HappyMTB och HappyLVG

HappyMTB och HappyLVG
BigC.se sa:
Ok, tänk såhär då: OP väljer om inlägget ska vara MTB, LVG, Mek, OT, lådcykel, eller någon annan fast kategori (får bestämmas i en otroligt fredagig omröstning). Som användare kan man då välja vilka inlägg man vill se i inläggslistan, dels manuellt genom nån liten gullig filterfunktion ovanför inläggslistan, men kanske även som den grundinställning i sin profil?
Finns ju redan.
Det är ju bara att välja "dölj" på de värsta 'åka-lift-uppför-och-frirulla-nedför' -"cyklisterna" :-)
[Häpp, det kanske inte var så många som kunde läsa dettahär... ]

HappyMTB och HappyLVG
Alltså.. om man nu delar upp det... skulle inte MTB-sektionen bli väldigt tom och ödslig? Jag menar, det är ju bara smurfar som cyklar i skogen...

HappyMTB och HappyLVG
Jenny W sa:
42Hz sa:
PKJoacim sa:
Neeej, inte HappyIPA! Blä! Vill jag ha grapefruktsmak i munnen så äter jag grapefrukt. Mycket bättre. Så kan man dricka riktig öl när man dricker öl.

Yes! Grapefrukt och tallbarr kan stanna kvar i träden, inget man vill ha i öl!

Hehe. Det finns alltså nått som heter Happy IPA!? Var tvungen satt googla.
Ångrar mig. Jag håller mig nog till Dead Pony. Och grillchips

LVG = Rödvin, MTB = Öl.
Det är sen gammalt.

Men hur blir det med Belgisk klosteröl vs Amerikansk IPA?
Och i vilket forum hamnar en Lambic från Cantillon?

HappyMTB och HappyLVG
NickeB sa:
Harri, kan du utöva lite av din magiska trådarkeologi och visa i ett grafiskt diagram hur många gånger detta diskuterats?
Inte är det väl höst redan? Eller är det i mörkaste tråkigaste februari denna frustrations-tråd brukar dyka upp?

Ja, och det är bara i början av september :/ Hur ska det gåååå!?

HappyMTB och HappyLVG
Henrik_E sa:
Belgisk öl = tradition, stil och finess = LVG
Amerikansk IPA = Brölande bros, för mycket av det goda, anodiserat = MTB

Amerikansk IPA kanske, men IPA är ju från Storbritannien från början för att klara resan till Indien. Och "finess" när det kommer till belgisk, njae t.ex. då lambic är spontanjäst = "Hoppsan vi fick bakterier i mashen men vafan, full blir man ju iaf."

IPA = Stark, uthållig, bitter, bryggd för att klara långa resor = Randonée
Belgisk öl = Dyr, rund, fyllig, kloster = LVG och tempomage
Fernet Branca = Mörk, jordig, stark, örtig = MTB

HappyMTB och HappyLVG
BigC.se sa:
Henrik_E sa:
Belgisk öl = tradition, stil och finess = LVG
Amerikansk IPA = Brölande bros, för mycket av det goda, anodiserat = MTB

Amerikansk IPA kanske, men IPA är ju från Storbritannien från början för att klara resan till Indien. Och "finess" när det kommer till belgisk, njae t.ex. då lambic är spontanjäst = "Hoppsan vi fick bakterier i mashen men vafan, full blir man ju iaf."

IPA = Stark, uthållig, bitter, bryggd för att klara långa resor = Randonée
Belgisk öl = Dyr, rund, fyllig, kloster = LVG och tempomage
Fernet Branca = Mörk, jordig, stark, örtig = MTB

Du hör hemma på HappyMTB. Det är tydligt det. :-)

HappyMTB och HappyLVG
Det känns ju som om såna här trådar väldigt ofta urartar i rena motsägelsekamperna och mycket dålig stämning. Skulle vi inte kunna ha en särskild sektion av forumet: "Happyoemotsagd", där bara trådskaparen själv får svara?

