[Happyrajds i Arvika] Samlingstråden

HeSa skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul jansson99 att du äntligen offrade tid för en
> tur med gänget, men trodde nog att du skulle va
> med lite längre. Första stoppet var på väg upp
> mot slalombacken. Dags att bli med på fler turer
> nu, så du blir av med ringrosten....

Jag har gått från obefintlig kondition och 30 kg övervikt till en del kondis och -15 kg sedan i maj. Jag återkommer om några kilo.

Kunde notera att kassetten satt lite löst och kika på detta. Det visade sig att bodyn spruckit så min runda ikväll och på lördag är det dessvärre tack och adjöss med. Surt surt!!

Starkt jobbat jansson99, men man gör av med mer energi i skogen än på asfalten. Så häng på ikväll så är de resterande 15 snart avklarade. Sen kan du med gott samvete ändra din signatur nu till en något mer positiv inställning. :-)

Hurra, Tiki håller på att meka ihop ett nytt hjul så vi kanske kan hänga på på lördag. Om vädret är bra förståss. Var och när är det samling? Väskan packas med makaronipizza, ostkaka, choklad och kaffe. Och slang, växelöra, kedjelås och sånt..

HeSa skrev:
> Någon som vill koka ihop en tur för ikväll?

Blev det nån tur? Det var i alla fall ingen som stod vid Bilbolaget 5 i 6 när jag åkte förbi.

Ungarna tränade fotboll som vanligt så jag tog hojpan med och körde alla stigar jag kunde hitta runt Vik. 1 timme med skaplig puls är inte kattskit!

Angående Bytorpsturen så får vi stämma av med intresserade åkare vilken tid som passar, så att så många som möjligt kan åka med. Men en starttid på förmiddagen kan va en fördel med tanke på att det tar en stund att köra runt i väldigt lugnt tempo. Räkna med ca 4-4.5 timmar inklusive rasterna.

Tog en stigletartur uppe vid Vassviken igår då intresset var lågt för cykling. Fann ett alternativ upp mot Blanka Pannan så man slipper åka ner till Vassvika och sen upp igen, behöver lite omsorg bara så blir det bra.

BYTORPSTUREN

Prognosen lovar uppehåll på lördag.

Förslagsvis tar vi samling nedanför sjukhunsbron vid Taserudshallen kl 10.00 på lördag.

Turen är lättcyklad tekninst sett och går mestadels på grusväg.
Dock en hel del höjdmeter som ska forseras så ta med ordentligt med energi och vätska.
Om man inte vill köra hela vägen runt kan man vända vid Bytorp och i stort sett rulla hem, eller ornda med transport med bil hem från parkeringen där skidspåret börjar i Övre Fjäll Mangskog mot Bytorp.

En rejäl paus är tänkt att tas vid Bytorp. (snacka lite cykel och fylla på energi)

Uppskattad tid för turen är ca 4 timmar.

ALLA SOM ÄR INTRESSERADE ATT HÄNGA PÅ FÅR GÄRNA SKRIVA EN RAD ELLER HÖRA AV SIG

Nuvarande cyklister:

HeSa
Stigletarn
Tiki
HannaK

kallebatong skrev:
> Jag är bokad hela lördag tyvärr...

Jag slipper också!

Är det någon som provat stigarna i nordligaste delen av Arvika? Fick här en stigkarta av Lasse på Tvällens värdshus. Värdshuset är beläget vid siffran 30. De röda prickarna är stigar. Kanske värt att sätta ihop en runda i gps:en och testa någon gång?

Karta-norra-Arvika.gif

Ser annars fram emot morgondagens tur.

Ja det får vi klämma in i programmet, vi pratar mer om det imorgon. Utmärkt också att det är ett telefonnummer längst ned på kartan så man kan klaga på lederna om de inte är perfekta barrmattor.

He he he nu väntar man bara på att sponsormiljonerna ska rulla in.

Från det ena till det andra måste jag ge cred till Monika på Jernskogs handel som fixade en ny "body" och reparerade hjulet på ganska exakt 48 timmar från inlämnat till klart. Dé ä service dé!

Bytorpscyklister lördag kl 10.00 nedanför sjukhusbron vid Taserudshallen.

HeSa
Stigletarn
Tiki
HannaK
Tomas
Helen
Mats (hoppas jag)

HannaK jag skulle ta den cykeln du trivs bäst med, det är ju inte allt för stökigt på rundan men det finns ju inslg av den sorten med. Jag har ju den turen att jag inte kan välja, så det får bli FS.

Tack till alla som följde med på Bytorpsturen i ett underbart väder. En extra eloge till HannaK som följde med som enda tjej i gänget.

Hoppas vi ses fler gånger framöver, det är alltid kul när vi blir ett gäng.

Tackar för dagens MTB pass 4.5 timmar i gött sällskap och härlig natur till Bytorp.
Härliga uppförsbackar och således utförsbackar, dagens pass var cykelbart hela vägen.
Att det finns långs backar med snittlutning på 18% i skogen och dessutom spikrakt upp utan en sväng ,serpentin är maffigt.
Bra jobbat av hela gänget, vurpor blev det både i gräs och bäck.Dock utan blessyrer och inget riktigt godkänt badande.
Bra jobbat av Hanna så att cyklist som har cyklat för långt och missat att svänga till vänster i korsningen så visar hon rätta vägen samt att hon plockar upp cyklisters personliga tillhörigheter som ligger utspridda efter alla vurpor..Mobiltelefoner och dyligt!!
Här slängs det inget skräp i naturen!!

Länk till Youtube klipp av dagens cykling.

/Tomas

Senast ändrad:
Mycket roligt att läsa och få se hur ni haft det idag. Tackar för det! Det verkar ha varit rätt tufft?Mycket överraskande tog cykelturen slut efter 300 meter idag. Därefter har har det kolhydratladdats med öl idag och imorgon blir det 80-tals lek på vattnet.

"Hälsningar från en kidnappad person i Ölme."

Tiki skrev:
> Mycket roligt att läsa och få se hur ni haft det
> idag. Tackar för det! Det verkar ha varit rätt
> tufft?Mycket överraskande tog cykelturen slut
> efter 300 meter idag. Därefter har har det
> kolhydratladdats med öl idag och imorgon blir det
> 80-tals lek på vattnet.
>
> "Hälsningar från en kidnappad person i Ölme."

När ska ni gifta er?

Ja, tack för igår, det var i alla fall fint väder :-). Nej, det var en härlig tur även om jag fick nog av uppförsbackar ett tag. Laddade med ett lass mat och somnade sen på altanen, livet är gött ibland!

Sonaten, du behövde en extratur!

Jansson99 - 29 sept, Brunskogs kyrka 15.00.

Lite småstrulig cykel och service på gaffeln har gjort att det varit lugnt i veckan. Blir gaffeln klar innan helgen så blir det en runda antingen lördag eller söndag. Hoppas fler är pigga på att hänga på!?

Tiki skrev:
> Lite småstrulig cykel och service på gaffeln har
> gjort att det varit lugnt i veckan. Blir gaffeln
> klar innan helgen så blir det en runda antingen
> lördag eller söndag. Hoppas fler är pigga på
> att hänga på!?

Gilla på den!

För egen del hoppas jag på det men det beror på om gaffeln har servats klart. Annars är det flexibelt när på dagen vi kör.

Per-Anders skrev:
> Hej,jag är nybliven Mtb-åkare. Har irrat runt
> själv i sommar men det vore kul med sällskap!
> Jag åker gärna en tur i morgon.
> Mvh

Åker gärna med på en tur imorgon, dock kan jag inte komma iväg förrän tidigast kl 13.
Men vill du iväg tidigare så vänta inte på mig, det blir fler tillfällen.

Ok, hann inte se ditt inlägg innan HeSa. Förslag 11 kom från Jonas som jag messat. Om det är ok med Jonas så går det lika bra för mig typ 14:00
Mvh

Då säger vi kl 14 vid Ingestrandskorsningen så kör vi väl 2- 3 timmar kring Storkasberget? Kul jag tror vi kan bli några.

Idag var det ingen akademisk kvart som gällde. Kom från Kila och fotboll naturligtvis, passerade 7 minuter över 2 och då var det tomt på folk.

Lite data från dagens tur: http://www.endomondo.com/workouts/r5D6G385XkU

Nu när jag gjorde rent cykeln så tyckte jag den gjorde ett litet märkligt ljud och vid en närmre inspektion så visade det sig att muttern som ska sitta på sprinten till bakdäcket hade tackat för sig och begett sig iväg. Någon som på rak arm kan säga om det finns en ny sådan att tillgå hos Järnskogs? Tack för trevlig tur! Jag hade inte hittat de där stigarna, eller rättare sagt, vågat mig in på dem - men kul var det!

Tack för idag! Dåligt med bilder men annars en god uppslutning med 8 stycken happyiter som forcerade de skapligt torra stigar. Extra kul med två nya ansikten, hoppas att ni hakar på mer! Beklagar att vi velade bort dig en stund Per-Anders! Här är rundan på ca 2,2 mil som fick ritas i början.

Runda-9-sept-2012.gif

Ingen fara Tiki! Var ju mitt eget fel att jag bromsade mig ner. Var ju så kul att bromsarna tog till slut. Både fram och bak, samtidigt :) Tack för turen allihop !

Såg din fråga först nu EricT. Mitt svar är - vet ej! Finns ju några Specialized freaks i Arvika så de borde kunna svara. :-)

Jansson99: Vi var heta på gröten idag, därav kvick avgång.

Skickar med en karta på ytterligare inlagda vandringsleder som är redo och kan tankas ned i gps:en. Vi ska testa det här vid lämpligt tillfälle från trakterna kring Tvällen i norra Arvika. Det kan bli hur bra- eller dåligt som helst. Vem vet? Får se om det hinns kommande helger med förestående festligheter....

Tvallen.gif

Förövrigt kommer det bli en stigfylld Happyrajd kvällen den 20 sept då det kommer en besökare som vill känna på våra singletracks. Notera det i kalendern!

EricT skrev:
> Lite data från dagens tur:
> http://www.endomondo.com/workouts/r5D6G385XkU
>
> Nu när jag gjorde rent cykeln så tyckte jag den
> gjorde ett litet märkligt ljud och vid en närmre
> inspektion så visade det sig att muttern som ska
> sitta på sprinten till bakdäcket hade tackat
> för sig och begett sig iväg. Någon som på rak
> arm kan säga om det finns en ny sådan att
> tillgå hos Järnskogs? Tack för trevlig tur! Jag
> hade inte hittat de där stigarna, eller rättare
> sagt, vågat mig in på dem - men kul var det!

Menar Du att någon liten del av quick release'n har lossnat? Jag har en hel låda med sådana i garaget. Kom över så ser vi om någon passar.

Tillbaka
Topp