[Happyride Västerort] Fornstigen/NICK/Järva - Torsdagar?

Blev en riktigt skön (och rätt så lång -51km) lång tur så nu mår man gott! Fikade på Rosenhill, hemlagad cheesecake och äppelmust.

Vi pratade om att köra andra halvan av ekeröleden någon gång, dvs start Mälarö GK och köra mot Adelsö. Hörs mer om det framöver.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    80.9 KB · Besök: 74
Någon som är intresserad av reflexbanan i Judarskogen i morgon onsdag? Start vid tennisbanan vid Färjestadsvägen kl. 18. Ev. blir det även en tur på reflex Kärsön.

Judarn skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som är intresserad av reflexbanan i
> Judarskogen i morgon onsdag? Start vid tennisbanan
> vid Färjestadsvägen kl. 18. Ev. blir det även
> en tur på reflex Kärsön.

Kan inte imorgon (innebandyturnering med jobbet) men gärna om det blir nya tag nästa vecka.

Är det någon som är sugen på en tur idag? Sen eftermiddag eller kväll. Föreslår Grimsta med lite nya stigsnuttar som jag och Alkeru rekat fram.

19 funkar fint. Jag kommer från Blackebergshållet, passar samling vid Råcksta träsk? Kul att få ta del av lite nya stigavsnitt. Ses!

Jag kommer också från blackeberg. Då kan vi istället samlas vid skolan som ligger nedanför blackebergs torg, så kan vi ta en kort stigsnutt ner till träsket.

Jag och Alkeru körde en vända igårkväll också. Vi utforskade nya nerfarter, men tyvärr ingen lycka denna gång.

2015-06-2121.15.23copy.jpg

Hur var föret? Blött och lerigt eller vågar man sig ut utan att få dåligt samvete att man sliter onödigt mycket?

Det är fint före. Området kring ridstigarna är blött men där torkar det ju nästan aldrig. Resten av spåret är lätt fuktigt eller torrt.

Dock ska det regna imorgon igen...

Någon sugen på en tur idag? Var spelar ingen roll för mig. Eller om någon bilburen västerortsbo ska till Hellas ikväll och kan tänkas ta med mig och hojen.

Jag hakar gärna på och kör imorgon. Brukar cykla NICK och i haga, men inte kört nåt annat i trakten egentligen så det skulle vara kul att se nå andra stigar. Ska tillägga att jag är rätt färsk på mtb och cyklar en AM-HT så jag är nog inte snabbast i stan, men gillar att hetsa i stök.

Jag såg i en annan tråd att Fredrikshof kör Fornstigen imorgon kl 18, start vid infarten på Ekerövägen. Sugen på att haka på där?

Konvalj skrev:
> Jag såg i en annan tråd att Fredrikshof kör
> Fornstigen imorgon kl 18, start vid infarten på
> Ekerövägen. Sugen på att haka på där?

Var såg du den tråden? Facebook?

Är tyvärr DÖDSförkyld så jag kan inte haka på. :/

Eveningstar skrev:
> Konvalj skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag såg i en annan tråd att Fredrikshof kör
> > Fornstigen imorgon kl 18, start vid infarten
> på
> > Ekerövägen. Sugen på att haka på där?
>
> Var såg du den tråden? Facebook?
>
> Är tyvärr DÖDSförkyld så jag kan inte haka
> på. :/

Det finns i Fredrikshofs kalender på hemsidan.

Någon intresserad av att köra ett varv på V- spåret i grimsta ikväll vid 19.30-20? Är inte snabbast och har ingen super kondis, så farten blir inte allt för hög...

Dålig fart i den här tråden. Hur som helst tänkte jag och RobertW köra i Grimsta ikväll, start ca 18 vid Råcksta träsk. Lagom tempo och följer inte vildmarksspåret hela tiden.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp