happyride örebro.

happyride örebro.
Det här är början av Bergslagsleden etapp 9, Blankhult - Ånnaboda. Tina spanar kartan; en av de få tillfällen man kan stanna och hämta andan... :P
SANY2545.JPG ht=544

Här har vi kanske tre mil på trippen och en improviserad matpaus äger rum när coachen kommer på att vi faktiskt inte kommer nå Ånnaboda förrän om 7-8 timmar när det är mörkt och kallt...
SANY2548.JPG ht=544

Fortfarande etapp 9 och vi ruller in mot Kilsbergsstugan...
SANY2550.JPG ht=544

Här kommer gänget strax innan vi lämnar Berglslagsleden.
SANY2551.JPG ht=544

SANY2552.JPG ht=544

SANY2553.JPG ht=544

SANY2554.JPG ht=544

Nånstans. Förmodligen en uppförsbacke. Förmodligen lång och brant.
SANY2560.JPG ht=544

Fika/matpaus i Ånnaboda. Bland 300 kanotister (det var tävling) fann vi även en fellow biker.
SANY2563.JPG ht=544

Dags att rulla igen... Trevligt ner mot Garphyttan men sedan kom den långa, långa, långa, banvallen. Skrev jag att den var lång?
SANY2564.JPG ht=544

happyride örebro.
Japp

då kör vi igen!!

Happyride

Söndag kl 1000

Samling vid Karslundsmotioncentral

Blir Banvallen upp till kilsbergen, sen fräser vi runt där uppe en stund, fikar lite och fräser hem=)

/albin

happyride örebro.
Dags igen!

---> Söndagen den 21 september, kl 10.00, vid Karlslunds motionscentral. <---

Som jag har förstått det är planen följande:
Banvallen ut mot Garphyttan, viker av innan mot Lannafors och sedan upp mot Suttarboda. Här vet jag inte vad vår guide hittar för väg, upp via Limberget kanske? Sedan blir det lite kul stigar mot Ånnaboda, fikapaus, och sedan lite stigar och vägar med sikte på Örebro norr om Tysslingen.

Frampton: Haka på nånstans vid Lannafors, beroende på vägval, kanske där Garphytteån korsar vägen?

Senast redigerad av en moderator:
happyride örebro.
Ja söndag igen altså. Kl 10.00 i Karslund. Per H tycker att vi tjänar en halvtimme på det. (han måtte åka väldigt långsamt mellan OP och Karlslund. Vad gäller turen så är det ju glädjande att nån annan tycks ha lite koll på var vi ska eftersom jag som vanligt har ett hum (ett litet ett...) Efter suttarboda hoppas jag hitta ner i nationalperken en sväng. DÄr är jättfint. Sen blir det definitvit fika i Ånnaboda. Därefter lurar vi iväg mot den gamla hederliga nerförslöpan som kallas apelsinstigen och är vi på humör så kör vi den hela vägen ner mot Havregruvanvägen. Tidsåtgång.....????

- Ta med mat i fickorna!!!

happyride örebro.
Men va fasen kom inte mitt inlägg in den här gången heller!

Jo altså. Vi kör banvallen ut, viker av vid en korsning i latorp och sen grusvägen upp till suttarboda. Väl där kommer jag att få konsultera kartan i vanlig ordning för då ska vi ta oss till nationalparken som rä himla fin att köra i. sen blir rör vi oss mot ånnaboda fiket på något sätt få se hur. efterfiket blir det sandtagen och långa apelsinstigen ner som slutar vid havregruvan. Sen pallrar vi oss nog hem.

happyride örebro.
focusforever skrev:
-------------------------------------------------------
> Men va fasen kom inte mitt inlägg in den här
> gången heller!

Ligger väl ovanför mitt där uppe?! :)

happyride örebro.
Va fasen. Jag tror jag är utmobbad av happy. Mina inlägg fastnar inte.

Gör ett nytt försök innan jag ger upp och ringer diskrimineringsmynigheten eller nåt.

Vi kommer inte förbi Garphyttan om jag lyckas köra som tänkt. Då blr närmaste anslutning i stället vägen osm går upp mot suttarboda. Den är väl efter den som går upp mot storstenshöjden mot vintrosa typ?

Så suttarboda å sen ska vi försöka krångla oss ner genom nationalparken innan fikat.

happyride örebro.
Jag är alltid på..

är lite orolig för tina dock.... tar hon droger/pratar i natt mössan eller har hon blivit blind...

jag ser dina inlägg iallfall alla tre..=)

/albin

happyride örebro.
Jag försöker förstå hur tusan ni skall köra men det är nästan omöjligt. Ni kör alltså vanliga grusvägen upp till Suttarboda men kommer inte att köra via Garphyttan? Då blir det via någon skogsväg som börjar vid Latorpskorset och sen kommer ni ut vid Lannafors handel kanske ungefär? Ja ja, jag får väl hojja dit och lyssna efter Ginnfilts knakande knän så hittar jag er väl. Vad tar ni på er från Karslund? 12-13 minuter?

happyride örebro.
HAr inte koll på vad det tar från Karlslund. Vi kommer att köra banvallen sen över vägen i Latorp och sen svänga vänster på en av vägrna som korsar där. Enligt kartan så korsar den vägen Garphytteån precis som tidigare sagts. Annars kan man ju ställa sig på pass vid skylten "suttarboda" längs vägen mellan garphyttan och lannafors/vintrosa.

