[Happyride] Botaniska Entrén kl 18 Onsdag 14:e Okt

Oscar

Aktiv medlem
Ja nu kör vi!

Sätt batteriet på laddning, fyll Camelbaken och dra på knäskydden så kör vi en AM runda runt berget.
Det bjuds på det mesta av det bästa från herrarna Öszkan, Ankan Plumse och Uddabrossan.

Sikta på 2 timmar i kall och torr väderlek med dansande ljuskäglor uppe i reservatet, över floderna och nere i passet.

Och räds ej för tempot anpassas alltid till åkarna, den som hopplös kommer efter lämnas dock kvar med vargarna i skogen.

Vi ses!

Senast redigerad av en moderator:
Jag vill, jag vill! Men har inte fått min lampa. :( Uddabrossan säger att det blir mörkt vid 1810 nu. Ingen som vill starta vid halv sex istället?

Aja synd med lampan men du kan ju vara hare å flippra mellan käglorna, fast vet att du inte gillar det ;)

Tidigare blir tight för mig tyvärr.

Det står packaging på min lampa nu ist för waiting for supplier iaf, så om ett par veckor borde jag ha den.

Kör nog en snabbrunda själv innan då ifall jag hinner. Blir det nåt åka till helgen?

OK vi passerar väl ljungheden lagom till det blir mörkt så genskjuta oss i passet är nog ingen idé ;)

På lördag eller söndag blir det slickrocktur till Horsikan igen!

Det blev lite fotat på den här helt fantastiska rundan.

IMG_1019.JPG ht=544

IMG_1023.JPG ht=544

IMG_1017a.JPG ht=544

IMG_1022a.JPG ht=725

IMG_1025.JPG ht=544

IMG_1028.JPG ht=544

IMG_1030.JPG ht=544

IMG_1032.JPG ht=544

IMG_1033.JPG ht=544

IMG_1036.JPG ht=544

Fan, det blev ingen deltagande idag. För mycket träning på dagen och ingen hel cykel. Såg trevligt ut.
Westman har du fått ordning på hittat några SPD-pedaler än?

Ja aftonens tur var verkligen magisk. Lykta ger en annan dimension när vättar och troll ses sittandes vid kanten på stigarna då man far ner genom suckarnas dal. Det enda som hörs förutom skogens sus är hobernas glada rop och alvornas sång. En och annan bakväxel rasslar till och emellanåt hörs det pysande ljudet då en plush Fox komprimeras över en mossig trollsk sten utanför en grotta. Stensättningar och hällristningar passeras likaså bitar av urskog blandat med klippor där inlandsisen lämnat en våt kram.

Kort och gott - årets bästa tur!

Robert skrev:
-------------------------------------------------------
> Westman har du fått ordning på hittat några
> SPD-pedaler än?

Nope, trampade på duktigt med mina plattisar och FiveTen igår, får kompensera med envishet än så länge. =)

En sak till. När jag kom hem fortsatte jag att låta lampan lysa i hallen för att se hur länge den räckte. Otroliga 4 timmar blev totatlen innan den slocknade! Man undrar hur det är möjligt?!

Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> En sak till. När jag kom hem fortsatte jag att
> låta lampan lysa i hallen för att se hur länge
> den räckte. Otroliga 4 timmar blev totatlen innan
> den slocknade! Man undrar hur det är möjligt?!

På max konstant? Blev den inte väldigt varm av att ligga igång inne?

Jag drog av för pauser osv egentligen var den igång 18:15 till 22:50 då den först började blinka långsamt sen snabbare för att till sist slockna. Då hade knappen bak lyst rött sen 20:00. Jag drog på en höft av ca 1 timme.
Jo den blev ganska varm ja.

Tillbaka
Topp