Happyride: Kinnekulle 6-8 juni 2008!

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det kommer att regna hästskit när ni kommer
> > fram. Hajja det era superpuckon!
>
> Tack! Kommer hålla den frasen i minnet hela
> vägen runt kullen! =)

Ja, det hajjar jag väl att Du gillar hästskit. Idoit!

Att Jerry hoppar av var ju inte oväntat. Den lilla räkan pallar ju ingenting.

jansson99 skrev:
> Att Jerry hoppar av var ju inte oväntat. Den
> lilla räkan pallar ju ingenting.

Man kan nästan tro att han är värmlänning. ;P

Då var bilen packad. Vi syns på Fredag.

off.jpg ht=649

/Erik

Jepp, det här blir great. Jag har plats i bil och 4-bäddsstuga lö-sön om nån kommer loss så här på sluttampen./J :)

(från Stockholm alltså...)

Senast redigerad av en moderator:
Snacka om lökigt gäng asså! Tror ni att ni är balla bara för att ni åker till Kullebullen på cykelsemester?

Hoppas ni kör in i Lasse Lasse litens grotta och aldrig kommer ut igen!

Bite the bullet Jansson. Åk dit till BBQ:n och elda lite också åker du hem igen tiiiiiiidigt på morgonen så slipper du cykla :-P

bruce och Gumae borde ha varit där, hörde inget annat iaf.. Kattis och mamme1 fick förmodligen förhinder. Floodland, Linus och Cissi borde dyka upp idag. Många kommer ikväll.

the_TnT skrev:
> bruce och Gumae borde ha varit där, hörde inget
> annat iaf.. Kattis och mamme1 fick förmodligen
> förhinder. Floodland, Linus och Cissi borde dyka
> upp idag. Många kommer ikväll.

Bruce borde absolut varit där men har f n ingen cykel och sitter hemmma, surar och blickar mot Holland. Gumae borde också varit där men prioriterade sitt nya arbete av ngn anledning ;)

Ha det bra! Jag saknar er och kullen. Håll i ramarna så de inte går sönder.

Ser fram mot bra bilder!

the_TnT skrev:
> Shit vilket manfall, trist för JPL.
>
> Listan uppdaterad och nu ska jag börja packa
> bilen.

Asch, ingen större fara....har familjen med mej så jag har lovat lite umgänge med dem.
För en stund sedan siktades och hälsades på ett par happyiter, Kiwi (var det väl?) som bor i sommarstuga i blomberg/Råbäck....samt far och son ??? från Alingsås.

JA, det var 5 minuter sedan vi träffades men minnet är som sagt....varierande i sin kapacitet...

Kinnekulle äter cyklar. 15m kom jag innan lånade cykelns växelöra gick av. BLÄ. Någon som har ett växelöra över till en Poison Zyankali? Någon som fortfarande vill låna ut cykel imorgon lördag? Öl och evig tacksamhet i vanlig ordning, SPD tack...

the_TnT skrev:
> Shit vilket manfall, trist för JPL.
>
> Listan uppdaterad och nu ska jag börja packa
> bilen.

Jag gör en happy också :(
Fet, fattig, ful och förkyld

the_TnT skrev:
> Nu är vi, en djävla massa folk, på plats.
> Tjoho!

Äntligen...kanske man kan sova lite tryggare inatt, omgiven av happyiter.... Fast jag tror jag hjälper sömnen på traven enligt gårdagens rutin....en kall mellanöl, och fistfighting med mygg-skrällena...

/JPL

Hoho!

Tokvarmt, torrsprickor i de dammande stigarna och 22 glada som svettades runt (motsols, så klart). Vi delade upp oss efter Lasses Grotta eftersom det var svettos i täten som inte stannade eller körde om de roliga partierna.

Har nog lite justa filmklipp från dagen som kommer ut mot slutet av nästa vecka, en del att stå i de första dagarna tyvärr.

