[Happy witch Ride] - Långpass Roslagsleden 30 Okt.

Simon says: "jag kan gå till jesus om jag sköter mig, helt visst"

Simon? Har du slickat på några små frimärken med glada gubbar på eller har du helt nyligen blivit frireligös? Jag måste missat något här... <:-o

Mytomspunnen:

Det jag reagerar över är ditt utalande. möjligt att det är fullspäckat med ironi från topp till tå. Men jag och även vissa andra har helt klart svårt att se den ironin från dina rader. Så man får väll tacka för att du klargör det hela.

turen i sig förstår jag att vissa gillar för att ta det som en utmaning, och självklart handlar utmaningar oxå om att ha kul på cykel. Jag utmanar mig ständigt, både mig själv och mina vänner i närheten. Men jag nervärderar inte eller sätter mig över dem om jag för en gångs skull skulle vara bättre.
Sedan skulle jag tycka, precis som jag nämnde under fotbollskvällen att det är en roligare tur om alla startat från halva(skrev att jag var intreserad av att köra den) PGA av att de bästa stigarna ligger tydligen där. Den stora turen ser verkligen ut som en "titta på mig vad jag är bra"-tur i mina ögon. Och när sedan ditt utalande läggs på kakan så kunde jag inte hålla mig.

Att du sedan spyr galla över min cykling och dess delar kan vara lite onödigt och barnligt(har bytt styre nu, bara för din skull). Vet jag iof inte om det hör hit. Men det verkar ju helt klart varit något som legat och pyrt under ytan, kanske bra att det kom upp. Så har jag möjlighet att klargöra.

Ja, Jag tycker att det viktigsate när man cyklar är att det skall vara roligt. Sedan om man gör det som jag på en cykel som cyklar överallt utan modifikation eller om man svettas runt på en racer mil efter mil så finns det inga fel med det. Och om jag någonsin har skrivigt på detta forum att alla borde köpa sig en hoj som mig och göra som jag får du gärna citera mig.

Visst, Jag har förespråkat HT. För att jag gillar HT. Men jag har aldrig påstått att HT är den ultimata cykeln före fullgung. Jag har även förespråkat flattisar före SPD. För att jag kan inte se vittsen med att köpa dyra spd pedaler när man ivf tävlar mot sig själv. När de dessutom ger dig sämre teknik. Men återigen så är det vad jag tycker. och jag har fortfarande inte påstått att det jag har är bäst. men jag påvisar att det finns alternativ.

För för mig spelar det ingen roll om du kör fullgung, helstelt, SS , Racer osv sålänge du gör det för cyklingens skull, Jag skiter oxå fullständigt i hur bra du är.

Men jag är helt klart trött på alla som måste bevisa saker, oavsett om de skall bevisa att de har de bästa och lättaste delarna. eller om de skall bevisa att jag är minsan bäst i världen. Men det är så jag är. och det gäller inte bara cyklar, utan det följer mig även i mitt liv när det diskuteras så urfåniga saker som pengar. En bra uppfinning, men jävlar vad folk värdesätter dem. helt sjukt!

Och Nej. min cykel är inte ett hinder, hur långsam jag än är så kan jag garantera dig att jag springer ännu långsammare.

Så för att kortfatta. Turen som ni valde har jag inget emot sålänge jag slipper vara med. Och jag förstår utmaningen med den. Det jag irriterade mig på var ditt utal om kyklingar osv.

Ville, jag tror du tar Eriks inlägg på för mycket allvar. Han är jätteironisk hela tiden. Jag tror han försöker säga att du är duktig fast du cyklar på en annan hoj än den han valt själv och det retas han litet med dig om. (Rätta mig om jag har fel Erik!)

Sen så startade den här turen från början med att jag var sugen på att köra hela sträckan (för att jag kört till Norrtälje på landsväg i somras). Det var senare några som påpekade för mig att det kanske trots allt var litet väl långt så här års och när jag insett det så har vi skojat om exakt hur jobbigt det ska bli. Det har inte varit någon slags tävling eller jämförelserace. Möjligen har folk tävlat med sig själva om hurvida de faktiskt ska orka. Jag tror att vissa personers inlägg ska man inte alltid ta på fullt allvar, t.ex. TNT-Tobbe som också är en skojfrisk rackare.

Så grabbar, inge bråk i sandlådan.

