[Happyride] Bogesund 15/9 (nu med bilder)

Nu var det alldeles för länge sedan jag var på Bogesund och körde. Tänkte således att det kunde vara trevligt med en tur till helgen. Vilken dag är mindre viktigt för min del, det kan vi bestämma när/om folk visar något intresse. Själv hittar jag rätt bra på den norra delen av denna trevliga halvö, men det vore kul med någon som kunde peka ut riktningen på den västra delen av ön. Bgesund erbjuder väldigt fin och varierad cykling. Både snabba, flowiga stigar längs havet och steniga hällar i skogen.

Jag tänker mig ett par timmar, ett par mil, ett fikastopp. Ingen hets men delvis småteknisk terräng (vilket det iaf bitvis är på den norra delen).

Själv kommer jag att ta mig dit från fastlandet men det går ju lika bra att åka båt från stan.

Samlingsplats: Bogesunds Slott.
Tid: När det lämpar sig, men någongång på förmiddagen är väl lämpligt. Lämpligen så att de som vill ta båt från stan inte behöver gå upp allt för tidigt.

Någon som är sugen.

Senast ändrad:
Martina skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade gärna hakat på men är tyvärr
> jätteförkyld....

Kör någon magisk huskur så hinner du tillfriskna!

Bogesund låter toppen. Jag hänger gärna med, men det beror på vilken tid det blir. Jag måste åka tillbaks senast 12:30, så om vi kan vara klara tills dess är jag på!

Jag kommer sannolikt inte att vara klar till 1230, men det finns möjlighet att avsluta turen tidigare om man så vill. Så det är inga problem att åka hem tidigare.

Lördag 15/9 Kl:10:00, vid Bogesunds slott(parkeringen) alltså.

Missar tyvärr även denna Bogesunds-tur, har fortfarande inte besökt området.

Ni ser ut att få bra väder!

/Sebastian

Oh slippery today.

IMAG1935.jpg

IMAG1937.jpg

IMAG1939.jpg

IMAG1940.jpg

IMAG1943.jpg

IMAG1944.jpg

IMAG1945.jpg

IMAG1951.jpg

Mycket trevlig dag på Bogesund. Haverierna duggade tätt i början. jag knäckte min pedal efter 500 meter, sen åkte en vevarm av efter 5 km och efter 7km punkade stalle. Sen gick det bra, även om alla var lite "off their game" rent tekniskt på grund av dödshalkan. Södra halvan av halvön var dock torrare och bjöd på riktigt bra stigsurfning. Efter fikat delade vi upp osh eftersom snabbgrabbarna hade mer bråttom. jag vet inte hur smart det var att ingen av oss som var kvar egentligen hittade. Efter att ha hamnat ute på ett hygga och ha gjort ett par felkörningar kom vi fram i alla fall.....grymt!

Här är mina kackiga bilder från min kackiga kompakt.

P9150032.jpg

Det var mycket stora hjul och helstelt idag.

P9150039.jpg

Stalle visar vägen....

P9150041.jpg

Alla är beredda på vurpor.

P9150042.jpg

Ville överväger om han kan rycka upp cykeln på bakhjulet och droppa ner.

P9150043.jpg

Schreddan har ätit maktkaka och är således bäst.

P9150046.jpg

Kommentaren när stalle reste sig efter att ha flugit över styret, "det lät som nåt gick av, med det var inte jag i alla fall". Snett styre och burpat däck var resultatet.

P9150048.jpg

Grusväg, tråkigt.

P9150052.jpg

Ville: "Borde man inte kunna hoppa ner här, enbuskarna ser rätt mjuka ut att landa i."

P9150053.jpg

Efter en lång diskussion och upphaussning av klippans otroliga svårighet visade det sig att det bara var att rulla ner. Stalle, uppviglaren, började med fint häng.

P9150054.jpg

Ville med stora hjul och helstelt följde efter....

P9150058.jpg

Happyit vars nick jag inte minns trampar genom djungeln på sydvästra Bogesund

P9150059.jpg

slomo trampar på genom grönskan.

Jag har en filmsekvens på när Stalle faceplantar efter "dödsbranten" även när Freddan sätter "Dödsbranten" (men det är ju inte lika kul att ladda upp).
Men vi måste väl hjälpa Stalle behålla sin image nu när karln lanserar produkter och allt eller vad tycker ni???

För övrigt tycker jag det var en riktigt nice runda idag och Bogesund är ju hur Sweet som helst.

Tack för idag, Bogesund levererar som vanligt! Kul att träffa andra än de vanliga nunorna också. :)

Snyggve, har man film med klotning ska den upp, så är reglerna... :)

Bra ihopdraget Lewthmann!

Såg ut att ha varit en trevlig dag.
Trist att jag inte kunde vare med.
Två havererade cyklar är en förmycke...

En liten fråga grabbar, vart ligger "dödsbranten"? Skulle vilja testa den då jag cyklar i Bogesund men aldrig stött på den.
/Andreas

Tillbaka
Topp