Audioholic
Aktiv medlem
Happykorrekt lådcykel i Göteborg
Någon som har testat Winther Cargoo?
(Gamla Enskede lådcyklar?)
(Gamla Enskede lådcyklar?)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en sån där som blir direkt obehaglig att köra snabbare än typ 12 km/h, va?Jag köpte just * en begagnad Cargobike Kindergarten från kommunen. Den har också lucka. Kräver dessutom mod och mannakraft att framföra i trafik. Jag tycker synd om den barnstugepersonal som tilldelas en sådan.
Men den funkar för korta sträckor när det skall storhandlas.
För lite mer seriös cykling krävs dels framhjulsstyrning och dels mittmotor.
*Edit, har skrivit om det förut, ser jag. Har nu cyklat såpass på skrället att jag kan ha en uppfattning om cykelns egenskaper. Inge’ vidare alltså men funkar för mina behov. Nätt o jämnt.
Tycker jag gäller alla modeller som har en stor jäkla låda och inget riktigt cykelstyre.Det är en sån där som blir direkt obehaglig att köra snabbare än typ 12 km/h, va?
Förskolemodellerna är i en klass för sig.Tycker jag gäller alla modeller som har en stor jäkla låda och inget riktigt cykelstyre.
Nja,är vägen rak går det bra i 20 kmh. Men inte när det svängar ?Det är en sån där som blir direkt obehaglig att köra snabbare än typ 12 km/h, va?
Jag var på ett evenemang för några år sedan där jag fick provcykla ett antal varianter. Förskoletrehjulingen med plats för åtta ungar var... obehaglig. Tvåhjulingen Urban Arrow Family däremot... vad säger man, kärlek vid första ögonkastet? Och snordyr.Egentligen tror jag att Urban Arrow är grejen, men den är premiumdyr..
Jag var inte speciellt imponerad över UA. Provade den (tvåhjuling) när vi skulle köpa ny lådcykel men det känns lite som att styra ett skepp. Extremt slö och dessutom sitter man, efter min mening, allt för tillbakalutad. Dessutom såg jag ett par dom hade inne till service - såg inte imponerande hållbara ut men däremot ganska slitna efter omkring ett år. Vi var ganska övertygade om att vi skulle ha en UA men slutade med en Bullitt.Egentligen tror jag att Urban Arrow är grejen, men den är premiumdyr..
De ser tvåhjuliga ut. TS efterfrågar trehjuliga.Egentligen tror jag att Urban Arrow är grejen, men den är premiumdyr..
Jag köpte just * en begagnad Cargobike Kindergarten från kommunen. Den har också lucka. Kräver dessutom mod och mannakraft att framföra i trafik. Jag tycker synd om den barnstugepersonal som tilldelas en sådan.
Men den funkar för korta sträckor när det skall storhandlas.
För lite mer seriös cykling krävs dels framhjulsstyrning och dels mittmotor.
*Edit, har skrivit om det förut, ser jag. Har nu cyklat såpass på skrället att jag kan ha en uppfattning om cykelns egenskaper. Inge’ vidare alltså men funkar för mina behov. Nätt o jämnt.
Den väger sina modiga kilon den!Risken är att Lyfco är av generell ”Kina-kvalitet” men den här ser bra ut, med dörr och svängning på framhjulen. https://www.bygghemma.se/fritid-och...rgobike-med-oppningsbar-lada-175-ah/p-1621618
Oversized vattenledningsrörDen väger sina modiga kilon den!
Precis börjat cykla på en kindergarten från cargobike. Första intrycket är ändå övervägande positivt!Det är en sån där som blir direkt obehaglig att köra snabbare än typ 12 km/h, va?
Du kom inte fyra mil på batteriet va? Vi bodde förvisso backigt men kom aldrig mer än en mil. Möjligen 1,5 om det var platt.Jag har ju lyxen (?) att köra trehjuling lådcykel parallellt med Omnium. När jag hade byggt ihop Omniumen i våras var jag inställd på att göra mig av med lådhojen, men den kommer faktiskt få vara kvar några år till.
