[Happyrider of Gävle] Ride tråd

Nilsen

Aktiv medlem
Hallå, jag tänkte sticka ut på en tur kl 14:45 från Konsum i Strömsbro/Stigslund (Triangeln) och köra mot Lundbo (Oslättsfors) och sedan ner mot Valbo och hem igen, ska någon med??

Bilagor

• Lundborundan.gif
    Lundborundan.gif
    148 KB · Besök: 47
Senast redigerad av en moderator:
Du skulle ha skrivit i "Happyrider of Gävle" tråden, får mail då ;) Kunde nog ha hängt på. Bor du i strömsbro? Hur gick turen?

Edit: Du har inte kartan i större storlek? Skulle sitta fint, hittar till Lundbo (gammal scout) men sen irrar jag nog bort mig vilket visserligen kan vara skoj :P

Edit2: Kom på att jag har en likadan karta ^^

Jag har funderat på den turen flera gånger, men tyvärr både jobbar jag för tillfället och har en förkylning som aldrig ger sig. //Tomas

Edit: Kolla hur långt det är, om du ändå är ute.

Turen blev ca 39km för mig, men jag vill varna för "stigen" söder om Lundbo, den var väldigt fin de sista och första hundra metrarna, men sen blev det bara smet, de har brutit en väg för skogsmaskiner som var väldigt, väldigt lerig och lös. Jag gick större delen av stigen, den passerade även en myr, och där var det oxå väldigt, väldigt blött och lerigt...

Nu ska jag ner och byta min snabbkoppling till framhjulet, synd att när man slår på stort och köper nya hjul så är det fabrikationsfel på dem:(

Men är det hyggligt väder i morgon bitti så kanske, kanske jag drar ut på en ny tur...

Det blev en ganska trevlig tur, rengskvättarna känndes mest mysiga :)

När jag kom till Lundbo och skulle in på den där träskstigen så tänkte jag att detta kan inte vara rätt, så jag vände och testade två andra vägar som visade sig vara helt fel. Vände tillbaka igen och fortsatte på träskstigen och kom rätt. :)

Viper: Är du drabbad av Shimanogrejset?

Kul stig den där träskstigen ;o)

Jag tror det, köpte mitt hjul i april, och jag kommer inte ihåg om jag hade någon lapp på vredet.

Är det någon som är sugen på en tur imorgon start ca 09:00-09:30??
Jag har ingen idé vart vi ska åka, men det kanske någon annan har??

Min väckarklocka hede inte heller vaknat då, nu hinner jag inte ut, men är det någon som är sugen på en tur i eftermiddag. Jag skulle behöva ett pass...

Tillbaka
Topp