Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Körde Visätra runt. Precis när man svängt skarpt höger efter fallna vita trädet när man vänder tillbaks så att säga. Efter den klättringen upp och lite till så kommer det en i mina ögon en vägg men vi diskuterade och den skall tydligen vara cykelbar, såg även spår efter detta, och ja man måste nog vara våga friskt. Jäkligt friskt.

Försökte köra samma rutt igen i ett ganska högt tempo. Gick bra tills jag körde fel med kanske en femtedel kvar. En stor "korsning" där jag nu i efterhand tror att vi tog höger, men jag körde rakt fram. Sedan virrade jag runt på Visätra ängar och försökte hitta den lilla stigen som går tillbaka till fornborgsgrusvägen (den lilla bron i trevägskorsningen). Hittade tillbaka till slut men tiden hade ju kunnat bli lite bättre. 1.12 allt som allt från ingången till elljussåret i Solgård. Kör man rätt och håller ett gott tempo så är ju sub-60 inom räckhåll. =) Sommarens mål!!

Om jag orkar! Körde ett hårt gympass igår med bifogad träningsvärk idag. Och om ett tag ska jag ut och cykla med en kompis. Jag återkommer senare. :) vilken runda är det tänkt?

Är tillbaka ifrån min runda nu, och spontant så känner jag mig stark nog för en timmas körning. Hittar inte ett skvatt i Gömmaren, men Visättra börjar bli mer och mer bekant nu. =)

Hejsan!. Är ny på happy och även ny på mtb. Har kört 2 st tisdagsrajder nu i någon form av mellangrupp och känns helt ok tycker jag. Bor i huddinge så jag skulle gärna hänga med någon gång men e lite undrande bara på vilken nivå och tempo ni brukar hålla? Jag har hållt på med orientering i nästan 20 år och hittar i gömmaren som i min egen ficka.

Hej priaten81 och alla andra i närområdet.
Eftersom jag blivit gräsänkling denna vecka är det cycling i kubik som står på schemat de kommande sju dagarna.
Idag har jag bedrivit stigröjning "grand delux" i Gömmar-skogen, höll på från kl 15 till 21 med två vätske-pauser i Gömmaren (eftersom jag fick slut på vatten i ryggan...)
Jag har nu röjt så att det (i teorin åtminstone) går att hoja utan fot-i-sättning, ungefär svartvita spåret från och till brandgatan om ni förstår vad jag menar. Har hittat/gjort några personliga knixar med spåret så den följer inte helt svartvita.
Tänkte köra en runda senare nästa vecka (troligen ons el. torsdag) och lägga upp som segment på STRAVA samt på turtips här på Happy, sen är det bara att ut o STRAVA-stressa.
Det här spåret är så fint nu så jag skulle vilja kalla det en Ghetto-variant av NICK-spåret, dvs mer och hårigare av allt. Ett spår för hårdingar helt enkelt ;)
Det finns några passager där vi ev skulle kunna bygga lite hjälpmedel eller spänger, men det får vi ta framöver, nu måste jag försöka läka alla blåsor i händerna.

Adiós a todos contentos! // Larsa
(Hejdå alla glada! på spanska)

Håll utkik i kalendern, satsar också helst på onsdag (bara inte grabbarna i Haningen kört slarvsylta av mina ben på tisdagens HappyRajd där..)
Vilken tid och plats är det som brukar användas, det börjar ju bli mörkt kl 21 nu, så senare än 18:30 tycker jag inte vi starta.
För mig funkar en mötesplats nära själva spåret t.ex. Thai'resturangen Lemon i anslutning till brandgatan http://www.hitta.se/lemon+thai+sushi/kungens+kurva/~~xSjw-4vm , men om folk har svårt att hitta så kan vi ju ses vid Snäckan i Huddinge...
// Larsa

Hej

KL 18:00 blir väl bra då :-)
Jag kan plocka upp folk vid Snäckan (strax innan 18??) om det behövs
så kan vi väl mötas på brandvägen någonstans.

