Happy Witch Ride

Happy Witch Ride
Hur brukar det lösa sig med parkering vid starten?

Vi har plan på att parkera en bil vid målet och köra en bil till starten som vi sen hämtar. Att döma av google maps verkar det inte finnas så mycket plats vid starten.

Happy Witch Ride
Cpt01 sa:
Hur brukar det lösa sig med parkering vid starten?

Vi har plan på att parkera en bil vid målet och köra en bil till starten som vi sen hämtar. Att döma av google maps verkar det inte finnas så mycket plats vid starten.

Det är begränsat med plats, men några bilar brukar kunna trängas ihop. Allt beror ju på hur många som har tänkt göra som ni.
De senaste åren har det varit stor uppslutning så det kanske finns någon som har tips på platser i närheten där de ställt sig om de inte fått plats precis vid starten.

Happy Witch Ride
På Google Maps kan man ser en tjugotal bilar parkerad hos Norrtälje kattcenter 500 meter bort. Men då behöver man kanske tar med en katt (passande till Witch Ride!).

Senast ändrad:
Happy Witch Ride
Franzalbert sa:
Jag tänkte cykla för första gången. Har ordnat skjuts men har ingen att cykla med. Cyklar gärna med någon.

Jag har ingen att cykla med heller så vi kan cykla tillsammans om du vill (fast jag har inte än ordnat någon skjuts, men det löser sig).

Happy Witch Ride
Kanske dags att erkänna frivilligt att jag läser tråden med. :)

Det låter som en fin motivation att provcykla Roslagsleden och se om lerhål är tillräckligt leriga att sluka 4.3" däck. Trots rekommendation tänker jag vara ett enkelt byte för häxan och cykla ensam. Om det finns nån som ville cykla med mig, säger jag ingen direkt nej, men jag ska högst troligen cykla hopplöst långsamt, cykla vilse, pusha cykel tillbaka till stigen genom den värsta snårskog i närheten m.m. -- you have been warned. :)

Jag har en plan hur fixa logistiken för min del med kombination av en bil och kollektivtrafik, men om antingen någon har en ledig person + cykel plats i bil från Danderyd på morgonen, eller ska till Grovsta från (närheten) av Uppsala, eller helt enkelt fortfarande funderar hur fixa transporten -- hör av dig.

Happy Witch Ride
Min wingman verkar farligt stukad. Jag förhandlar med mig själv om start. Får ladda min gamla Garmin med rundan. För övrigt bör väl alla nödbatterier sättas på laddning.

Mitt tips brukar vara att skita i sista 3km till Dommarudden. Babyheads max om jag vill minnas.

Kommer Isof på stålgalgen. Tror jag körde senast typ 2006.

Happy Witch Ride
Affe WildDogs sa:
Ny här o tänkte hänga på på lördag ☺ Hur anmäler man sig till detta laglösa race ?

Det finns ingen annan anmälan än att skriva här. Om du inte avtalat med någon om att cykla tillsammans så väntar ingen på dig, är du på plats i Grovsta i tid så kan du vara med på startfotot, det är det mest officiella som finns.
Ingen organisation, ingen hjälp, bara häxan som stjälp.

Happy Witch Ride
Det ser inte ut att bli oska. :-) :-O

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    39.3 KB · Besök: 124
Happy Witch Ride
Jag o Dman har teamat upp. Men i min drömvärld så ställer vi min bil i Danderyd och får skjuts upp till Grovsta. ... Det är ingen som har ordnat en charterbuss den vägen? ?

Happy Witch Ride
Franzalbert sa:
Toppen, var bor du. Jag bor i danderyd.
Kan du ta dig till Danderyd, om du nu inte bor i danderyd? Kan vi åka tillsammans.

Menar du mig? Och isåfall har du bil vi kan flytta över till, vill du ha skjuts mellan Danderyd o Grovsta eller har du någon hemma som kan åka med och köra ner bilen från Grovsta tillbaks till Danderyd?

Senast ändrad:
Happy Witch Ride
hm sa:
Der Kaiser sa:
lazer sa:
Vädersajten Ventusky har en del att säga om vinden ...

Men i vilken riktning?

Och vilken höjd? 1500m...

10 meter över marken. (På 1500 meter: 35 m/s medelvind)
Riktningen är självklar ? Häxan hämnas väl förra årets medvind.
Vi får hoppas på SMHI:s betydligt beskedligare vindprognos. Att befinna sig i skogen när det kommer byar på över 20 meter är inte helt riskfritt ...