HappyMTB och HappyLVG
fdpettersson sa:
Det känns ju som om såna här trådar väldigt ofta urartar i rena motsägelsekamperna och mycket dålig stämning. Skulle vi inte kunna ha en särskild sektion av forumet: "Happyoemotsagd", där bara trådskaparen själv får svara?

Utmärkt förslag på ytterligare en kategori!

HappyMTB och HappyLVG
Så, lyckades vi avstyra ännu ett angrepp på Happys lilla skyddade verkstad? Denna högt älskade 90-talsrelik.

Som så ofta konstaterats, Happy är ett väldigt levande, och ovanligt trevligt, forum för en faktiskt ganska marginell företeelse. Jag har varit med i flera forum inom olika områden (tja, är fortfarande med men inte aktiv), och gemensamt för de flesta aktiva forum är att många trådar ofta övergår i blodiga Internetfighter. Gick t.ex. med i ett stort foto/kamera-forum inför ett köp och ställde en fråga om någon kameramodell vs. en annan kameramodell. Efter c.a 10 inlägg övergick tråden i en blodig kamp mellan några stycken stammisar på forumet. Jag sökte lite och konstaterade att det var ett vanligt beteende där, har inte postat något mer där. Lite liknande erfarenheter från ett stort (största?) Volvoforum, och även ett känt mobilforum, även om dessa ändå kan ha lite intressanta trådar mellan fighterna.

Det är kanske så enkelt att formen här på Happy helt enkelt är bra. Som tilltalar "rätt" folk. Det finns en stomme av väldigt trevliga och kunniga människor här, som oftast skriver seriösa och hjälpsamma inlägg, blandat med någon rolig kommentar då och då. För en strikt faktasökande person är förmodligen Happy inte optimalt, men hur roligt, och levande, skulle det vara i längden?

Vad gäller kategorier, på Volvo-forumet som har en ganska hyfsad kategoriindelning så tycker jag inte att det är enklare att hitta svar på frågor. Väldigt många frågor jag hade om just min (års)modell hittade jag svar på i en annan kategori. På stackoverflow som är väldigt, för att inte säga extremt, uppstyrt så tycker jag inte det är någon hjälp när jag söker svar på någon fråga, där använder jag uteslutande googlesökning, SO:s egen sökfunktion är mest kluddig trots alla taggar och forumindelningar.

Det finns dock något jag saknar här vad gäller att hitta i trådar. Sökning på enbart trådrubrik (och då inte få träff på alla inlägg i tråden), samt att kunna söka inom en tråd, orka läsa genom femtielva sidor. Men om det hade blivit perfekt hade kanske Happy imploderat, så jag kan leva med det.

Och modereringen här på Happy, verkar göras med en ovanligt bra fingertoppskänsla.

Varför ändra på ett vinnande koncept?

HappyMTB och HappyLVG
ToddyKrycka sa:
Ett öppet forum utan egna rum/avdelningar är sjukt modernt. Mitt kontor ska byggas om nästa år till öppen planlösning. Happy var först!

Det genomfördes hos oss under 2015. Sen dess arbetar de flesta hemifrån två-tre dagar i veckan.

Hur översätter vi det på happy? :)

HappyMTB och HappyLVG
eiskall sa:
ToddyKrycka sa:
Ett öppet forum utan egna rum/avdelningar är sjukt modernt. Mitt kontor ska byggas om nästa år till öppen planlösning. Happy var först!

Det genomfördes hos oss under 2015. Sen dess arbetar de flesta hemifrån två-tre dagar i veckan.

Som det är nu är arbetsgivaren väldigt restriktiv med att jobba hemma så det blir en inte särskilt angenäm förändring är jag rädd. Effektiviteten ska ju öka sägs det (dock inte hälsan för medarbetarna enligt studier) och det är kanske precis det vi ser här på Happy, ingen kan gömma sig med sin kunskap och man finns hela tiden tillgänglig i vimlet/loungen för vem som helst att hugga tag i dig och din kompetens?