Barnen föredrar lådan: De sitter bekvämare och kan snacka med varandra under färd. Att kunna plocka upp kompisar i lådan är en stor del av dragkraften - för någon vecka sedan cyklade vi drygt fyra mil med tre barn i lådan. Det var fest hela vägen.
Lådcykeln är en Ecoride Loader. Den ligger relativt högt i prissegmentet, men har ändå en del iögonfallande kvalitetsbrister. Jag håller med om tipsen att köpa lokalt, på en butik som mekar lådhojar. Jag gillar verkligen att meka med vanliga cyklar, men lådan ger ingen som helst mekglädje.
Jo, faktiskt. Gick från 5/5 till 3/5 på batteristapeln. Östergötland har sina fördelar :)Du kom inte fyra mil på batteriet va? Vi bodde förvisso backigt men kom aldrig mer än en mil. Möjligen 1,5 om det var platt.
Brorsan har varit inne på Babboe så för min del skulle jag kunna dra ett streck över min del av cykelletarassistansen genom att bara säga "Babboe duger" så kommer han nog köpa en sådan.? Någon emot?Bland alla de cyklar jag disponerar är det faktiskt den här som ser mest användning. Och ja, jag har en tvåhjulig lådcykel också men det är svårt att få med sig 3 barn, hund, cyklar och packning i den. För oss är det en direkt ersättare till bil och även om den kanske dödar min cykelglädje just i stunden så främjar den verkligen barnens. Det är verkligen ett helt fantastiskt fordon för de som har behov av det.
Visa bilaga 633089
Nu har jag bytt all el + motor på min men köpte den begagnad med trasig el där tidigare ägare säkert kört en hel del mil och är faktiskt förvånad över att den endå håller ihop bra efter 70 mil på grusväg/elljusspår och allt möjligt. Men jag ser också till att gå över hjulen och kolla ekerspänning minst 1 gång om året. Har ett vevlager och ett par pedaler på samvetet men dom var också sen cykeln var ny. Skulle jag köpt idag skulle jag satsat på en med mittmotor och skivbromsar bara för bekvämlighet och för att inte behöva trampa så sjukt mycket i backarna. Men får nog också konstatera att Babboe duger rätt bra.Brorsan har varit inne på Babboe så för min del skulle jag kunna dra ett streck över min del av cykelletarassistansen genom att bara säga "Babboe duger" så kommer han nog köpa en sådan.? Någon emot?
Ja en intressant utmaning med trehjulingar är ju att om den ena sidans bromsbelägg slits in eller slits ut fortare än den andra (eller blir blötare/kontaminerad) så kastar cykeln åt det håll bromsen tar. Det ger intressant cykling i nedförsbacke. Man får helt enkelt släpa på bakbromsen så man håller farten nere (kanske en icke-fråga mer barn i men när man kör tom kan man ju ibland vilja nyttja i varje fall 20 av de 25 kmh som står till buds :) )Nu har jag bytt all el + motor på min men köpte den begagnad med trasig el där tidigare ägare säkert kört en hel del mil och är faktiskt förvånad över att den endå håller ihop bra efter 70 mil på grusväg/elljusspår och allt möjligt. Men jag ser också till att gå över hjulen och kolla ekerspänning minst 1 gång om året. Har ett vevlager och ett par pedaler på samvetet men dom var också sen cykeln var ny. Skulle jag köpt idag skulle jag satsat på en med mittmotor och skivbromsar bara för bekvämlighet och för att inte behöva trampa så sjukt mycket i backarna. Men får nog också konstatera att Babboe duger rätt bra.
Det är väl precis en sån som @MagerValp mamma vill ha. Lite nättare men får plats med hunden, och ser ut att svänga bra. Går kanske inte köpa i Sverige, eller?nog inte svar på ts fråga men äger en kiffy trike, en lite nättare trehjulig cykel. grundvikt 16 kg. har en delbar variant, så lätt att förvara. finns även med el om man så önskar.
faktiskt rätt underhållande att cykla på, och väcker stora leenden.
.Visa bilaga 633168Visa bilaga 633169Visa bilaga 633170
länk till scamsite borttagenGår kanske inte köpa i Sverige
Tyvärr, https://ie.trustpilot.com/review/bikelix.comMen 47000kr med eldrift.