Happyride Linköping, Lördag 14/5!

Muerto

Ny medlem
När?
Lördag 14/5 klockan 11.00

Var?
Samling vid Statoil Garnissonsrondellen, sedan någon av de lokala skogarna.
karta20ph.jpg

Hur?
Lugnt tempo så att alla hänger med.

(Cals inlägg från sidan två i tråden inklistrat här!)

Senast redigerad av en moderator:
Ah, ett berömvärt initiativ, Jag är på. Lördag eller söndag är egalt. Turförslag? Hmm ska tänka på saken...

Gärna för mig, hmm kör vi på Lördagen kanske vi kan mötas vid tex. Haga cykel för att liksom härma stockholmshappyiterna som ibland startar sina rides från Dr. Spoke. ;)

Annars är väl typ entren till konsert och kongress ett bra ställe.

Jag kanske är på om jag är hemma.

Staoil uppe vid T1 är ett bra ställe att mötas på. Nära både vidingsjö , valla, osv.

Senast redigerad av en moderator:
Jag är med om turen liknar RedBull rampage, annars inte.

Annat har jag inte tid för. Ska det huckas ska det vara stort.

Phil

Haha, då vet jag vilken mack du menar Kokodril. Jag röstar för möte där!

Givetvis kan man om vi är flera som hojar från innerstan (Vasastan) samlas någon annanstans först för vidare färd mot Statoil.

Nepp Phil, inga sura miner. Vill du hucka får du hucka. Vill du köra en lagom trevlig Happyride så är du välkommen. Typ så. :)

Jag måste hitta på nåt annat... typ om vi går under ett snitt på 35kph är jag inte med...

Hucka? Hm, har klarat en trials typ drop på 50cm...

:-)

Phil, en happyride med lite mystemo är inte över 35 km/h. Du får tokcykla ett par dagar innan så du är trött. Jag kör inte en happyride för att hålla en viss minimifart. Om det är det man strävar efter är det bara att åka ut på ett träningspass.

Men jag villa bara bråka lite med någon. Big hucks eller höga hastigheter.

Allvarligt talat, vad blir det för sväng?

Phil: Jag tror vi bestämmer det när vi samlas. Kanske en sväng till V-Sjö, kanske Valla eller kanske någon annanstans, det märks! :)

Jag deltar gärna.

Men jag hoppas att man inte blir stenad om man kör lite långsammare än övriga. Mer om det senare...

Dagens tips: Fundera inte ens över att köra igenom den stora vattensamlingen
             vid Vallaspåret som bildats efter skyfallet. Den var midjedjup..
             Jag lovar...

cal: Hur långsamt du än kör lovar jag att jag kör långsammare. Inte för att vara snäll utan för att jag är läskigt långsam (tror jag, har inte så mycket att jämföra med). :)

cal... jag vet ..jag körde där precis nyss. Är kall och blöt =)
Ska bli gott med kaffe och macka.. eller lite snask och en proteinshake.

cal hemkommen från skogen skrev:
-------------------------------------------------------
> Dagens tips: Fundera inte ens över att köra igenom den stora vattensamlingen
> vid Vallaspåret som bildats efter skyfallet. Den var midjedjup..
> Jag lovar...

Hihi :)

Den där superpölen dyker upp varje gång det har regnat häftigt, och varje gång tror man att den *aldrig* kommer att torka upp. Ändå är det snudd på snustorrt två dar senare. Fascinerande :)

/dag

oh! en happyride som man kan vara med på.. fiint! klart jag är med! Försök att få med alla som ska vara med nu på söndag också så blir vi ett rätt stort gäng.

/booberg

Jag kan tänka mig att hänga på också! Vart blir det då? Någon som har en bra route?

Om någon känner till någon mer stig i likhet med Vallaspåret runt stan så vore det ju kul att testa. Men det verkar som att Valla och Vidingsjö är de bästa mtb-slingorna runt stan om man inte skall ta sig en bit med bil först.

cal, vi får helt enkelt utlysa en stigfinnar dag. Rygga med mat och massa vatten. Sen kör vi och rekar. Ska vi bli seriösa så tar vi med karta och märker ut vad vi hittar och var vi kört. Jag är på. Men vi kanske får räkna med mycke asfalt. Men, det kanske betalar sig! :-)

Det låter som en utmärkt idé. Gärna med någon som hittar lite bättre till stans olika grönområden där det kan rekas.

Efter Gudruns härjningar är det rätt trist att åka utanför de röjda spåren. Gör man det får man räkna med att bära hojen mycket :(

Ett tips är annars att ta kontakt med LOK (eller LSIF om man är student) och köpa loss lite orienteringskartor. Jag gjorde det en gång för några år sen. Skogsdungarna söder om Tinnerö (ner till vägen mellan Slaka och Kolbyttemon) kan nog innehålla en del. "På den tiden" (jeez, vad gammal man låter...) var övningsområdet rätt så sönderkört av bandvagnar och endurohojar, men det borde ha blivit bättre nu.

/Dag

Jag äger de där 3 orienteringskartorna så det är väl bara att packa ryggan och ge sig iväg egentligen. Men de säger ju inte så mycket om vegetationen, mer än att det är obebyggt osv. Fåtal stigar utmärkta, men ytterst få.

Jag (och kokodrill) röstar på den 14:e för en skön happyride! Det är nämligen eventuellt lite cykeltestande på gång i Stockholm den 15:e. Det skulle vara surt att missa ytterligare en happyride!

Who´s with me!?
/booberg

Förutom att cykla (som jag inte måste men vill)så måste jag baka bröd till ca 50 pers närst helg och om jag gör det på lördagen eller söndagen speler ingen roll...

Jag har lite hemliga stigar jag kan visa. Ut mot lilla aska o sedan lite runt på övningsområdet
och tillbaka mot Lkpg via Vidingsjöbanan. Brukar ta mig 1.5-2 timmar lite beroende på hur
underlaget är. Lite asfalt i början, sen stigar o lite grusväg.

Hmm, det här kan nog bli kul! Lördag är nog på. Beroende på tidpunkt osv. men samma sak gäller sändagen för min del. Har dykt upp lite annat som tyvärr måste prioriteras före cykling. Hursomhelst verkar det bli kul!

Med risk för att bli överkörd... ;)

När?
Lördag 14/5 klockan 11.00

Var?
Samling vid Statoil Garnissonsrondellen, sedan någon av de lokala skogarna.

Hur?
Lugnt tempo så att alla hänger med.

karta20ph.jpg

Låter toppen...får se hur det blir med bakning och besök på cykelprovardag i Stlm. Men kan jag så kommer jag. Då ska ni få känna på hur det känns att köra sakta!

Tillbaka
Topp