Själv anser jag att varken Ville eller Erik kan vara riktigt friska... eller så äre vi alla andra som är galna... ;~)

Mathias:), jo jag förstår att det var ironi:), eller jag har förstått det nu:) Så därför skrev jag detdär för att klargöra lite:)

Bruce , Säger som thåström, det är ni som är de konstiga , det är jag som är normal:)

Jävligt bra skiva förövrigt

Mathias Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra! Annars då?
>
> --------------------------------------------------
> ----------------------
> Cycling is Life. Everything before and after is
> just waiting.

Hehe, annrs så fick jag väll min 1158:de punka idag eller nått. och så fick jag stå och skämmas i skamvrån för att jag inte hade slang och verktyg. Förlåt erik H!

Och det här är ju det enda stället där jag kan vara normal.
I den andra, onda, världen anses det ju fullständigt vansinnigt att cykla 10 mil stig genom Uppland i slutet av oktober.
Och riktigt jättelöjligt att cykla på refuger och i trappor i Hammarby sjöstad.
Själv tycker jag att sånt beteende är både sunt och beundransvärt.
Och jag är väldigt glad att ha bekanta som uppför sig på det här sättet istället för att fundera på vilket kakel som passar bäst i badrummet eller storhandla på Willys.
Bland dom människor jag gillar mest just nu återfinns Ville och mytomspunnen. Ville som ringde och kollade läget när jag var som mest vilse bland Pitbull-uppfödare och banjospelare någonstans i Uppland, och mytomspunnen som körde järnet hela vägen och somnade i pizzan.
Jag betackar mig för normala människor. Däremot är jag glad att ni finns.

Ville Skrev:
> Bruce , Säger som thåström, det är ni som är de
> konstiga , det är jag som är normal:)

Edit: Det här är mitt sista inlägg i den här tråden. Turen är avklarad (?) och jag har sagt allt som jag har att säga.
Däremot kan jag tänka mig att ta samma tur till våren, men då kommer jag inte att säga något varken i förväg eller efteråt.
De som är sugna på revansch kommer jag att kontakta separat för att diskutera transport och eventuell övernattning i Norrtälje.

Senast redigerad av en moderator:
Har ägnat några timmar idag åt cykelrengöring och en liten reparation. Avspolningen igår kväll räckte inte långt. Vilken överdj-ig lera att tränga in och sätta sig fast. Nu är dock allt rent och hopskruvat och injusterat igen.

Kan meddela att vår verkliga snittfart till Domarudden var 7,9km/h om jag räknat rätt. Cyklad hastighet som Mattias skrev ca. 10.

Kycklinglistan vill inte jag stå på, ger mig gärna i kast med Roslagsleden igen. Vi kör väl en tur till våren, samma gäng om alla vill ha revansch?

Hoppas ocksa pa en inbjudan.

Jag er inte snabb men jag har kul.

Always Time Enough :-D

Leran har verkligen satt sig överallt. Helt sanslöst!
En utmaning som den här måste bara "besegras". Inte för att bevisa något, utan bara för att jag är envis och gillar utmaningar i största allmänhet.

När man sedan gjorde en bedrövlig insats vill man bara sparka sig själv i baken och hugga i ännu hårdare nästa gångt :)

Ville: "Den stora turen ser verkligen ut som en "titta på mig vad jag är bra"-tur i mina ögon."
Nej nej nej. Se det så här i stället: Hmm... Undra om det går? Det är klart det går. Det måste gå! för att sedan bottna i ett: Det gick inte. Den här gången.

Det är ett äventyr. Går det så går det. Ungefär som när Scott irrade bort sig på polarvidderna och gick under. Fast lite mindre, inte lika farligt. mer personligt och med en skön livlina (läs Toyota) om man inte orkar hela vägen.

Och att det sedan finns vissa "dårar" som klarade av det hela gör det bara ännu mer utmanande. Jag tycker dom har alla skryträttigheter i världen. Faktiskt.

