Happyride Linköping, Lördag 14/5!

lördag 11.00 blir pfekt!

Evelina*; Vi är ett par-tre st som funderar på att dra upp till provdagen också. Kanske kan samordna något där.

/booberg

Jag kan bara åka på provardagen om det blir relativt gratis...då ekonomin börjar ge med sig. Jag och karln funderar på hur vi ska kunna åstadkomma det.

Men samordning brukar betyda billigare så varför inte?

Lördag låter spikat. Statoil vid 11, sådär. (det där tog emot att skriva)

Ja, prova cyklar låter kul. Om jag inte ligger allt efter (som nu) i plugget så är jag med.

NoOne

evelina; Jag har bil men den är självklart på verkstaden och det är lite oklart när den kommer att vara klar. Jag räknar kallt med innan torsdag men man vet ju aldrig.. Dock är det redan ett par kanske tre platser tagna inför söndagen, om vi nu ska ha den bilen, men jag hör av mig när folk har bestämt sig.

/booberg

NoOne; Varför tog det emot att skriva Lödag kl 11.00 vid Satoil?

danboo; Om det är så att NoOne (det är han som är karln min) fortfarande ligger efter i skolan och han vill plugga så paxar jag den sista platsen i bilen. Om han också vill följa med så får vi se hru vi kan lösa det. Vi håller väll kontakt under veckan.

Pga att SCOTT tycker att en trasig ram (spricka i en svets i förstärkningarna vid styrhuvudet) ska ersättas så kan det ju passas på att provåka den nya ramen lite på lördag!
im_not_daniel: im_daniel o IDIOTER heter det!

Senast redigerad av en moderator:
Men det är väl själva f.. kan inte på lördag nu helt plötsligt.. ska jobba.. Men hoppas ni får en fin tur! Glöm för bövelen inte kamerorna nu och kanske en liten termos som evelina, noOne och jag pratade om idag när vi sågs ett gäng spontant i spåret.

/booberg

Evelina*, du vet hur svår jag är på att saker ska vara på sekunden, hundradel och allmänt exakt.

Booberg: Termos? Så man har nått hårt att kasta på havremopparna när dom kommer nära nog att sabba andningen?

NoOne

Ps, Har inget emot hästar i sig, bortsett från att jag får så otrevligt svårt att andas och se om de kommer nära. Algerisk ni vet. Värre är det med många av dem som sitter på de arma djuren.....Ds

Igår när vi träffades spontant i skogen ett gäng var det toppen! Jag hoppade runt och försökte slå ihjäl mina endorfiner länge när jag kom hem. Tillslut sommnade jag med ett leende på läpparna.

Det är kul att cykla tillsammans. Jag längtar efter lördag.

=) Du får använda din termos hur du vill noOne! Ett ganska bra verktyg kanske om man nu vill sula på en häst. Förstår varför med tanke på det obehag de ger dig helt utan att du gjort dem någonting.. Jag skulle dock nöja mig med det ursprungliga användningsområdet av en termos under just en sådan tur.

Happy trails!
/Booberg

Spontanträffar lät ju skoj.
Nån fler som ska till valla ikväll mellan 18-19?
Jag ska ut och känna på nya cykeln med spd pedaler!! så det bli lugnt o försiktigt.

-Titta vad jag hittade!*håller fram en termos för sin fru*
-Men, vad ska du med den till?
-Vet du inte det? Att ha varma och kalla drycker i!
-Men vi har ju redan 5 hemma.
-Ja, men ingen med karta på så vi kan hitta hem.

Att "kartan" bara täckte ett par mil E4 genom Östegötland, och de kommer från Hälsingland, var tydligen inget att hänga upp sig på.

NoOne

Tja!

Jag hänger gärna på och trampar i vallaskogen en sväng.
Alltid kul att träffa fler som cyklar häromkring.

Jag kan tyvärr inte delta med 18-19kg hojjen då jag åker hem till Sthlm imorgon. Sorry!

Nu kan varken trådskaparen eller tidsbokaren följa med. Intressant det här. ;)

Johoru Cal, jag kan nog sticka ut iaf. Saker och ting har ändrat lite på sig så nu ser det ljust ut! Synd att du inte kan vara med...

Vad ska du till Sthlm och göra då? Vad finns där som inte finns här? ;)

Och nu börjar låret gör som jag vill, så jag är troligen med på lördag. Ser fram emot att ge mig ut med ett glattgäng igen. Någon som har koll på hur många vi kan bli?

NoOne

Nån ser fram emot att cykla imorrn! *ler* Om man är piggast så får man ta rollen som *jojo* vilket innebär att man åker fram och tillbaka emellan alla som är med på riden, för några kommer åka fort och andra sakta antar jag. Jojon tycker jag kan se till att alla sammlas ihop ibland och så...

Jag kom på detta nu...skulle kunna funka, så att alla får köra i sin takt menar jag. På den spontana riden i tisdags så agerade Kokodrill + några andra jojo. Det var bra!

