oktoberväder.
För övrigt:
Idag var jag, min rygg och min rumpa ledsen över att inte ha en heldämpad.
MEN det gick!!! HA HA!!!
>
> /Leo
>
>
>
> -----------------------------------
> ...man lever bara en gång...
Senast redigerad av en moderator: