Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Jag tänkte nog starta på brandgatan där TTL leden börjar tror jag. Skulle gärna ge mig på Björk-döds-droppet, eller iallafall få se det beryktade hoppet.

PeterÄlvsjö skrev:
-------------------------------------------------------
> evo?

Tyvärr upptagen, kul att ni fick en fin runda. Jag jobbar på deltagande till nästa gång.

flight skrev:
> Håller med om att det var kul att rensa en ny
> stigsnutt.

Var? (Nyfiken)

Vi hittade en ny nedfart på väg tillbaka från typ TTL med Peter som guide, det inringade området..
Gmmarennystig.jpg

Så här ser spåret ut i närbild:
Gmmarennystig1.jpg

flight skrev:
> Vi hittade en ny nedfart på väg tillbaka från
> typ TTL med Peter som guide, det inringade
> området..
>

Härligt!
That's the spirit!
// Larsa

Just den nya nedfarten får vi nog ge Henrik äran för att ha hittat.
Själv låg jag sist i spåret då och hade nog inte själv valt den stigen utan kört i ganmla invanda spår. Men detta dh-spår blev bra efter röjningen.

Långsväng på Fredag någon? Gömmaren ner till Flottsbro, fika på toppen & sen ett "CES-varv" i makligt tempo innan vi tar Gömmaren hem igen. Siste man bestämmer tempot!

Skulle vara trevligt men jag är fullbokad med familjesaker både fredag och lördag och LidaLoop på söndag så det blir ingen skog för mig förrän nästa vecka. Men då kör jag gärna någon kvällstur.

Om nån är sugen på att svettas lite så tänkte jag ta Gömmarens 15km-spår ikväll, 19:45-20:00 från spårcentralen. Tempot blir mera svetto mindre happyrajd, inga stopp utan pulsen hålls hög. Siktar på sub 1:25 men vore kul med sällskap.

image.jpg

Senast ändrad:
Någon som vet något om "lekparken" ovanför masmo. Den har ju funnits där bra länge, iaf sen tidigt 90-tal. Ser ut att vara en del moppar som leker där också. Jag tycker det är roligt att snurra runt där några varv när man har vägarna förbi. Vissa av stigarna verkar vara byggda.
Har även sett att det ligger en hel del träd och ris över de stora stigarna ner dit, är det för att hålla motorburet folk borta från resten av skogen kanske...

lekpark.png

Appel skrev:
> Någon som vet något om "lekparken" ovanför
> masmo. Den har ju funnits där bra länge, iaf sen
> tidigt 90-tal. Ser ut att vara en del moppar som
> leker där också. Jag tycker det är roligt att
> snurra runt där några varv när man har vägarna
> förbi. Vissa av stigarna verkar vara byggda.
> Har även sett att det ligger en hel del träd och
> ris över de stora stigarna ner dit, är det för
> att hålla motorburet folk borta från resten av
> skogen kanske...
>
>

Det är kul men tungt att cykla runt där, personligen har jag funderingar på vad det kan finnas för stigar o möjligheter lite mera söder ut upp på berget (lila området).

Gmmaren-Masmoplattnutv_omrden.jpg

// Larsa

larsaw skrev:
> Det är kul men tungt att cykla runt där,
> personligen har jag funderingar på vad det kan
> finnas för stigar o möjligheter lite mera söder
> ut upp på berget (lila området).
>
>
>
> // Larsa

Jo, det är en fin utförslöpa (orangea) ned till Masmo men sen om man försöker åka uppåt på berget, bakom långa huset, hamnar man vid någon sorts gruvöppning och sen är det stopp. Vet inte riktigt hur det ser ut från andra hållet dock...

Av dagens spår i lerhålen att döma så var det iaf. nån som cyklat nyligen, annars verkar det mest vara snack i denna tråd ;-)
Förmiddagens repa gav KOM på Svart-vita, precis enligt plan. Vore kul & ta rygg på nån som är snabb på riktigt (tights & brillor någon?) för & se vart/hur mycket man tappar. Nån som kört Svart-vita (hela, 15km) på under timmen?

På tal om cykling, nån som vill ta en sväng imorgon? Blir Pizza ikväll så jag måste cykla iaf.. Tempo, tid & plats känns sekundärt, bara jag kommer ut en sväng :-)

Hastigheten är av underordnad betydelse för mig.
Får mer glädje av att klara ett svårt parti under turen än vilken sluttid det blir.
Idag blir det ingen cykling och imorgon blir det i bästa fall Lida Loop.
Åkte på en riktigt förkylning med halsont men den är på tillbakagång så beroende på orken imorgon blir det 0-3 loopar.

PeterÄlvsjö skrev:
> Hastigheten är av underordnad betydelse för mig.
>
> Får mer glädje av att klara ett svårt parti
> under turen än vilken sluttid det blir.
> Idag blir det ingen cykling och imorgon blir det i
> bästa fall Lida Loop.
> Åkte på en riktigt förkylning med halsont men
> den är på tillbakagång så beroende på orken
> imorgon blir det 0-3 loopar.

Kör så det ryker om du kommer iväg!

Henrik83 skrev:
> Av dagens spår i lerhålen att döma så var det
> iaf. nån som cyklat nyligen, annars verkar det
> mest vara snack i denna tråd ;-)

Är inte så aktiv i denna tråd, så jag aldrig verkar lyckas time:a in alla dessa trevliga rides som folk har här. Men både jag och frugan var ute igår och gjorde spår i leran, så jo nog körs det lite i alla fall...

> Förmiddagens repa gav KOM på Svart-vita, precis
> enligt plan. Vore kul & ta rygg på nån som är
> snabb på riktigt (tights & brillor någon?) för
> & se vart/hur mycket man tappar. Nån som kört
> Svart-vita (hela, 15km) på under timmen?

Är imponerad över din världsbild, då du blir KOM på en grym tid och ändå frågar efter någon som är snabb på riktigt :)

Kul i alla fall att kunna koppla ihop ett Happy nick med ett Strava namn.... kanske starta en Happy Huddinge klubb i Strava så man kan få koll på de som cyklar i skogarna?

//Snaggen (aka Mattias Eriksson på Strava, dock inte med så imponerande tider)

evo skrev:
> Har aldrig gjort något sådant tidigare men det
> låter sjukt nog lite frestande.

Samma här! Vore kul om nån mer är på, 12h ensam är f-n föör mycket. Lag om två eller tre vore riktigt kul. Sen behöver man ju inte tävla, man kan ju cykla för att det är kul också :-)

ML12h vore ju sjukt roligt som lag. Kollar med familjen. Det är ju lite logistik samt borta hela helgen typ.

Annars tänkte jag ta någon dagstur i gömmaren idag och kanske imorgon då jag är ledig och äntligen frisk. Är det nån som hänger på. Ledig hela dan måste vara hemma senast 15:00.
Lugnt tempo.

Jag är tokförkyld nu och fick ställa in LidaLoop så det lär inte bli någon cykling för mig på ett tag tyvärr.
Jag tror också ML12h vore kul att köra. Veckan efter CV så då skall man ju vara i form.

Tillbaka
Topp