Happy Witch Ride
Godkväll ☺
Provkörde första delen efter mörkrets inbrott, tänkte att häxorna sov. Så fel man kan ha. Två glada cyklister åkte in i skogen och ut kom bara jag vettskrämd och sargad ? både ena cykeln och sambon blev kvar... Så hittar ni henne på lördag så fly illa kvickt ?

Bilagor

• DSC_0553.JPG
    DSC_0553.JPG
    243.5 KB · Besök: 109
  • DSC_0550.JPG
    DSC_0550.JPG
    187.8 KB · Besök: 103
Happy Witch Ride
Kämpar med mitt knä som inte vill svullna av (Artros). Mutar det med ipren.
SMHI ser ut att förära turen med ett väder som verkligen skapar inramning.

Happy Witch Ride
Der Kaiser sa:
Franzalbert sa:
Toppen, var bor du. Jag bor i danderyd.
Kan du ta dig till Danderyd, om du nu inte bor i danderyd? Kan vi åka tillsammans.

Menar du mig? Och isåfall har du bil vi kan flytta över till, vill du ha skjuts mellan Danderyd o Grovsta eller har du någon hemma som kan åka med och köra ner bilen från Grovsta tillbaks till Danderyd?

Nu tappade jag mig med om det finns ett skjutserbjudande eller om någon fortfarande letar transport till startplatsen. Blir troligen till slut att jag åker egen bil och hoppas det löser sig med parkeringsplatser.

Så, jag kan antingen:
- erbjuda skjuts från Knivsta (pendeltågstation) till Grovsta, eller
- tacka ja till skjuts från Danderyd till Grovsta om nån erbjuder.
Skicka ett PM vid intresse.

Happy Witch Ride
Jag har tappat bort mig helt här men försöker igen. Jag har plats i min bil för dig der kaiser.
Jag åker från danderyd.
Jag är förmodligen väldigt trög men hur tusan skickar man ett pm på denna tråd.

Happy Witch Ride
Road_Runner sa:
Vad sjutton sol o plusgrader ? kommer man någonsin köra denna ride i långbyxor ?

Det inlägget väckte häxan ...
Nuvarande prognoser pekar på värre förhållanden än 2014. Får fortfarande frossa när jag minns hur vi dyngsura, uttröttade och nedkylda kämpade på lägsta växeln med regnet piskande i ansiktet över de leriga Angarnssjöängarna, väl medvetna om att det var fyra mil kvar.
Det här kan bli en historisk witchride.

Happy Witch Ride
Hej Franzalbert!

Både jag och Kaiser skulle vilja åka bil med dig till Grovsta om det går. Vi kan ta oss till dig i Danderyd.

Du har också PM från både mig och Kaiser :)

Franzalbert sa:
Jag har tappat bort mig helt här men försöker igen. Jag har plats i min bil för dig der kaiser.
Jag åker från danderyd.
Jag är förmodligen väldigt trög men hur tusan skickar man ett pm på denna tråd.

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    30.3 KB · Besök: 108
Happy Witch Ride
lazer sa:
Road_Runner sa:
Vad sjutton sol o plusgrader ? kommer man någonsin köra denna ride i långbyxor ?

Det inlägget väckte häxan ...
Nuvarande prognoser pekar på värre förhållanden än 2014. Får fortfarande frossa när jag minns hur vi dyngsura, uttröttade och nedkylda kämpade på lägsta växeln med regnet piskande i ansiktet över de leriga Angarnssjöängarna, väl medvetna om att det var fyra mil kvar.
Det här kan bli en historisk witchride.

Ja Häxorna har bjudit på alla sorters väder helt klart :-) Det här kommer (som min vän Johan säger) att bli MAGISKT

Happy Witch Ride
Håller tummarna och tänker på er när jag tänder brasan i kaminen och sätter mig där med kanintofflorna och morgonkaffet. Jag och Fjärdebrunn står först vid startlinjen nästa år. Det är så gott som säkert nästan.

Happy Witch Ride
Framme

Bilagor

• 98DE76FB-ACAF-4904-93C9-AF22273ACE97.jpeg
    98DE76FB-ACAF-4904-93C9-AF22273ACE97.jpeg
    71.6 KB · Besök: 116
  • 93F34F6A-FD18-433C-8FE7-1C8FD7C9D027.jpeg
    93F34F6A-FD18-433C-8FE7-1C8FD7C9D027.jpeg
    64.6 KB · Besök: 111
Tillbaka
Topp