Happyrides i Huddinge (omdöpt)

Parkeringen i Flottsbro 09:00 imorgon om nån vill följa med. Jag & Nobby tar en blandning mellan SBR- & Endurosträckorna. Vädret sätter väl lite käppar i hjulen för farten, men det blir "fri fart" på sträckorna & skitsnack på transporterna. Mao. en fördel att hitta lite alt. inte vara allt för ny på MTB i skogen.

*EDIT* Fyra pers är vi nu, häng på!

Senast ändrad:
Jag siktar på en runda i Visättra på söndag, men det hänger på att jag har hjälpt farsgubben att flytta klart under lördagen. Dagsljus eller dödsskräckchockterrormörker spelar ingen roll för mig.

På Torsdag klockan 19.15 utgår Mellanmjölkspatrullen ifrån Huddinge Station (Snäckan) mot visättra.

Tempot är "lagom" och svårighetsgraden är lätt till medel och mycket flytigt. Sträckan tar nog 90-120 minuter beroende på pauser. Ungefär halvvägs kan vi avgöra om vi vill köra hela rundan eller göra den lite kortare.
Terrängen bjuder på allt ifrån sugande gräsmattor till lite dödsrötter, superfina bergshällar och ultraflowiga singletrax0rz.
Det finns gott om Stravasegment att grotta ner sig i efteråt.

Uppskattar att det inte är alltför geggigt förutom några väl valda surhål där man kan grisa ner sig precis hur mycket man vill. =)

Detta är en nybörjarvänlig runda som alla kan ha skoj på. Du bör inte vara helt ny dock, då det är mörkt och trots allt en bra bit ut i grönsakerna med få möjligheter att ångra sig. =)

Vi siktar på att vara tillbaka vid Snäckan innan 21.15 så att man har tid med en romantisk dusch med hojen efteråt.

Väl mött!

flight skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan inte heller.
> Funderar på paradiset på lördag tidig fm, finns
> fler spekulanter?

Om tidig fm betyder typ 8:30 & förkylningen släppt så är jag på! *host host & snörvel*

flight skrev:
> Alternativ tre:
> 1230 i lida.

Nu börjar det ev bli intressant... Om du orkar släpa på en mtb otränad snubbe ;)

flight skrev:
> Det är jag som är den otränade snubben....
> Det är kul med sällskap, alla ska med

Ok, det låter bra. Vi kan ju även för att förlänga starta vid Brantbrink om du vill.

Annars är Lida alldeles utmärkt. Vi skulle kanske kunna cykla ngt sånt här:

Filmsnutten är från snart ett år sen när jag invigde min Gopro, kan tänka mig att det är liknande vattenmängder nu.

Senast ändrad:
flight glömde hjälmen så han fick åka hem igen, det fick alltså bli en solotur :/. Det märks verkligen att man tappar teknik när man cyklar för lite mtb, så det gick inte fort :)

Inte speciellt kallt trots bara 3 grader och torrare än jag trodde det skulle vara. Ungefär som på filmen några inlägg uppåt.

Bildbevis:

Bilagor

Jag åkte hem och tog på hjälmen, sen en runda i gladö....
Sjukt orutinerat att först lura ut thomalin till lida och sen ha glömt hjälm.....

På torsdag gör vi en repris i Visättra! 19.15 vid Snäckan (Huddinge Station). Sist tog det drygt 2h.

Banan är densamma och tempot är som vanligt sansat für maximum Flüt und Glück.

Dagens utmaning är ju helt klart bästa tid uppför den långa grusbacken i början. High Score på Strava är 1.37 så 1.40 är ju ganska rimligt, eller hur? ;)

Hjärtligt välkomna på en utmärkt kvällsrunda i prima gegga och flowiga singletracks!

Jag skulle behöva veta ifall någon mer säkert kommer, annars ställer jag nog in. Cyklar inte gärna ensam på kvällen.

Som ett brev på posten så kom lite kvällsarbete, så jag kan inte heller.

Inställt ikväll såvida ingen annan kan ta över.

Bättre lycka nästa gång. :)

Tillbaka
Topp