Happyride Söderåsen 25/12
Jahapp, då har jag och Stålcalle snickrat ihop en happyride inför morgondagen. Denna kommer att starta i Krika söder om Klippan (i nordvästra Skåne) 09.00, att gå hela vägen på Skåneleden bort till det galet gedigna fiket Lotta på Åsen (som vi ej vet ifall det är öppet, men det är helt klart bonus) och sedan lugnt tillbaka på asfalten. Turen kommer att ta i runda slängar fyra-fem timmar, och består till minst 50% av teknisk till mycket teknisk stig. Mycket rötter, mycket sten, en hel del höjdmeter och mycket lera utlovas.
Rekommenderad utrustning är en MTB som tåler stryk och lite elakare förhållanden, en ryggsäck med torra strumpor och mat, vatten och kaffe. Turens guide, dvs jag, kommer inte att bli ledsen om någon tar med överblivet julgodis...
Intresserad? Skriv i tråden, PM:a eller ring mig på nollsjutre niotrenio sjuttiosju nollsex.
Väl mött!
/M, med fart iväg till TV-soffan...
Rekommenderad utrustning är en MTB som tåler stryk och lite elakare förhållanden, en ryggsäck med torra strumpor och mat, vatten och kaffe. Turens guide, dvs jag, kommer inte att bli ledsen om någon tar med överblivet julgodis...
Intresserad? Skriv i tråden, PM:a eller ring mig på nollsjutre niotrenio sjuttiosju nollsex.
Väl mött!
/M, med fart iväg till TV-soffan...