[Happyrajds i Arvika] Samlingstråden

Åker lite tidigare än så Tiki. Tänkte ta en tur till Gallberget eller möjligen "Svett i Pannan". Åker hemifrån ca 16:30 och åker förbi Taserudsskolan vid gångbron ca 10 min senare, om det är ngn som vill hänga på. Räknar med 2 tim (eller mindre) i skogen. Varit lite krasslig så jag kommer köra lugnt idag.

Jag och Tiki avslutade veckan med en helt fantastisk tur i Sälboda.

IMG_3267.jpg

Se vad glad Tiki blir när han får träffa två hästar!

IMG_3261.jpg

Sjysst bildkvalitet Kallebatong, imponerande att telefonen ger så pass skärpa.

Vi tar väl en ny runda imorgon tisdag eller på onsdag. Då kanske du kan hänga med ErikT?

HannaK skrev:
-------------------------------------------------------
> Humlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lördagen den 8 september kommer
> Västvärmlands
> > OK att arrangera en MTB-orientering i Taserud.
> > Inbjudan kommer inom kort.
>
>
> Intressant! Finns det karthållare att låna eller
> något klurigt tips på att bygga en egen? Men
> idag får nog både orientering och MTB stryka på
> foten för en kajaktur.

Vi har fått bra rabatt på kartställen från Nordenmark. Beställning senast 26/8. Om det kommer att gå att hyra vet vi inte än. Produktinformation finns på http://www.nordenmark.com/produkter-mtb.html

Mer info finns i inbjudan och på vår hemsida http://www1.idrottonline.se/Vastvar...OK-nyheter/MTB-orienteringenkommertillArvika/

Verkar vara bra drag på MTB-åkarna i Arvika! Fina åktips i denna tråd. :-)

Ni har inte missat att OK TYR arrangerar ett lopp 16/9? http://car2012.se/
Gå gärna in på deras fb-sida http://www.facebook.com/car2012.se?ref=ts o gilla.
Sådanhär arrangemang skall uppmuntras!

//Hoppas ingen stör sig på inlägget, Karlstadsbo som jag är. En glad amatör, som inte på något vis är involverad men ser gärna att det blir ett välbesökt arrangemang så att det lever vidare!

Klart det är bra drag i MTB-åkarna i Arvika! ;-) Tack för infot, hoppas ni får bra uppslutning! Bara bra om Karlstadfôlk skriver i tråden, i alla fall som jag ser det.

Är det någon som har en plätt mark vi kan få bygga på? Sjysst jobbat och en bra förebild i Falun om det undgått någon: http://falustigcyklister.se/

Tiki skrev:
> Sjysst bildkvalitet Kallebatong, imponerande att
> telefonen ger så pass skärpa.
>
> Vi tar väl en ny runda imorgon tisdag eller på
> onsdag. Då kanske du kan hänga med ErikT?

Jag hade gärna hängt med, men är bara i Arvika på helger så nästa gång det blir helgkörning hakar jag mer än gärna.

Stigletar´n och undertecknad drog en sväng på Blankepannan igår. Med vilja och någon timmes tid går det att göra ett spår så att man inte behöver åka över den ökända blöthålan. Ett projekt som kan klaras av i höst om det finns några behjälpliga krafter? Lite liknande projektidén kring Långtjärn, det handlar om att plocka pinnar och flytta på något vindfälle på en sträcka av ett par hundra meter.

Jag såg er båda nötandes asfalt på väg ut i terrängen. Själv var jag fotbollspappa som vanligt.

Jag träffade en ny kille nere vid Hälsokompaniet som jobbar på Volvo under veckorna och vill cykla MTB. Jag glömde att nämna den här tråden, men Per Jansson (som hade tänkt att cykla LVG) bytte diciplin och guidade killen runt Storkasberget kanske fick hans namn.

Tiki du som kan ta reda på vem som äger marken där vid "blöthöla", kan va bra att kolla om det är ok att dra om stigen lite snyggt. Det är ju en märkt vandrings led så det borde ju finnas intresse även av vandrare att slippa blötan.
Kanske kan fixa det till helgen om vi får OK, inte kul nu när det blir ännu kallare ute att bli blöt om fötterna.

Om vädret är med oss MTB:are till helgen kanske det är läge för en långtur till Bytorp.
Finns intresse?

Okey bra att Per visade honom runt. Jag kan ha ett mail från honom som kom i våras. Ska checka detta.

Vi väntar otåligt förstås på att din karriär som fotbollspappa möter sitt slut. *rullar tummarna*

HeSa skrev:
>
> Om vädret är med oss MTB:are till helgen kanske
> det är läge för en långtur till Bytorp.
> Finns intresse?

Om tiden är den rätta och allt runtikring fungerar så följer jag kanske med.

Tiki skrev:
>
> Vi väntar otåligt förstås på att din karriär
> som fotbollspappa möter sitt slut. *rullar
> tummarna*

Den "karriären" lär inte sluta än på ett tag med två tjejer som spelar. Johanna har dessutom bestämt sig för att sluta med en aktivitet för att hinna vara med på extraträningarna som erbjuds....

Tiki skrev:
> Jansson99, du öppnar ju lite för helgen i alla
> fall.
>

Det blir skitväder = jag kommer inte...

Jag är i Borås till helgen men är ju bra sugen på att delta i "Über-happyrajd-Bytorp-anno-2012".
Så om helg med bättre väder utan frånvaro från staden bokas så är jag på.

