Happyride: Kinnekulle 6-8 juni 2008!

Några gissningar på vilken dag som blir "stora happydagen"? Alltså mest folk och vildast efterfest. Fredag eller lördag?
Tänkte spika vilka dagar man ska åka, lutar åt lör-sön.

Vi kommer nog åka dit på fredag men cykla rundan på lördag och sen köra nån kort tur på söndag innan hemfärd.

Stuga bokad så nu är den lör-sön spikat för mig och brodern. Upplysningsvis kan jag meddela att det finns fortfarande stugor kvar.

Nu har jag också bokat en stuga.

Fredag-lördag finns just nu bara en stuga i nya stugområdet ledig, vid gamla stugområdet finns också en ledig. De har ju flyttat ned 12 av 16 stugor till vattnet och byggt nytt servicehus.

Tydligen är det något gäng som bokat sju stugor mellan fredag-lördag.

Lördag-söndag ska ha lediga stugor fortfarande.

Det finns även några lediga husvagnar om det kniper.

Duschsystemet är mycket riktigt omgjort till ett kortsystem, normalt laddas de med 20,- och det dras 2,- för varje 1½ minut man duschar. Kortet behövs även för att ta sig in i servicehusen. Vid vistelsens slut får man tillbaka de pengar som finns kvar på kortet.

Undertecknad har ett par alternativ:

Antingen dra ner deltagandet till lördag-söndag, och då få sanktionerat från familjen att dra iväg själv.

Alt 1

Detta innebär i sådana fall att jag tar med husvagn, och har 4-5 sovplatser över i den.
Beroende på längd och kännslighet för att skubba hud med någon orakad/rakad med/mot-cyklist.
Antar med anledning av annan tråd att rakade cyklister tvärvägrar att ligga sked med orakade... :)

- 2-3 pers får plats i nedbäddad säng matplats, fullängd.
- 1 pers i enkelsäng ca 175-180 cm lång.
- 1 pers i enkelsäng ca 180 cm, vikt under 70 kg.
- 1 pers i överslaf ca 180 cm, vikt under 65 kg.
(Själv ligger jag i 160 cm bred säng med resårmadrass längst bak i vagen utan sällskap... :)

Alt 2

Samtliga dagar, efter att ha mutat sönder familjen, och kommer själv. Vilket då skulle innebära att sängplats i husvagn enligt ovan finns dessa dagar.

Alt 3

Samtliga dagar men familjen kräver att få åka med, vilket då innebär att inga sängplatser erbjudes.

Det är med sorg i rösten som jag måste stryka mig från deltagarlistan för årets ride.

Jag har fått en "riva upp golvet och sanera grunden inför visning och försäljning av huset-helg" på schemat som inte går att ändra på.

Hoppas att ni får det roligt. Se till att elda ordentligt, för det hade jag gjort.....

En liten ljusning för er dock. Jag har kommit överens med Tobbe om att SMS:a oförskämdheter som han kan förmedla till er allihop. Då blir det precis som det var förra året. Kommer ni ihåg?

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------

> Hoppas att ni får det roligt. Se till att elda
> ordentligt, för det hade jag gjort.....

DSC00168.jpg ht=480

Säkert...

Vad är detta, inga göteborgshardtails alls?
Är 15.6 mil för långt för Reign-pendling? Jag är på om jag lyckas ta mig dit...

Hello Cakeman,

Jag åker ditt från GBG på torsdag kväll och tillbaka på söndag kväll. Bor dock inte på campingen.
Kanske finns plats i bilen(måste kollar med tjejen).

/Kiwi

Jag måste avboka tyvär.. Blev mycket frustrerad när jag fick reda på att hela företaget ska på konferans den helgen. Aja, vad ska man göra? Kan inte göra allt alla gånger. Men jag vet att det kommer bli en riktigt nice Kinne Kulle helg för er alla!

the_TnT skrev:
> Även min närvaro känns i dagsläget något
> osäker...

Fan tobbe, du kunde väl bara sagt att du inte ville med istället för att pajja knät sådär!

(Surt, hoppas knät kryar till sig snabbt!)

jansson99 skrev:
> Det verkar osäkert för flera. Ska vi ta en annan
> helg? ;-)
En fantastisk ide...

Har sett tråden ett par gånger och det låter grymt skoj. Planen är ju dock en tur ner till halmstad den helgen. Skulle ju kunna köra upp lördag morgon, men det blir ju nästan löjligt mycket farande. Funderar en stund till och skjuter på insikten att jag inte kan va me.

//Beslutsamhetens fader

Gumae Produktions presenterar: "Sagan om Jansson och elden"

Hääär ska eldas!!
IMG_2371.JPG ht=544

Hemligheten ligger i att grunda med en bakad potatis!!
IMG_2372.JPG ht=544

Tobbe vill också elda men.. Jansson hävdar att det är hanns eld och skrämmer bort Tobbe!
IMG_2373.JPG ht=544

..Jansson hävdar att det är hanns eld och skrämmer bort Tobbe!
IMG_2374.JPG ht=544

"Mera pinnar e ju mera eld" säger Jansson
IMG_2376.JPG ht=544

Halvvägs på grillen..
IMG_2378.JPG ht=544

Nuuuu börjar det likna något..
IMG_2381.JPG ht=544

Men varför ge sig??
IMG_2384.JPG ht=725

Jansson börjar få storhetsvansinne??
IMG_2383.JPG ht=544

Tydligt de..
IMG_2389.JPG ht=725

Janssons skapelse!
IMG_2390.JPG ht=544

MatsS skrev:
> Konstigt att Matss och IMats är med på alla
> bider, medskyldiga?

Jag vet ingenting, säkert. Jag råkade bara gå förbi.

Nu har jag tagit mig genom all backlog i PM, både anmälan och strykningar. Så nu är det 20 pers som kommer lite utspridet. Väderprognosen ser bra ut!

45.jpg ht=248

Fler törs komma, jansson99 dyker inte upp.

Fått ordning på knät tobbe?

Det kommer blir grumt men jag undrar hur det ska gå att cykla utan en massa KK-lera.

iMats skrev:
> Fått ordning på knät tobbe?

Tack, det är nästan bra nu. Men jag kommer nog inte köra SS runt kullen, även om jag tar den med.

> Det kommer blir grumt men jag undrar hur det ska gå att cykla utan en massa KK-lera.

Man kanske ska köpa andningsskydd för att hålla dammet borta från lungorna?

Vi startade vid campingen och körde medurs (rötterna först) i söndags (080601). Det var kanonbra eftersom man fick de sega makadamvägarna nerför efter utsikten. Stigarna är riktigt hårda och fina nu! Lunchbuffen på Lidköpings Golfklubb rekommenderas nu när Dinners Götene packat ihop. 90kr, öppet varje dag. Ha det så gott i helgen.

Jaja, ni hinner ju pröva alla varianter. Vi tyckte detta var kanon i alla fall. Det blev en hel del snabb stigåkning ändå. De är riktigt hårda och fina nu som sagt var...

PS: Drick ordentligt (vatten alltså) :DS

jansson99 skrev:
> Det kommer att regna hästskit när ni kommer fram. Hajja det era superpuckon!

Det där var väl onödigt, nu hoppade Jerry av.

jansson99 skrev:
> Det kommer att regna hästskit när ni kommer
> fram. Hajja det era superpuckon!

Tack! Kommer hålla den frasen i minnet hela vägen runt kullen! =)

Tillbaka
Topp