Ville Skrev:
> Mytomspunnen:
>
>
> Det jag reagerar över är ditt utalande. möjligt
> att det är fullspäckat med ironi från topp till
> tå. Men jag och även vissa andra har helt klart
> svårt att se den ironin från dina rader. Så man
> får väll tacka för att du klargör det hela.
>
> turen i sig förstår jag att vissa gillar för att
> ta det som en utmaning, och självklart handlar
> utmaningar oxå om att ha kul på cykel. Jag utmanar
> mig ständigt, både mig själv och mina vänner i
> närheten. Men jag nervärderar inte eller sätter
> mig över dem om jag för en gångs skull skulle vara
> bättre.
> Sedan skulle jag tycka, precis som jag nämnde
> under fotbollskvällen att det är en roligare tur
> om alla startat från halva(skrev att jag var
> intreserad av att köra den) PGA av att de bästa
> stigarna ligger tydligen där. Den stora turen ser
> verkligen ut som en "titta på mig vad jag är
> bra"-tur i mina ögon. Och när sedan ditt utalande
> läggs på kakan så kunde jag inte hålla mig.
>
>
> Att du sedan spyr galla över min cykling och dess
> delar kan vara lite onödigt och barnligt(har bytt
> styre nu, bara för din skull). Vet jag iof inte om
> det hör hit. Men det verkar ju helt klart varit
> något som legat och pyrt under ytan, kanske bra
> att det kom upp. Så har jag möjlighet att
> klargöra.

Förlåt Ville. Jag är som vanligt inte tydlig när jag skämtar.
Här nedan är jag enbart seriös:
--------------------------------
Jag är jätteimponerad av det jag har hört att du bemästrar med din cykel.
Jag förstår till fullo att du gillar det och tycker inte alls att du är töntig som cyklar trajl.
Jag skulle gärna ha en trajlhoj själv men lite dyrt blir det.
Jag skulle gärna lära mig en hel del trix på hojen.
Har försökt lite själv på en gräsmatta men jag verkar vara totalt talanglös på det...
När jag skrev "leksakscykel med alldeles för brett styre" skämtade jag.
Den poängen som jag ville få fram där var att det OM jag skulle vilja se ner på andra så skulle jag t.ex. kunna säga "...".
Däremot är jag inte alls sådan som tycker att det ena är rätt och det andra är fel.
Dock tycker jag att jag (och endel andra) får ta emot skit ibland bara för att jag gör sånt som ligger utanför vad den allmäna uppfattningen om vad "rolig cykling" är.
-------------------------

>
> Ja, Jag tycker att det viktigsate när man cyklar
> är att det skall vara roligt. Sedan om man gör det
> som jag på en cykel som cyklar överallt utan
> modifikation eller om man svettas runt på en racer
> mil efter mil så finns det inga fel med det. Och
> om jag någonsin har skrivigt på detta forum att
> alla borde köpa sig en hoj som mig och göra som
> jag får du gärna citera mig.

Bra, då är vi överens. Det trodde och hoppades jag på hela tiden.
När jag skrev det där om att vissa bestämmer om vad som är rolig cykling eller inte var det INTE ett direkt påhopp på just dig Ville. När jag läser inlägget i efterhand kan jag se att det kunde uppfattas så.
Däremot var jag inte riktigt säker på före ditt svar riktigt var du stod. Du kan nog också vara lite otydlig i dina formuleringar ibland (om vad som är skämt och om vad som inte är skämt).
>
> Visst, Jag har förespråkat HT. För att jag gillar
> HT. Men jag har aldrig påstått att HT är den
> ultimata cykeln före fullgung. Jag har även
> förespråkat flattisar före SPD. För att jag kan
> inte se vittsen med att köpa dyra spd pedaler när
> man ivf tävlar mot sig själv. När de dessutom ger
> dig sämre teknik. Men återigen så är det vad jag
> tycker. och jag har fortfarande inte påstått att
> det jag har är bäst. men jag påvisar att det finns
> alternativ.

Jag kör också HT. Funkar bra tycker jag.
Jag har så usel teknik att jag behöver spd. Dessutom tycker jag inte att shimano 520 är dyra. Under trehundra...det får man knappt ett par flattisar för så det argumentet håller inte.
Jag stör mig inte alls på att du kör plattisar. Om jag skulle försöka trajla skulle jag också köra plattisar. Men för en xc och "leta roliga och brötiga stigar"-cyklist tycker jag personligen att spd är överlägset. Att du inte tycker så stör mig INTE över huvud taget.

>
> För för mig spelar det ingen roll om du kör
> fullgung, helstelt, SS , Racer osv sålänge du gör
> det för cyklingens skull, Jag skiter oxå
> fullständigt i hur bra du är.

Tack.