Jag ska ha fika med mig imorrn!

/evelina*

Förresten om någon har missat det så möts vi kl 11.00 vid Statoilmacken vid Garnisonsrondellen (T1?) imorgon (Lördag 14/5).

And of we go!!

Eller som den lille sonen sa till sin frireligösa mor när hon sprang med honnom i vagnen för att hinna med bussen:
-FOTT! SYNDA!

NoOne

Tack allihop för en trevlig tur! Blev betydligt mer "Happy" den här gången!

Edit: 4.5 timmar blev det för min del. Ni andra då?

Japp! Jag ber att få instämma med skribenten ovan, och tillägger att jag hade hoppats på högre dommarsifror på min fina kullerbytta på gräset, med cykeln. Men men. Nu ska jag se vad som går att göra åt hjulet.

NoOne

Domarna gav väl ganska höga poäng iaf. Jag såg inte riktigt vad som hände, bara att du voltade. Var det SPDn som var delvis skyldig kanske? Därför har jag plattisar... ;)

SPD eller plattisa hade kvittat. Framhjulet landade precis på den mjuka gräskanten, som skickade hjulet och där med styret åt vänster. Tack och lov hade jag reflexerna med mig i dag och drog in huvudet samtidigt som jag lekte bollen rullar. Pedalerna sitter löst, för dylika tillfällen, så de var inte ett problem. Där emot var den okontrolerat studsande cykeln som glatt jagade den tjocka rullande bollen ett hot mot min hälsa. Då var sviterna av min plötsliga lust att närstudera markens i tisdags värre. Då det kom över mig mitt i ett stenparti. Men sedan igår kan jag gå normalt. Så det kan omöjligt räknas som skada.

NoOne

Tack för trevligt sällskap i omgångar. Jag är nöjd med dagens tur. Om fler agerar jojo nästa ride så är vi snart jätteduktiga på att ha Happy ride.

Jag tror jag ska skicka små prvata meddelanden till alla och fråga ifall de kan hjälpa mig med ett speciellt ställe på banan (olika till alla såklart) då kommer det bli jättebra. För då måste alla då och då vänta in mig och eftersom jag kör långsammast så kommer alla samlas ihop då och då. (Det är ju faktiskt inge ljug att jag behöver lite tekniska lektioner och allmän peppnign på vissa ställen)

*ler*
/evelina*

NoOne du får en klar tiopoängare av mig. såg hela kullerbyttan och så snabbt du var på benen igen! snyggt!:-)
Muerto ja 4,5 timmar var rätt lagomt. känns som att jag kan äta en hel ko nu.

Ser fram emot nästa tur!

Vi tog ett par bilder på nått kryp med Evelinas* mobilkamera. De kan du (shilinge) få se om du vill? ;-)
Evelina* provade med sitt patenterade tipptrick, och lyckades trampa sig själv på foten, stående gränsle över cykeln. Muerto satte sig ofrivilligt på olämplig parkett (mitt på stigen)och såg ut som han tänkte närstudera oss vid passage. De snabba får berätta om vad de hade för sig då jag bara såg den försvinna vid start från olika uppsamlings ställen.

NoOne

(hoppas i hemlihet att de snabba ska känna att de missat allt det roliga, så de inte åker ifrån mig nästa gång;-))

Edit: stava Evelina fel. oops...

Håller med, det var en väldigt trevlig runda.
Men jag förstod inte riktigt vad som hände, jag tyckte vi var färre när vi kom bort till vidingsjö än va vi var när vi började i vallaskogen. Vi tappade väl inte bort några? Eller var det bara några som avsiktligt inte hängde med till vidingsjö?

Men som sagt jättekul, när blir nästa happy-ride?

/Neo

Neo: Jag och Evelina valde en annan väg till vidinsjöbanan. Mest för att Evelina kände av somaren på ett åtrevligt sätt, och där med inte kunde hänga med er andra. Ett par av de som var med i Valla tog ett varv till i Vidinsjö när vi andra stack för att kolla på BMX-banan.

Jepp så var det.

Nästa ride behövs fler jojosar. Jag hade ett slit att hinna ifatt de snabbaste efter att ha jojjat tillbaka till de sista. Inget ont om att folk höll olika tempo för denhär gången funkade det väldigt bra ändå! Ingen som försvan och jag tror att alla var nöjda och glada! (Utom en som var tvungen att bryta och evelina* som började pipa (pga. sommaren) eller jo evelina* verkade glad och nöjd ändå!)

BMX-banan var kul! Roligt att få lite luft under hojen. :) YeahRights och mitt "wannabestreetande" när vi tagit oss in till stan var inte helt fel heller. Inte att förglömma var allt som skedde innan det riktigt kul!

Note to self: Ät inte Snickers Crunch efter två timmar utan mat och lätt vätskebrist pga. slut i flaskan. Det blir inget bra...

Tillbaka
Topp