[Happyrajds i Arvika] Samlingstråden

Klart intressant Hesa för morgondagen. Kanske blir en mindre tur senare idag Haakonkruge om vädret tillåter. Du får gärna skicka över ditt telefonnummer, mitt nummer ses i profilen.

Hoppas det kan funka med en tur sen eftermiddag/kväll imorgon? Ska göra ett ärende till Filipstad under förmiddagen. Najs att Mr.J.99 hakar på!

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoppas det kan funka med en tur sen
> eftermiddag/kväll imorgon?

HeSa skrev:
> Vi tänkte köra en tur upp till Bytorp (fikapaus
> i Bytorp) över Rackstad och tillbaka över
> Vassviken någon helg när det är torrväder.

Du måste läsa noggrannare innan Du svarar Tiki.

Jag har cyklat på Storkasberget i typ två månader och jag har ju hört att du och bror din är västvärmlands okrönta kungar när det gäller stigturer så jag överlämnar mig i era händer!
18.00 är jag redo vartsom.

Efter två dagar på tjänsteresa och direkt till ett möte för Glafsfjorden runt. Ingen cykling här inte. Men frågan är, hur var turen? Rapport? Bilder?

Det blev, för mig, en inspirerande tur både fysiskt och tekniskt då jag hade med mig både HeSa och Tomas J!
Riktigt kul tur runt Blankepanna. Fick många bra tekniktips av HeSa och se ryggen på Tomas vid ett par tillfällen. Andra halvan är ju riktigt rolig! Teknisk och riktigt fin stig.
Fokus låg på stigen så tyvärr inga bilder...

Riktigt fint väder och hyfsat torrt också. Tomas J är ju en klass över oss söndagsåkare när det gäller styrka, men vi fick ju se ryggen när det blev mer teknik än bara motorväg.

Tackar för rapporten! Gott att ni fick en sväng. Ja detta måste varit en kulturkrock av sällan skådat slag på Happy. ;-)Hoppas nytillskottet Tomas J inte blev alltför avskräckt bara!

Räknar med att vi kör en runda till helgen!? Ska bara lindra en förkylning någon dag till men det går säkert över när gammeldansken slinker ned på fredag...

Jag beger mig till Gammeldanskens moderland i en vecka så jag får följa er på avstånd.
HeSa hade en bra ide på att köra en dag med teknikträning. Personligen tycker jag det hade vart kanon!
Får vi kolla på snarast tycker jag.

Var ute direkt efter jobbet med martinzxr som körde skiten ur mig. Tror han behöver en bättre sparringpartner än så. Eller så är det cykeln från Canyon som gjorde skillnaden? Fin tur över utsikten på storkas ner till björnmyran vidare te daln och upp över skatten och tebaks med fint väder.

29er skrev:
> Var ute direkt efter jobbet med martinzxr som
> körde skiten ur mig. Tror han behöver en bättre
> sparringpartner än så. Eller så är det cykeln
> från Canyon som gjorde skillnaden? Fin tur över
> utsikten på storkas ner till björnmyran vidare
> te daln och upp över skatten och tebaks med fint
> väder.

Definitvt cykeln... Eller också beror det på att han väger lika mycket som en nykläckt sparvonge...

Haha tack för den ;) man kan inte skylla på att jag åkte på ytspänningen iaf.

var ett tag sen jag var ute sist märkte jag när man knappt hitta vägen fram för allt högt gräs. Några som ska ut under helgen?

Efter två veckors frånvaro tänkte jag ta en lugn runda imorgon tisdag kväll om någon vill med. Säkert rätt blött men solen ska visst vara på gång.

Ahh skoj! Skulle kunna tänka mig Storkasberget och starta kl 17.30 vid Ingestrandskorsningen? Är öppen för förslag på plats men har nog svårt att hinna tidigare.

Okey osis, bara att softa då. Jag drar ut en sväng under kvällen i alla fall och vill någon med får de ringa på cyklofonen.

Vädret ser riktigt illa ut på fredag eftermiddag.... en annan tidpunkt så är jag på.