Ska se om jag kan få till en liten teaser om en stund.

Fredrik Larsson körde inte sönder min Univega i varje fall (tror jag, har inte okulärbesiktigat den än). ;)

Imorgon ska vi nog kolla på lite andra stigar kring Högkullen, killen i tornet med Polarklocka tipsade om en del skoj!

Mmmh, förföriska bilder, Trailmaster och jag gör er sällskap imorgon!

Ni har haft det rätt bra idag oxå va?

/Håkan

Äh, Fredrik hade bara massa Mariestad. Marginellt bättre än iMats bror som drog skam över hela grillbordet med (gitter jag ens skriva det?) K*ng.

Som ölsnobb poppade jag kork-korken på Brooklyn Local 1, Chimay Grand Reserve 2001 och Cuvee van de Kaizier. Samtliga på 75cl flaska.

Verkar bli ännu en solig och djävlig dag, blåser dock ganska mycket. Gav upp att inte kunna sova och äter smågodis istället. Vid grannstugan sitter en kränkt unge som inte vill ha frukost, haha! Undrar om han är från Lund? ;)

Stuga #6 bebos just nu av ett medelålders tyskt par, var är tanten? Läser hon här och såg att lundatok inte skulle komma så hon sket i det också?

Tråkigt att höra att ni har så dåligt väder...

Vem vill cykla när solen skiner, vindarna fläktar ljumma och däcken greppar färistarna utan problem?
Nej, tacka vet jag arslet fullt med lera, en oigenkännligt geggig cykel med klar växlingsproblematik och tre grader varmt och regn i stormbyarna när man hukar bakom campingstugan ;-)

Skämt åsido, cykla för mig också!

Kanske läge för att proklamera en Early Autumn Ride, som i fjol?

Curt

the_TnT skrev:
> Extra! Extra! Extra!
>
> Kallvattenchock kränkte penisar, Fredrik Larsson
> fixerad!
>
> Extra! Extra! Extra!

När kommer bilderna? Fast å andra sidan, det satt väl inget macroobjektiv på? :-)

Ja, kullen visade upp en av sina bättre sidor. Väldigt trevligt!

[ot]Stannade ju till i Husqvarna på hemvägen och körde några kilometer på John Bauer-leden. Luften stod stilla och det var väldigt varmt så vi orkade inte så värst långt. Men det verkar lovande, upp - ner, upp - ner, lagom tekniska stigar med en del lite värre passager i fin miljö. Blir nog en längre runda där.[/ot]

Ni verkar ha haft en trevlig helg på Kullen! Som bruce skrev ovan så var jag tvungen att sätta prio på konferens med jobbet.. (Fick faktist inte ledigt!) och min kompis student. Sen blev det Lida Loop idag också. Väntar på fina bilder från gänget =)

Tjäna

Jag var i Kullen igår och körde rundan motsols, grymt skoj åt detta hållet tycker jag.
Har kört två gånger medsols, kändes att man får bättre flyt motsols. Glass satt fint vid tornet!
Tack för sällskap, kul att träffa många IRL! Jag var den med svarta Hecklern btw.

Tog några bilder:

IMG_0998.jpg ht=543

IMG_0999.jpg ht=543

IMG_1001.jpg ht=543

IMG_1007.jpg ht=543

IMG_1008.jpg ht=543

IMG_1009.jpg ht=543

IMG_1010.jpg ht=543

IMG_1011.jpg ht=543

IMG_1012.jpg ht=725

Ola

Hejå hå hemma i götet igen efter en ricktigt go dag på o runt kullen.
Tackar för sällskapet första delen av turen, jag o Håkan kände att det fans krafter kvar så vi körde runt moturs förutom biten längst ner till lasses grotta så det blev en vända upp till toppen till och en fika innan nedfärd.
Efter ett uppfriskande dopp så var det dags att styra kosan hemåt med ett stopp för pizza o tai i Götene.

