[Happyrajds i Arvika] Samlingstråden

Oj ser ju mycket lovande ut! Halsen skaver och snuvan rinner efter några mindre hälsosamma dagar men hoppas kunna ansluta till Arvika första niteride så snart som möjligt.

jag kan kränga lampor till er för ca 400:- med 250mm ljussläpp, garanterat "skogen brinner" enda aber är ett 100Ah batteri på 25 kg bör monteras på ramen eller en 50m kabelrulle med 220 ström och 12 volts omvandlare. Man blir lite låst till ett väggutag, men va fan ni kommer att tycka att det är rena dagen, (skulle fungera kanon ihop med en trainer för den optimala utomhuskänslan :)
MTB är hos Monica för en helrenovering jag byter ut rubbet till XT delar, var trött på hoppande kraftöverföring

HeSa skrev:
-------------------------------------------------------
> Tiki skrev:
> Hoppas alla har tjackat upp sig på lampor nu så
> det finns några som hakar på framöver! :-)
>
>
>
>
> Visst har det fixats lampor.
>
> Tog några bilder med mobilen i skogsdungen bakom
> huset i natt efter jobbet.
>
> Förut såg det ut så här.
>
>
filename=DSC_0056.jpg

>

Vad hade Du för lampa innan? Karbid?

Ser svårcyklat ut men riktigt skogsmys där på bilden. Jansson99 hur många kidz kom det på första ungdomsträningen i MTB igår?

Tiki skrev:
> Jansson99 hur många kidz kom det på
> första ungdomsträningen i MTB igår?

9 st dök upp. Ungjäklarna som jag såg och skrek i upphetsning om till dig i telefon skulle tydligen till något annat event.

Men 9 st. är inte kattskit. Dock så tyckte alla föräldrar att medlemsavgiften är galet låg för barn och ungdomar. Innebandyn tar tydligen 2000 kr även för de minsta......

Skoj att det kom så många. Man vet ju aldrig. Skönt att de klagade på för billig kurs i alla fall och inte något annat. Säg åt dem att köpa en fin cykel istället till barnet för pengarna de sparar på vår låga avgift.

Tiki skrev:
> Skoj att det kom så många. Man vet ju aldrig.
> Skönt att de klagade på för billig kurs i alla
> fall och inte något annat. Säg åt dem att köpa
> en fin cykel istället till barnet för pengarna
> de sparar på vår låga avgift.

Bra infallsvinkel på kursavgiften. Då kan vi hänvisa till Järnskogs så slipper vi stå och meka. I går var det pumpning av däck och stänkskärmar som satt löst.

Köpte visst en fulldämpad ram till Johanna i går kväll.

570839dbee6e87ab26a7a3a73257045c_anthem.jpg

Jag har en uppsättning hjul men behöver resten. Vad har ni liggandes ute i garagen därhemma? schyssta grejer (som vi ståckhålmare säger) till vettiga priser är av intresse.

Oj oj ser flott ut! En bra start på cykelkarriären. Tror inte jag har några användbara prylar till övers men ska kika i alla fall.

Är snörvlig men ville ändå rulla i skogen i mycket sakta mak. Kul att få fröjda sig utför. Flyttade bl.a. på resterna av bäverkalaset vid Långtjärn. Ett par träd hade fällts av bävrar. Just när det var klart och det börjat mörkna var det dags för hemfärd. Tjoho då var mänskliga bävrar som gallrat mindre träd efter betongspången bort till öppna fälten. Bar undan små träd en stund men sedan mörknade det rejält. Please, fler får gärna ägna en liten stund på att städa denna sträcka. Den är ju högklassig!!

Lärdom idag: Ta med pannlampan så här års även om man tror man ska hinna hem innan mörkret.

Så, ett par timmars jobb och nu är "banan" öppen igen. Puhh många träd var det... Bara att hoppas det inte hittas på nya hyss nu.