Lessen idag broder-Hesa, jag var på jobbuppdrag hela kvällen och ingen ström i mobilen att återkoppla på messet. Hoppas ni fick er en bra vända!

Jag har, efter ett tappert försök att tömma Tuborgs ölreserv, återvänt. Ev lite tyngre men också lite gladare...
Jag tror det kan funka för mig vid tre. Har ingen åsikt om var. Bara det går utför...

Jag och brorsan hänger på om vädret håller sig någorlunda torrt, ska vi ta en avstämmning runt kl 14 här på happy? Så kan vi bestämma var och mycket uppför vi ska köra eftersom kallebatong ville köra nerför.

HeSa skrev:
> Jag och brorsan hänger på om vädret håller sig
> någorlunda torrt, ska vi ta en avstämmning runt
> kl 14 här på happy? Så kan vi bestämma var och
> mycket uppför vi ska köra eftersom kallebatong
> ville köra nerför.

Pefekt HeSa! Du tar uppför´n å jag tar nerför´n?
Vi stämmer av vid två och styr upp nåt bra!

Prima prima!! Jag tar gärna en repris på baksidan länktornet, sträckan där din dämpare fick punka HeSa. Den är ologgad, fast där är det å andra sidan inte särskilt mycket upp eller ner.

kallebatong skrev:
> Om vi kan få till det så att det går och köra
> i "ravinen" vore jag glad(are).
--------
Utmärkt gärna. Båda sträckorna blir en bra kombo.

martinzxr: Vi ska höras om en halvtimme och bestämma. :-) "Ravinen" som ännu inte fått något bra namn hittas vid pilen. Se sid 3 i vår tråd för mer bilder från platsen och närområdet.

Ravinen.gif

Hade ni sagt skatten hade jag förstått ;) det är en fin tur det. Får tyvärr hoppa idag. Sambon påminde mig om dagens schema som jag hade glömt (husplanering).

Var ett tag sen man var med nu. Nästa gång :)

Jaha, vem är det som bestämmer om livet hos er igentligen?? Livet är väl cykel?
Vi avvaktar en timme för att se om regnet avtar.

HeSa skrev:
> Jaha, vem är det som bestämmer om livet hos er
> igentligen?? Livet är väl cykel?
> Vi avvaktar en timme för att se om regnet avtar.

Jag köper det direkt! Det är inte mig du ska övertyga...
Men jag har satt en lömsk och djävulsk plan i rullning idag.

En sån här är beställd från Solsta: http://www.specialized.com/se/en/bikes/mountain/jett/jettcomp29

Så nu kommer argumenten ta slut! Hoppas jag... Eller hur funkar det för dig Tiki?

Wehoo läcker hoj! Starkt jobbat Kallebatong! Ja det måste vara helt rätt väg att gå. Då är hon också snart reggad på Happy också!? ;-)

Husplaner Martinzxr? Vi ses om två-tre år.... :-)

Jäss nu skiner solen igen...

Tiki: vi får se hur det blir, inget bestämt än. 2-3 år säger du... Kanske blir kvar på parkgatan då :)

Johan: canyon är enda rätta. KÖP!!

kallebatong skrev:

> Jag köper det direkt! Det är inte mig du ska
> övertyga...
> Men jag har satt en lömsk och djävulsk plan i
> rullning idag.
>
> En sån här är beställd från Solsta:
> http://www.specialized.com/se/en/bikes/mountain/je
> tt/jettcomp29
>
> Så nu kommer argumenten ta slut! Hoppas jag...
> Eller hur funkar det för dig Tiki?

Det funkar alldeles utmärkt för Tiki, han cyklar oftare än han diskar. Trots att jag fick betala min cykel själv. Men han hinner allt hålla ordning på torpet också, för det mesta. Vi har å andra sidan bara Bosse att ta hänsyn till och han klarar sig ganska bra själv även om han sitter fast i en backe några timmar.

martinzxr - man kan ta pauser från husgrejandet också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp