larsaw sa:
Snefan sa:
larsaw sa:
Henrik83 sa:
hm sa:
Henrik83 sa:
Första bilden, klassisk klättring i Gömmaren. Perfekt ställe för en brake-check om man vill jävlas lite med polaren som ligger bakom :-)
Nä faktiskt från sista 100m i Trångsund.
Syndes lite bättre på iPad. Men helt galet likt en plats i Gömmaren, som du inte ens passerade enligt GPS’en :-)
Vilken backe i Gömmar’n tyckte du den liknade?
Kan tänka mig flera men ingen som ser exakt ut så där ”rotig”!!
Kan se lite likheter med den backen efter Långa spången vid bilvögens ände. Underbar rotmassage innan stigning ? Men ändå inte... Den backen har jag gått bet på 100/100ggr.
Jo den backen är fan ocyklingsbar, jag räknar inte en in den som backe längre...
EDIT: Men om det blir något till SBR där så kan man ju slänga in den som en joker. DVS oavsett resultat på SBR, så den som klarar backen får direkt högsta platsen!! :D
Backen jag tänker på kommer efter den du tänker på. Den du nämner är väl den som kommer efter man passerat parkeringen, kör 50-ish meter asfalt, svänger höger in i skogen på lite spänger, rotmatta & sen en brant uppför? Den är inte omöjlig. Ordentligt knepig i blött, check, men i torrt är det bara vispa på så kommer man upp.
Den jag tänkte på från början var dock den som kommer ytterligare lite senare. Inte alls brant, men lite "teknisk" klättring, bred & med många olika spårval. Avslutas med en liten stenklack som många brukar fastna på. Borde ligga i närheten av gröna pricken på den här kartan.