(Jansson99) jag har just bytt ut allt på min MTB, vev växlar handtag drev kedja mm slx delar
och enligt Monica är jag bara pedant,och hon tyckte inte att det var speciellt slitet.
Jag började med att byta 10 kasseten från en 9 bak då passade inte kedjan mot fram dreven och fick då byta vev och drev fram, då passade inte handtag till utväxlingen bak så den blev bara sjuväxlad, växel bak fick beställas och även handtag då var det bara att ta med växel även fram så häpp hela drivlinan är bytt till xt, så där åkte den månadslönen, jag var inne på lördag får min hoj i början av denna vecka, jag ska samla ihop mina SLX delar i en påse.
Du får köpa dessa till väldigt rätt pris, vet inte om de passar du får gärna prova och lämna mej ett pris.

Ja! (vad mer kan man önska) jag vet inte hur det blev med wire men mer info följer när jag får hem Wille. bakväxel är en XT övrigt är slx

pelle plopp skrev:
> Ja! (vad mer kan man önska)...

En snygg brutta och obegränsat med cykeltid?

Wires har jag i överflöd.

En trevlig hoj du har där Ploppen. Ser dock ut som du har sommardäcken på fortfarande? Lite kralligare nabbar vill jag se så här års. ;-)

Jo Tiki jag förstår att mina "landsvägshjul" Conti race king är lite för klena för din smak, men blir det grövre skog än dessa klarar av så kliver jag av och går, annars får jag plocka fram larvbanden. Men det har inte hänt än, Just nu får man passa sig ute i bland grönsakerna med 80000 vilda älgskyttar som skuter på allt (vet hur det ät jsg har jagat själv)

pelle plopp skrev:
........men blir det grövre skog än dessa klarar av så
> kliver jag av och går.....

Bättre sulor = mindre promenerande

Till något annat, finns det någon som vill köra pannlampecykling tisdag eller onsdag denna vecka?

Det låter bra HeSa. Vi kan köra imorgon onsdag. Ni får sätta tid och plats, tidigast kl 16 går bra. Jag smiter tidigare från jobbet.

Ska kolla med stigletarn, men tror inte det blir så mycket tidigare än kl18. Bra om de skjutglada hinner ut ur skogen innan vi drar ut. Vad gäller område så får det bli något ställe som är torrare än upp mot blanka iallafall, där var det bara lera hela vägen i fredagskväll.
Hur var det uppe vid storkasberget när du var där?

Ja just ja vi vill ju inte gärna ducka för kulorna. Det var hyggligt torrt på Storkasberget. På det hela taget är det blött där det varit surhål hela sommaren annars bara "något" blötare än vanligt. Frånsett Källbacken upplevs inte Storkasberget innehålla riktigt samma lergrund som kring Rackstad eller Blankepannan.

Vi får väl se hur gallringen påverkar sträckan vid Långtjärn? Det blev ljusare och luftigare nu men risken finns att det blir blötare på något kortare avsnitt. Som tur är så lutar det lite på skrå där jag misstänker det kan bli blött så det går nog grejt ändå. Annars är det bra dränering där eftersom det är mycket rullande över stenkistor.

jansson99 jag har hämtat Wille och alla delar finns hos mej på jobbet "Biltjänst" jag är där mellan 07.00-16.30 om du vill kolla på delarna.

pelle plopp skrev:
> jansson99 jag har hämtat Wille och alla delar
> finns hos mej på jobbet "Biltjänst" jag är där
> mellan 07.00-16.30 om du vill kolla på delarna.

Kan kolla i morgon på dan. Jag är hemma med sjuka ungar, men de är så stora at de klarar sig själva en stund. Jag ringer och kollar så att Du är där bara.

Förslag på samlingsplats onsdag kväll: Vid övergångsstället mot Tornstigen kl 18.00.
Vi som kommer ifrån stan kan samlas vid ankdammen/järnvägsundergången kl 17.50.

Lite fundersamma på vilken väg upp och runt detta (torra)berg vi ska ta utan att det blir allt för mycket väta, så ett gemensammt kort snack på vägval önskas före turen.
Om ingen annan har någon bra tur i åtanke.