Vi ses.

ps. Tre timmar på racer idag. Nån annan får vara farthållare i morron om ni är ute efter tempopass...

pps. Provade att stoppa jordnötssmör i energikakssmeten. Livsfarligt. Man kommer ju att cykla varje ledig stund bara för att få äta dem :)

happyride örebro.
Då var man hemma, blev en kanon tur idag!
Kameran såg jag inte många gånger på den här turen heller, får bidra med en bild på dagens sträckning.
MTBnnaboda2008-09-21.jpg ht=399

happyride örebro.
Nej, några särskilt fartfyllda bilder blev det ju inte men jag slänger upp de fem jag hann knäppa, för inbördes beundran.

Bra väder och en bra tur på 51 km. Den så kallade apelsinstigen får vara dagens bästa sträcka.

SANY2583.JPG ht=544

SANY2584.JPG ht=544

SANY2585.JPG ht=544

SANY2586.JPG ht=544

SANY2587.JPG ht=544

happyride örebro.
Måste bara tacka för dagen! Mycket trevlig tur! Ser fram mot nästa bara vädret håller i sig och regn guden håller sig borta. Om ni är sugna så kan ni läsa min blogg... lillahariga.blogg.se och nej det ska inte vara något www...

happyride örebro.
Ja ni verkar ju haft trevligt. Själv tog min extravända hem och åter, musten ur benen så jag däckade som en liten gris i soffan direkt efter att jag intagit en stor mängd välbehövlig föda. NU väntar vila i morron så att jag orkar med tisdagens intervaller i marka. Vi ses.

happyride örebro.
Tack för en mycket trevlig tur. Alltid roligt att köra med folk som har ett par extra växlar. Lite svårt att hänga med ibland men mycket skoj. Ånnaboda downhill var ju en våt dröm.

happyride örebro.
Tjenare!

Jag är en glad MTB motionär som tycker era rundor ser riktigt skojjiga ut och skulle gärna hänga med om det går bra? Har inte cyklat någonting på "eran sida av stan" eftersom jag bor i Kumla och mest stretar runt i Kvarntorps området eller ner runt Tisaren. Skulle därför vara kul att åka med folk som hittar rätt på en gång så att säga :)
Är det några utflykter på gång i helgen tro?

//Jonas

happyride örebro.
Hej på er!
Jag är också sugen på att hänga på om det blir någon tur till helgen. Flyttade till Örebro i sommras och vill gärna hitta lite schysta stigar! Ser ut som att man missade mycket fina turer under de två veckorna jag hade semster. 2 veckor i portugal var ju heller inte fel i och för sig..
/ Erik

happyride örebro.
Jag vet att det är sent, men om någon är sugen på att åka lite stig och grusväg i Ånnaboda på lördag så startar jag från Ånnaboda parkeringen klockan 10.00. Planerar en tur söder ut mot nationalparken och sedan tillbaka. Ca 1,5-2 timmars tur i lugnt tempo...Slå gärna en signal på 0705324219 så vet jag om jag ska vänta in någon...

happyride örebro.
Jag och Albin (Freud) tänkte cykla lite Bergslagsled på söndag. Det blir etapp 8+9,5 i ett lugnt tempo, med lite kameraaktivitet, och fika (medsläpat) på Rusakulan...

Tanken är biltransport (avsläppning) i Mogetorp (2 mil norr om Örebro) och sedan cykla BSL till Blankhult (17 km) och vidare halva etapp 9, viker av till Blackstahyttan vid Stora Dammsjön och sedan hemåt. För Örebrocyklister blir det totalt cirka 35 km.

Tänkte köra efter lunch, kl. 13.30 på plats i Mogetorp!

Om humöret och krafterna är på topp, kanske vi tar oss hela vägen till Ånnaboda och kollar in mtb-tävlingen som körs i helgen...

Senast redigerad av en moderator:
happyride örebro.
Regn, kallt och russinlungor går illa ihop. Att bli blöt å kall är nog inte rätta kuren för mig. Jag tar en superlugn joggingsväng och sen blir det tv-soffan med lilla trollet resten av dagen. Men jag kommer upp till op ändå för att se om nån annan är tillräckligt cykelstollig för att gegga omkring i det här vädret. Om inte annat så för att erbjuda cykeltvätt när turen är över...

HA de

Å glöm inte bort crosstävlingen nästa vecka.

happyride örebro.
Är rätt så glad för att jag inte har bromsbelägg ;)

Sitter iaf i morgonrock tar en kaffe och tränar på ett glatt leende ..

Trevlig söndag på alla och krya på er ni som är snufsiga ..

/sven

happyride örebro.
Även om regnet slutat nu och det ser skapligt ut så orkar jag inte chansa och ta mig till fel sida av staden för dagens åkning. Om det kommer en nästa tokskur föredrar jag att ha under milen hemåt.

Med hopp om bättre väder!

happyride örebro.
Happyride igen!

I morron. ja jag vet att det är sent påkommet men va fan, jag är ju blondin!

Altså. OM du skulle råka läsa detta så släng dig på cykeln och stick iväg till carlslund (busshållplatsen utanför hästskolan) till kl 10.00. Det vankas grusvägar till Nora över pershyttan och lungt tempo är utlovat.

Det som hittar är långskånk, flåspelle och lillahåriga. Själv tänker jag suga bakhjul på wheelsucker om han dyker upp.
VÄl mött.

happyride örebro.
Är rädd för Blondiner så jag gömde mig och smet ut i lundbyspåret och drog några varv där i 5km slingan samt natur reservatet ve Vivalla , efter jag var säker på att ni var ur stan :)

När du säger lungt tempo misstänker jag att eras medelfart överstiger min max fart ;)P

Nej jag hadde inte så mycke tid till över i dag enbart 2t och jag kör iaf inte tur retur Nora på den tiden ...

hoppas ni hadde det trevligt iaf ..

//sven

Tillbaka
Topp