HeSa skrev:
> Tiki du som kan ta reda på vem som äger marken
> där vid "blöthöla", kan va bra att kolla om det
> är ok att dra om stigen lite snyggt. Det är ju
> en märkt vandrings led så det borde ju finnas
> intresse även av vandrare att slippa blötan.
> Kanske kan fixa det till helgen om vi får OK,
> inte kul nu när det blir ännu kallare ute att
> bli blöt om fötterna.
------------------------------------------------
Då har jag pratat med han som äger marken. Det var inga problem om vi ville ordna en stig och dra den förbi blôthôle. Sedan ska främjandet kontaktas om hur de ser på en omdragning på några hundra meter.

Vi är också lite busy i helgen, i alla fall lördag. Men Bytorp en annan helg kanske kan vara intressant. Hur är terrängen?

EricT skrev:
> Angående Bytorp; åker ni där det vanligtvis
> går ett skidspår eller är det en annan väg?

Stämmer, från Alken och till Bytorp är det skidspåret. Sen kör vi mot fjäll och hem över rackstad.

HeSa skrev:
> SOLEN SKINER!!! Tänkte passa på att ta en
> tur ikväll vid 18 tiden. Någon som vill hänga
> på?

Är det solen det kallas?

Jag hänger gärna på. Hört?

Skrammelljudet är tillbaka...

Gött mä sola! Jag är också på. Skulle vi kunna passera och sätta plastband vid Långtjärn så kan jag gå och plocka pinnar där några tillfällen? Det kan bli en fin sträckning.

Pratat med Kallebatong och UffeN och även jag själv skulle hellre ta turen mot rackstad. Förslaget till samlingsplats blir bilbolaget kl 18.00.

Helt okey Rackstad är fint. Ska vi köra in vid Tinas ting eller vart är det tänkt att börja själva skogsåkningen? Att cykla landsväg till Rackstad tar ju halva kvällen så jag tar bilen direkt till det roliga.

Endera tar vi in vid segerfors och avslutar över göktorpet eller tvärtom, kanske. Start vid bilbolaget kl 18. Ni kanske vill köra något nytt? Och då kanske det blir ändring allteftersom.

Startar ni vid Bilbolaget kl. 18 och cyklar halva Värmland runt på asfalt innan skogen?

Jag kan tänka mig att haka på om det blir skogen direkt. Jag kommer att vända efter 30 minuter och följa mitt spår tillbaka, mer tid har jag inte.

Tid är pengar HeSa :) bebisen tittar ju snart ut också så man får nog inte ha för många timmar hem om nått skulle hända :) kommer nog förbi vid 18 iaf

Kom igen jansson - du kan köra på grussträngen, snart nog blir det skog och brant.....och en annan får kliva av och använda dubben.

Tack för sällskapet. Det var kul att se ryggtavlorna på er! Jag fick i alla fall en stunds riktigt fostrande uppförskörning och härligt hög puls!

Jag är ringrostig utför, jäklar vad nära det var att jag small med en tall strax innan torpet.

Skogen är i alla fall stor och trollsk!

IMG_2953.jpg

Som sagt så fick fordonet stanna hemma idag pga en intern löptävling nu på lördag, går ju inte att gå in halvdant. Sen måste jag försöka följa med, kul med sällskap och lära sig nya stigar. Dock blir man ju livrädd när man såg att ni tar er till gallberget, vet inte om man varken orkar eller klarar av terrängen dit. Hujedamig.

/Johan, den slitna löparen på Gallbergstoppen (de vart ökning ner och nytt pers)

Tack för en go runda! Obligatoriska lagbilden följer annars blev det tunt med bilder. Nu är det väl först onsdag och sedan 1100 höjdmeter på lördag som gäller. Bara att hänga på J_Brunzel! Vi har alla olika takt ute på stigarna men vi stannar och väntar in med jämna mellanrum.

samling.jpg

Tiki skrev:
> Vi har alla olika takt ute på stigarna
> men vi stannar och väntar in med jämna
> mellanrum.
>
>

Jag cyklade nog för kort för att märka första stoppet!

jansson99 skrev:
> Tiki skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vi har alla olika takt ute på stigarna
> > men vi stannar och väntar in med jämna
> > mellanrum.
> >
> >
>
> Jag cyklade nog för kort för att märka första
> stoppet!
--------------------------
:-) Ja det stämmer mycket riktigt så var det. De var iofs ovanligt speedade igår i tätklungan de första kilometrarna, lite extra hormonstinna pôjkera!

Kul jansson99 att du äntligen offrade tid för en tur med gänget, men trodde nog att du skulle va med lite längre. Första stoppet var på väg upp mot slalombacken. Dags att bli med på fler turer nu, så du blir av med ringrosten. Vi tänkte göra ett ytterligare försök till Bytorp till helgen om vädret tillåter.

Tackar, Stigletar´n och HeSa och hela gänget för lektionen och uppvisningen, trots blöta och lera. Bara att bocka och ödmjukt buga. Utför Rackstadsbacken var en höjdare - förstod att ni gillade mitt bredställ på slutet, det gjorde dock inte mina kulor (de animaliska vill säga!), men det gick ju hyfsat bra ändå (har redan vuxna tvillingar). Kom hem hel men inte ren. Blev ju lite "kissnödig" och fick hemängtan när ni skulle uppför Racktad för andra gången - ni får ursäkta, asfaltsbrännaren hade fått så det räckte för kvällen men ni behöver aldrig vara lugna - jag återkommer!!

Tillbaka
Topp