Det blir bra. Jag röstar på att vi tar stigen upp från Mötterud där "stönbocken" lagt tillbaka stockarna som flyttats åt sidan. Den är väl inte så blöt vill jag minnas? Det finns säkert fler torra förslag.

Tiki ! hoppas dina skyltar sitter kvar runt dotteviksrundan jag har just nu skickat iväg en ngt vilsen Norsk MTB åkare som har bilen inlämnad hos oss och vi stänger kl 16:30 !!
Ni kan väl hålla utkik efter någon kvarlämnad cykel runt storkasberget när ni är ute och åker, kanske sitter det en frusen norrman på den :)

Oh dorn! Det är någon halvstörd individ som lyfter bort skyltarna kring Mötterud (kanske samma person som lyfter tillbaka stockarna på stigen i det området?) och igår såg jag att skylten 200 nedanför Storkasbergets utsiktsplats tagits bort. Det kan därför vara svårt att hitta på sluttampen. Samtidigt är det väldigt lerigt just nu på sluttampen (Dotteviksrundans stig nedanför Storkasberget). Kanske bra att välja någon annan väg där ändå.

Jag har köpt orange sprayfärg och kommer att måla träd vid vägskäl som en backup till skyltarna. Finns inte skylten - spana då efter ett orangebefläckat träd och kör däråt!

Ok där försvann en kund till mej! jag tror han fixar det ändå jag visade honom starten från mötterudskroten och söder ut medurs så i det löser sig nog, Hoppla Kerstin! han dök upp just i skrivandets stund och verkar vara ngt lerig men helnöjd finaste turen näst efter Birkebeinet.
men han sa att det var glest mellan vägvisarna så han var lite osäker här och där.

Bra att han hittat leran, då kanske han åkte rätt ändå. ;-)Gott att han var nöjd i alla fall. Sträckan är ju lite allround i sin karaktär och passar säkert de flesta. Ska försöka gå loss med graffittin inom kort så att det blir enklare att hitta.

jag har en bra idé jag har en sån färgspruta på hjul som man målar parkeringsrutor med
häng den efter cykel så får du ett långt vitt streck att följa som inte går att missa, himla bra va!!

Tänkte mig ut i kväll vid 18 tiden, tänkte mig upp mot gallberget på så torra stigar som möjligt.:-) . Bara att haka på om någon är sugen.

Per-Anders skrev:
> Någon som är sugen på en tur i kväll? Jag
> kommer att köra vid 18:30 tiden.Blir vi ett gäng
> så kan vi bestämma tillsammans var vi kör.

Jag o Stigletarn hänger på. Måste passa på när vädret tillåter, imorgon ska det ju regna hela dan verkar det som.

Tiki skrev:
> Vädermässigt en komplett skräpvecka. Ser i alla
> fall ut som det är uppehåll en stund onsdag
> kväll. Någon som vill med då? Det var en kul
> kvällsrunda senast.

Kan ev. på onsdag efter 18:00. Skall kolla upp det. Hade en fin "Nightride" i lördags runt Storkas med bröderna. Hoppas det blev nåt av filmen som spelades in.

Film lät intressant Per-Anders. HeSa eller Stigletarn - lägg ut ! :-)

Det var säkert inte snabbt underlag Segling utan dina ben som var snabba som vanligt.

Kl 18.00 är väl en bra tid för ikväll men vart då? Jag skulle vilja köra borta vid Nordal och Långtjärn för där brukar det inte vara ubergeggigt. Andra förslag på stig som inte bara är att trampa lera?

Bra tillfälle att vara sjuk på Per-Anders. Sprang i skogen istället till Örshulta och kan konstatera att nu blir det inte blötare i alla fall. Det är bitvis som att förflytta sig i en bäck. Trots detta är suget enormt efter att få cykla igen. Uppehåll nu tack!

Backträning imorgon, Rackstads backarna.
Turen tar ca 2.5 Timme.
Samling kl 10 utanför Taserudshallen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp