[HappyRide] Lördag 17/6 Göteborg/Sandsjöbacka Inställd

PeterA

Aktiv medlem
Lite dåligt intresse så jag ställer in och kör en Solotur istället!
/Peter
/Peter

Senast redigerad av en moderator:
Missar tyvärr denna kalastur!

Ett tips till alla som tänker köra kan jag dock bidra med: MYGGMEDEL!! Jag var fullständigt uppäten efter förra söndagens tur..

/Pontus

Akta er oxå för de äckliga gröna larverna som hänger ner från träden. På vissa sträckor av Sandsjöbackaleden har dom ätit rent på löv och hänger i hundratal. Som att cykla in i myggsvärmar bestående av larver. Är det nån som vet vad det är för något?

Det är frostfjärilslarver och numera har de slutat larva sig. ;-) Larverna var i farten för 2-3 veckor sedan, nu syns de inte till längre då de är i pupp-tillståndet. Så åtminstone delsjöskogen är "ren" på både larver och blad i träden. Snart blir det fjärilsattack istället...

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
... och jag som hade printat ut kartan till Askimsbadet, laddat kamelpuckeln och cyklade
hemifrån vid 9.30. När jag väl kom fram fanns ingen cyklist inom synhåll! Visserligen befann
jag mig på badplatsen vid Sisjön, men ska det vara så förbannat noga?

Håhåjaja, någon gång skall man väl lära sig att titta på kartan. Nu blev det en trevlig solotur
via Sisjön, ett varv runt Oxsjön och sedan Torrekullaleden. Härlig terräng, även om några
backar var lite för branta för min utväxling.

Vi ses någon annan dag.

/johan

Johan: Om du hade skrivit att du tänkte komma så hade jag inte ställt in turen.
Det kommer fler tillfällen.
/Peter

Tillbaka
Topp