>
> Men jag är helt klart trött på alla som måste
> bevisa saker, oavsett om de skall bevisa att de
> har de bästa och lättaste delarna. eller om de
> skall bevisa att jag är minsan bäst i världen. Men
> det är så jag är. och det gäller inte bara cyklar,
> utan det följer mig även i mitt liv när det
> diskuteras så urfåniga saker som pengar. En bra
> uppfinning, men jävlar vad folk värdesätter dem.
> helt sjukt!
>

Håller helt och hållet med dig. Men det jag gjorde (menade att göra?) var att reta några vänner på ett skämtsamt sätt. Jag känner inte alls något behov av att skryta med mina "bravader" på något område. Dock tycker jag alltid att det är kul att retas! Dock är det synd och blir tråkigt när det missuppfattas.
Jag har en ganska lång historia av plumpa skämt som missuppfattas. Det verkar vara genetiskt. Min far är likadan.
>
> Och Nej. min cykel är inte ett hinder, hur långsam
> jag än är så kan jag garantera dig att jag
> springer ännu långsammare.

Jag citerade bara dig själv från fotbollskvällen. DU sa citat:
"trajl är den enda cykelgren där man använder cykeln som ett hinder inte ett redskap".
Jag tolkade det som att du gillade det därför. Det kanske var lite trångsynt av mig.

>
> Så för att kortfatta. Turen som ni valde har jag
> inget emot sålänge jag slipper vara med. Och jag
> förstår utmaningen med den. Det jag irriterade mig
> på var ditt utal om kyklingar osv.
>

Japp det är uppfattat. Jag ber om ursäkt!!!
Det var endast menat som ett skämt!!!!!!

Hoppas vi kan vara vänner nu! Jag ser fram emot att studera dina konster på cykeln IRL. Skulle gärna FÖRSÖKA lära mig ett och annat. Dock håller nog inte MIN klena papperscykel för sådana fasoner.

OBS!: Den sista meningen var ett skämt. Min cykel är inte gjord av papper. Den är dock så tunn att det känns som om den är gjord av papper.

Med utmärkt Högaktning//
Erik

HEHE, lite kul att vi postade typ precis samtidigt, jag ett pm till dig och du här.

Jaja, skönt att det bara var missförstånd. otur att de kan bli så stora:)

Vad gällande mina pedaler så kostar de 129 kr för typ 4 år sedan och håller fortfarande=D. men det är grymt vad billigt med SPD det börjar bli?!

För övrigt blev turen i lördags en rejäl läxa i varför skivbromsar är bättre än v-bromsar. Hade bytt bromsklotsar, hölje och vajer på både fram och bakbroms precis innan turen. Ca en timma in i turen blev min bakbroms lite lustig. När jag bromsade så fortsatte bromsen att bromsa. Jag var tvungen att manuelt föra handaget till obromsat läge för att bromsen skulle sluta bromsa.
Så var den för resten av turen.
Dessutom märkte jag vid cykeltvätten igår att jag lyckats bromsa upp hela bromsbeläggen på en endaste dag.

I'm impressed, are you impressed?

För övrigt har jag nog aldrig haft en skitigare cykel. Det var gräs och lera precis överallt. Mellan klingorna (både fram och bak) satt ett tiotal små pinnar inkilade. Fick använda skruvmejsel för att få bort dem. Jag förstår inte för mitt liv att jag inte hade några nämnvärda växlingsproblem. En och annan spökväxling hade jag men det beror nog mest på att min bakväxel börjar bli tokglapp (xtr från 93-94).

Tog lite foton som kommer senare någon gång om de blev bra (har inte tittat på dem i datorn än).

Dessutom märkte jag när cykeln hade torkat inomhus att den fortfarande var otroligt skitig. Måste genomföra en till tvätt innan jag vågar visa mig med den...

Jag har gjort rent drivlinan, resten spolade jag av det värsta. Man kanske skulle klarlacka över skiten så den sitter kvar när man tvättar?

-Vilken av hojjarna är din?

-Den roslagsledsbruna där i hörnet.

/rikard -som också skall byta bromsbelägg i kväll, efter en veckas användning.

det är bra rikard,

skicka en rapport till din a polare alf och ulf också så ska du se att förnöjsanheten blir total

Uffe, eller Uffepuffe som vi brukar säga internt, är i Israel och Alf har inte kommit hem från Tunisien ännu. Men de hälsar så mycket.

/rikard

Igen?!

lagombra Skrev:
> ska förmodligen dit i helgen rippa och denna gång
> ska jag vara lite mer aktiv kameran.

Lagom, skulle du kunna lägga lite guide-aktig info under åktips? Man vet aldrig när jag kan rymma från fru och barn nästa gång.
dp

Tillbaka
Topp