HappyMTB och HappyLVG
ToddyKrycka sa:
eiskall sa:
ToddyKrycka sa:

Som det är nu är arbetsgivaren väldigt restriktiv med att jobba hemma så det blir en inte särskilt angenäm förändring är jag rädd. Effektiviteten ska ju öka sägs det (dock inte hälsan för medarbetarna enligt studier) och det är kanske precis det vi ser här på Happy, ingen kan gömma sig med sin kunskap och man finns hela tiden tillgänglig i vimlet/loungen för vem som helst att hugga tag i dig och din kompetens?
Beror nog mycket på kollegorna också. Hos oss funkar det rätt ok eftersom vi har bra ljuddiciplin på vårt våningsplan. På andra våningar verkar det vara hemskt..

HappyMTB och HappyLVG
eiskall sa:
ToddyKrycka sa:

Som nu... Ingen cyklar på riktigt utan alla internetcyklar... :)

HappyMTB och HappyLVG
HappyMTB och HappyLVG
OK, jag har nu oljat in kedjan med Biltemas motorolja. Blev djävligt kladdigt, men om den nu funkar varje gång så antar jag att jag kommer att bli nöjd i det långa loppet. Tack för tipset! ;-)

HappyMTB och HappyLVG
me.I.am sa:
Så, lyckades vi avstyra ännu ett angrepp på Happys lilla skyddade verkstad? Denna högt älskade 90-talsrelik.

Som så ofta konstaterats, Happy är ett väldigt levande, och ovanligt trevligt, forum för en faktiskt ganska marginell företeelse. Jag har varit med i flera forum inom olika områden (tja, är fortfarande med men inte aktiv), och gemensamt för de flesta aktiva forum är att många trådar ofta övergår i blodiga Internetfighter. Gick t.ex. med i ett stort foto/kamera-forum inför ett köp och ställde en fråga om någon kameramodell vs. en annan kameramodell. Efter c.a 10 inlägg övergick tråden i en blodig kamp mellan några stycken stammisar på forumet. Jag sökte lite och konstaterade att det var ett vanligt beteende där, har inte postat något mer där. Lite liknande erfarenheter från ett stort (största?) Volvoforum, och även ett känt mobilforum, även om dessa ändå kan ha lite intressanta trådar mellan fighterna.

Det är kanske så enkelt att formen här på Happy helt enkelt är bra. Som tilltalar "rätt" folk. Det finns en stomme av väldigt trevliga och kunniga människor här, som oftast skriver seriösa och hjälpsamma inlägg, blandat med någon rolig kommentar då och då. För en strikt faktasökande person är förmodligen Happy inte optimalt, men hur roligt, och levande, skulle det vara i längden?

Vad gäller kategorier, på Volvo-forumet som har en ganska hyfsad kategoriindelning så tycker jag inte att det är enklare att hitta svar på frågor. Väldigt många frågor jag hade om just min (års)modell hittade jag svar på i en annan kategori. På stackoverflow som är väldigt, för att inte säga extremt, uppstyrt så tycker jag inte det är någon hjälp när jag söker svar på någon fråga, där använder jag uteslutande googlesökning, SO:s egen sökfunktion är mest kluddig trots alla taggar och forumindelningar.

Det finns dock något jag saknar här vad gäller att hitta i trådar. Sökning på enbart trådrubrik (och då inte få träff på alla inlägg i tråden), samt att kunna söka inom en tråd, orka läsa genom femtielva sidor. Men om det hade blivit perfekt hade kanske Happy imploderat, så jag kan leva med det.

Och modereringen här på Happy, verkar göras med en ovanligt bra fingertoppskänsla.

Varför ändra på ett vinnande koncept?

Dagens bästa analys. Kan bara hålla med och ge en eloge till väl formulerade ståndpunkter.

HappyMTB och HappyLVG
Det är väl iofs bra som det är med ett blandat forum. Men jag skulle föredra delade forum. Ett MTB och ett LVG. Internetcyklisterna kan ju då ändå välja forum.

HappyMTB och HappyLVG
Det som saknas är ett alternativ till "Sveriges trevligaste cykelforum" - HappyRide. Det har ju blivit rätt urvattnat o kanske väl präktigt?

Dags att komplettera med KinkyRide - "Sveriges inte alltid så trevligaste cykelforum"

En spännande utmanare.

Tillbaka
Topp