Happyride; Sista Turen på Öland 11/9

steen

Aktiv medlem
Tja, kör dom "Tour de Retard" på västkusten så är vi inte sämre än att vi kör "Sista Turen" på ostkusten!
Direkt plankat från inbjudan. Håll till godo folks!

INBJUDAN TILL 10-års jubilerande
”SISTA TUREN”, 11/9-2010

Dags igen, för 10;e året i rad!
En hel dags cykling med mountainbike på Öland har blivit en tradition numera! Turen är ca; 10 mil lång i förhållandevis lätt till medelsvår terräng. Det krävs en mountainbike för att kunna ta sig runt. I år kör vi den södra ”loopen”. Det blir blandat med strandnära, alvarmark, grus, stigar, mittlandsskog och lite gegga. Kort sagt, det mesta av Öland.

Det är ingen tävling. Vi kommer att hålla så kallat ”skitsnackartempo” och ser till att ingen blir avhängd!!
Du bör ha tränat lite i sommar för att turen inte ska bli en pina som du sent kommer att glömma. En väl fungerande mtb-cykel och en cykelhjälm (hjälmtvång) behövs också.
En liten ryggsäck med smått och gott, cykelflaskor med någon mysko dricka i och fältmässig reparationsutrustning är bra att ta med. Fikapengar är också bra att ha med sig. Fikapaus ungefär halvvägs på
Eksgården i Gårdby. Kläder efter väder.

Ingen anmälningsavgift eller föranmälan, gratis alltså! Bara att hänga på, inte dumt, va!

Tid; lördagen 11/9 kl. 09.30
Plats; Träffpunkt Öland, p-platsen (här kan du ställa bilen. Vi kommer även att avsluta här, ca kl. 18 brukar det bli)

OBS! Om det ösregnar (minst klass 2) så står vi över. Lite duggregn och blåst räknas inte som dåligt väder! Det är fullt normalt så här års på Öland. Än har vi aldrig behövt ställa in!

För ev. långväga gäster så har vi möjlighet till övernattning i vår klubblokal i Kalmar med dusch, toa och kök.

Vill ni ha mer info så är det bara skicka över Happymejlen.

Väl mött!

/steen

Vi har inte kört den södra loopen sedan 2007 så det är dags igen. Lite bilder från den repan.
2007-09-16036.jpg ht=235
2007-09-16026.jpg ht=235
2007-09-16085.jpg ht=235
2007-09-16089.jpg ht=235

Hade jag varit i swe hade det lätt varit värt 45 mil för att komma och cykla med er. Cyklade lite i somras på Öland och det gav mersmak :-)

Skulle varit ute och kollat om ev vatten på mossarna igår. Sorry Pär! Jag var så in i h-e trött efter nattens arb.pass. Åkte upp och ner i sängen som en tepåse hela natten. Allmänheten var inte nådig mot oss. Gör ett nytt försök i veckan.

/steen

Trist att folk inte kan skärpa sig inför våra turer. Ska ringa till Johan Persson och kolla om man kan fixa något lokalt utegångsförbud inför nästa runda.

Jag och Axel var ute och kollade av alvaret och Dröstorpmossen nu ikväll. Klockrent! Vattnet nådde knappt över fälgarna så vi kom över torrskodda. F.ö hårt och torrt där ute. Ser ut att bli bra väder på lörd också. Kan bli riktigt niiiiice m.a.o! Inget att tveka över alltså!

/steen

Jaha, då var det färdigkört för idag. Fint väder, rätt vind och ett lagom slirigt underlag. Ett par klotningar, två punkor och en kedja som jäklades blev det också. 10 mil lagom skitiga mil blev det. Kändes som alla var nöjda. 13 pers var vi som rullade ut 09.30 i morse. Nu blir det en god köttgryta och ett glas rött. Risk för tidig kväll...
Tack till alla deltagare för en trevlig dag!

/steen

Men vad är detta, inga bilder? Jag hade bestämt att jag skulle med i år, men platsbrist i kalendern och krånglande rygg gjorde att det inte blev så :(

Tillbaka
Topp