//Gerry

Ludvikamaffian är hemma och alla prylar i lägenheten, stinkkläderna utspridda på balkongen och den dyngtrötta Tobbe duschad (men fortfarande för varm).

Tack alla för en riktigt sympatisk helg, fan vad jag tycker hela konceptet är härligt!

Sjukt varmt och dammigt har det varit, tror att jag aldrig sett leden så torr, alla vanliga blöthål var snustorra, enda blöta partierna var komockor! =)

Kul att träffa nya ansikten och återse tidigare bekanta, en annan trevlig överraskning var 'pumpbanan' innan den avstängda(?) vägen och järnvägen bara ett stenkast från campingen om man cyklar medurs. Lite klurigt att se ingången, jösses vad jobbig den var att ta sig runt idag, droppade camelbak:en och tog ett varv till men idag var det dåligt med kraft i benen!

Glömde magväskan till kameran hemma så det blev inga bilder efter leden för min del, kanske tur det så man fick lite ventilation! :)

Grillningen i fantastisk solnedgång och med trevliga cyklister kommer sent glömmas! ;)

Ouppfostratd som jag är tog jag ej farväl av hela det riktigt trevliga sälskapet av cyklister man fick umgås med på Kinnekulle!

Var som sagt på plats samtliga dagar men var tvungen att prioritera familjen alla dagar utom lördagen som var en dag som näppeligen överträffas...Sköna männsikor, helt löjligt rolig cykling på snabba stigar...öl i solnedgången och en nakenbadande ludvika-son, och självklart ej att förglömma "will it float?" av cykel i värsta letterman-anda! Världsklass, tack allesammans!

42Hz! Fick du med någon mer i "pumpbanan" idag? Eller flinade du omkring själv?

/JPL

the_TnT skrev:
> Alla 12 körde pumpbana, tack för att du visade
> den!

Något ska man väl kunna tillföra och ge tillbaka....
Eftersom det var du och jag igår borde jag logiskt ha insett att 42Hz inte var själv, utan åtminstone i sällskap av dej....:) En liten sväng av solsting såhär på söndagseftermiddagen...

Inga cykelhaverier under söndagen?

Och till sist, med tanke på inlägg ovan....vad i h-e gjorde du uppe 05:05 imorse!?!?

/JPL

JPL skrev:
> 42Hz! Fick du med någon mer i "pumpbanan" idag?
> Eller flinade du omkring själv?

Sorry, jag och mitt kassa namnminne! Stort tack till dig JPL som visade banan, the_TnT förde vidare kunskapen hur man kommer till 'paradiset'! :)

Dum som jag var så hakade jag inte på första rundan runt där i morse, tänkte att det var bäst att spara sig inför dagens cykling men sen blev det ändrade planer och det löste sig till slut i alla fall. =)
Nästa gång skall den köras innan man fått två dagars cykling i benen!

Vi var 12 som cyklade till Högkullens topp via "medsols"-stigarna. Sju fortsatte på nya stigutforskningar medan Ludvikagänget samt Malin och jomper rullade tillbaka ned för de flowiga stigarna till rotsurfen. Där åt vi lunch och sen trampade vi till campingen och badade, det gick att hoppa hopptorn med kläder på - också. Marginellt mindre iskallt i vattnet idag än igår kväll/natt.

Vad jag gjorde uppe redan 5? Bra fråga, kunde inte sova så jag småsurfade via mobilen. Kunde inte somna om så jag gick upp och storsurfade med datorn före 8.

Riktigt seg i benen och knoppen idag, dålig kondis blir tydligen inte bättre av mycken ölkonsumtion.

Lördagsturen....kullens sträva tunga har slickat däckssidor...

DSC00020.JPG ht=544

DSC00021.JPG ht=544

Pumpbanan nedan....vänster inringat är campingen, höger inringat är pumpbanan... Rött markerat är leden....
pumpbanan.JPG ht=272

/JPL

Tillbaka
Topp