PeterÄlvsjö skrev:
-------------------------------------------------------
> Har denna tråd avstannat?
>
> Själv körde jag en sväng själv vid Gömmaren i
> fredags och höll på att slå ihjäl mig.
> Idag blev det Lidingöloppet MTB. Enkel men vacker
> terräng att cykla i.
> I jämförelse med er så är jag en rätt
> medioker stigcyklist men på Lidingöloppet var
> det skrämmande dåligt hos dom som var runt mig
> på dom få tekniska sektioner som fanns.
> Folk klev av ledde cyklarna genom
> singeltrack-sektionerna! Man fick pressa sig
> förbi bredvid stigen om man ville köra fortare.
> Ganska tydligt att det är väldigt mycket
> landsvägscyklister som kör denna typ av
> tävlingar och som inte kör så mycket mer MTB
> än det.
>
> Skulle vara kul att köra en tur på
> Sörmlandsleden från Södertälje till Haninge
> någon vacker helgdag.
> Hittar dock inte så någon behöver guida.
Välkommen till den "rätta" Happy-andan, långloop och andra SCF-sanktionerade lopp känns helt plötsligt lite sunkiga då det kryllar av så många tekniskt oerfarna svetto-cyklister på dessa lopp. Inget fel i det eller dom, det är kul att folk kommer ut och hojar i skogen, men min känsla är att så fort det är ett "officiellt" lopp så passar inte vårt snäva stigcykel-nörderi in... Dom ända två lopp jag känner till i Sthlm's-området som kan vara något att ha i stigcykelsynpunkt är Kolmårdsbiken och Ceres Challange (den sista går på Sörmlandsleden i 60km!)
Ang att hoja Södertälje (Östertälje) -> Handen så har jag o Jofa snackat lite löst om att dra en kopia på förra sommarens rajd
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2199940/2199940#msg-2199940 men i högre tempo med målsättningen att hinna orka fram till Handen inom rimlig tid.
Min känsla säger mig dock att det är roligare att göra en sådan tur när det torkat upp lite mera. Alt kan vi dra en kortis fram t.o.m. Rosenhill eller Lida, sträckan fram till Rosenhill är svårslagen med massor av fin singletrack.
Tidsmässigt står jag med en ouppackad lägenhetsflytt och familj därav i allmänn oordning så jag har svårt för alla former av annordnade längre cykelturer ett tag framöver :(
Men den som väntar på något gott... Alt så tar du tjuren vid hornen och "go crazy out in the wilderness of Sörmlandsleden" ;D
// Larsa