Har du även röjt uppe på den i våras brandhärjade höjden?
Larsa var brukar du gå in i skogen själv brukar jag starta vid ängen på andra sidan från dig.

/Christer

cohgren skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> KL 18:00 blir väl bra då :-)
> Jag kan plocka upp folk vid Snäckan (strax innan
> 18??) om det behövs
> så kan vi väl mötas på brandvägen
> någonstans.
>
> Har du även röjt uppe på den i våras
> brandhärjade höjden?
> Larsa var brukar du gå in i skogen själv brukar
> jag starta vid ängen på andra sidan från dig.
>
> /Christer

Låter som ett bra förslag. Brand? Nä det såg jag ingenting av...
Här brukar jag köra av från brandgatan, men på andra sidan ängen får man ju några meter skog till...
Gmmarstarten.jpg

// Larsa

Om inte min begynnande förkyldning sätter stopp så kör åt minstonne jag. // Larsa
PS. Fast jag möter gärna upp enl. ovan... DS.

larsaw skrev:
> Om inte min begynnande förkyldning sätter stopp
> så kör åt minstonne jag. // Larsa
> PS. Fast jag möter gärna upp enl. ovan... DS.

Ändrar mig ang mitt PS, Huddinge, kl 18 blir toppen! Jag kommer med Södertälje-pendeln som anländer 17:58.
Ses där & då // Larsa :)

har försökt men det funkar inget bra idag... det verkar som det är upplägg för årets snabbaste huddingeride, larsa och christer.

flight skrev:
> har försökt men det funkar inget bra idag... det
> verkar som det är upplägg för årets snabbaste
> huddingeride, larsa och christer.

Haha, så snabb är jag inte på min 14+kg hoj, dessutom med en liten förkyldning i bagaget...
Fast spåret jag tänkte rulla kommer att bli toppen, efter all trädröjning så har jag fått blodad tand och tänker nog göra min första NS-spång/hopp över några fallna granar som man idag åker runt. Men det får bli framöver, inte idag. // L

flight skrev:
> Om det går att få in i livspusslet så låter
> det som ett grymt skoj projekt. Hojta till när
> det är dags.

Igentligen har jag planerat att terrorisera mig på lördag genom att köra Sörmlandsleden (Ö-tälje till Handen http://happymtb.org/kalender/385/ ), men om väder + förkylning blir sämre kanske jag kör lite Lumber Jack i stället...
Vi får se, en dag i taget. // L

jlehtinen skrev:
> Hinner inte innan 18:00, blir kanske 10min
> försenad... om ni orkar vänta - bra, annars
> kanske vi ses i skogen! ;-)
>
> Jyrki

Vi väntar // L

Ja tack cohgren och jlehtinen det blev ju veckans 2'a propagandacykling, riktigt fina stigar vi lyckades visa varandra och bra och laom tempo också för den delen.

Här är mitt STRAVA-spår på utflykten:
http://app.strava.com/activities/74684394

Och här är länken/arna ang Ceres Challange: http://www.ckceres.com/wordpress/?page_id=176
samt de två senaste årens trådar:
2012 - http://happymtb.org/forum/read.php/1/1923428/1923428#msg-1923428
2011 - http://happymtb.org/forum/read.php/1/1665682/1665682#msg-1665682

Väl mött framöver i skogen eller här på Happy.
Lycka till på CV'n cohgren

Avslutar med en tråkig men i sammanhanget lycklig upptäckt i samband med cykeltvätten:
Snackebite20130814.jpg

// Larsa :/

flight skrev:
> Har någon av er provat ceres challege?
> Det verkar sjukt kul.

Nix, men är sjukt sugen på att testa. Vet bara inte om jag kommer att kunna skrapa ihop tillräckligt med kondition efter semesterdvalan ;)
Vill ju inte bli bojsänke för övriga två i ens lag om det visar sig att man inte pallar med o bonkar på hälften... // Larsa

flight skrev:
> Jag tänker nog försöka iår. Blev inspirerad av
> filmerna på mördarbacken...
> Nån måste ju komma sist också.

Efter att jag har "familjeplanerat" september kan jag ge besked om även jag är "på", återkommer så kan vi ju skapa ett lag. Behöver bara ytterliggare en musketör... // L

Det låter bra, jag har en förfågan ute till två hugande spekulanter till men har inte fått något svar ännu. Vi kan väl hålla kontakt.

flight skrev:
> Det låter bra, jag har en förfågan ute till
> två hugande spekulanter till men har inte fått
> något svar ännu. Vi kan väl hålla kontakt.

Coolers, hinner dom tacka ja före mig, så försöker jag ragga ihop ett lag själv.

// L

larsaw skrev:
> Avslutar med en tråkig men i sammanhanget lycklig
> upptäckt i samband med cykeltvätten:
>
>
> // Larsa :/

Citerar mig själv ang mitt SnakeBite, som turligt nog inte punterade slangen.
Hade varit förutseende och inhandlat "Diamant"-tråd och grov-nål på Panduro, för att jag i kväll stolt skulle kunna trockla ihop ännu en reva i mitt snabba X-King RS däck...
Men tji fick jag, den uppslitna revan var bara ett av flera grova märken, detta hade skurit igenom och de övriga (tre!) hängde ihop med bara ett par ynka trådar. Vilka skitdäck!!!
Visst att vi kanske körde lite tufft bland all bröt i Gömmarskogen, men något liknande har jag då aldrig varit med om!
Så nu fick höst/vinter-däcket åka på på direkten, i år ska jag testa ett Fat Albert Triple Compond FRONT(ja jag vet att det är gammalt, men för 50kr på TCM är det värt att testa), som jag tänkte köra som bakdäck (för att FRONT har motsvarande dagen TrailStar-gummi), fram fortsätter jag med HD TrailStar.

Ses i skogen // Larsa :)

Ville bara skriva och tacka Larsa för arbetet med att röja upp det svartvita spåret, blev kanon! Tog en tur igår kväll, en stor förbättring. Sedan så är jag ju en rätt så lång bit ifrån att slippa sätta ner fötterna, men jag slapp i alla fall lyfta cykeln över träd :)

Jag hade inte möjligheten att hänga på er happyride, men ska hålla ögonen här om ni åker ut någon flera gång och vill ha med en fartsänkare...

//Snaggen

snaggen skrev:
> Ville bara skriva och tacka Larsa för arbetet med
> att röja upp det svartvita spåret, blev kanon!
> Tog en tur igår kväll, en stor förbättring.
> Sedan så är jag ju en rätt så lång bit ifrån
> att slippa sätta ner fötterna, men jag slapp i
> alla fall lyfta cykeln över träd :)
>
> Jag hade inte möjligheten att hänga på er
> happyride, men ska hålla ögonen här om ni åker
> ut någon flera gång och vill ha med en
> fartsänkare...
>
> //Snaggen

Tack! Och spåret kommer bli ännu bättre och roligare när vi röjt upp dom nya stigarna som cohgren visade mig i torsdags. Men det kanske dröjer ett tag, f.o.m. söndag kommer familjen hem igen med allt som hör därtill...

// L

Tänkte i helgen prova antingen/båda dom slingor för Rudan och Gömmaren som finns beskrivna i boken "Mountainbike kring Stockholm" som jag fick hem igår.

PeterÄlvsjö skrev:
> Tänkte i helgen prova antingen/båda dom slingor
> för Rudan och Gömmaren som finns beskrivna i
> boken "Mountainbike kring Stockholm" som jag fick
> hem igår.

Med tanke på dina tidare funderingar om lättkörsa MTB-spår skulle jag i första hand rekommendera Rudan framför Gömmaren, som är klart mycket brötigare.
Vill inte skrämma bort dig, utan bara för att du kommer att uppleva Gömmaren så mycket roligaren när du blivit mera erfaren på att hålla uppe farten över "stock och sten"...

Lycka till // L

Tillbaka
Topp