Happys Weight Weenies tråd.

Aktiv medlem
Nu är jag ute och jagar gram igen. Leo säger ju att mer vikt ger mer träning och det sista jag vill är att träna så jag måste komma ifrån det så gott det går.

Därför startar jag denna tråd så att alla som inte hittar vikter på nätet kan fråga här istället.

Jag har sett på Weight Weenies att senaste xtr vevarna väger i runda slängar 780gram inklusive vevlager. Men vad väger nya xt2008??. Hittar inte det någonstans?

Någon som vet eller somvet hur jag tar reda på det?

Finns det några andra vevar med integrerat lager man skall kika på. Det får inte vara kolfiber då jag repar vevar och de måste hålla för lite hopp och lek.

Tråden får nu självklart användas till nya viktförfrågningar men bara efter att jag fått svar...:)

Kolla på de nya FSA K-force light. <http://cgi.ebay.com/FSA-K-Force-Light-ATB-MTB-Mega-EXO-Ceramic-Crankset-NEW_W0QQitemZ330168148375QQihZ014QQcategoryZ56193QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem>
750 gram inklusive vevlager.
/J

Mmmmmm, du har en poäng där rikard. Xt vevarna har ju inte titan i sin mellanklinga. det skiljer typ 80 gram och dubbla priset..xt kanske är et tbra alternativ.

Dedär som du pekar på mollo var inte gratis. Hade de vägt in på 600 gram hade jag nog tyckt det var värt det.

Sånt där gammalt piss kan du inte köra med Ville. Visa lite stake och köp FSA´n som jag länkade till. De väger 750 gram INK vevlager.

Extralite är tokigt lätt och inte så farligt dyrt... 399€...

Middleburn RS8 med Crankbrothers Cobalt Ti vevlager blir tokigt lätt det med... Hur många framklingor ska du köra med?

Jag har kontrollvägt gamla Octalink-vevarmar utan klingor av modell XT, LX och Deore. Det skilde ingenting. Jag gissar att skillnaden mellan nya XT och nya LX ligger i klingorna, och eftersom du (Ville) ändå kör utan klingor så spelar det väl ingen roll.

oxr,..idag ser alla de vevarmarna XTR, lx ohc xt olika ut. Och det är inte bara färgen som skiljer...därför är jag lite nyfiken..kanske skall ringa en butik och be dem kontrolera...:)

Fredrik. jag sitter redan på ett par Middleburnvevar, men isislager håller ju så kort så jag börjar tröttna. Fast det är kanske samma på shimano?..men det verkar vara billigare att byta lager på dem...eller har jag fel?

Men garanti har ju inte ett skit med hur länge vevlagerna håller att göra?!?!?!?

Hur länge har du kört på crankbrothers lager då?

Ville- Jag vill ha världens lättaste vevparti. Det ska vara hållbart som en grävmaskin och kosta max 1000 kronor. Snälla Bullen hjälp mig.

Bullen- Skärp dig grabben. Du får välja 2 av de 3 alternativen. Lätt, hållbart, billigt.

Men pollolinene....det är ju inte hållbart om det är kolfiber...man repar det mot stenar och så blir jag ledsen i ögat..:)

Jag hade betalat 5000 om vevpartiet vägde 500 gram och höll för mig.

På fullt allvar tycker jag att du ska köpa förra modellen av xtr. Snugga, lätta och mumsiga. Shimanos vevlager kostar inte så mycket att byta heller.

Hehe,..det lutar åt XT 2008,........men fan, lx och Hone kanske är bra..HAHAHAHAHAH

Måste hem och se hur mcyket mitt vevlager egentligen glappar med.

Du mollo. jag har en 23-11 racercasett med titandrev och skit som jag inte kommer använda längre..kört några måndaer på bara...sugen..:)

Strunta i vevpartiet och bygg en sparkcykel istället. Du sätter ju ändå ner fötterna i backen hela tiden när du cyklar.

Crankbrothers visade en integrerad variant av sitt Cobalt Sl vevparti, 806g typ inkl. bash och allt, SS versionen dårå.

Crank_Brothers_Cobalt_SL_singlespeed.jpg

Crank_Brothers_Cobalt_SLI_crankset.jpg

OJ!...fredrik..detdär var fint!!.... Men går det att få tag på? Nu alltså. Vikten tror jag blir ungefär som på deandra om jag tar bort två klingor och sätter dit en lätt bash.

Sen har jag en fråga om vevarmslängd...men det kasnke man skall ta i en ny tråd? Så att alla kalkulerare hittar dit.

S, fötterna släpandes i backen när jag sitter på sadeln är så jeffla fett!!

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> tål tydligen att upprepas, extralite e-bones ca
> 500 gram utan drev men med vevlager. snygga
> dessutom.

Vart hittar jag dem och vad kosatr de?

Tror du att de håller för ett AM-fetto som mig?

Ville skrev:

> Vart hittar jag dem och vad kosatr de?

Extralite.com. Kostar som en bil.

> Tror du att de håller för ett AM-fetto som mig?

Nix.

Dagens nya..jag har fått folk att väga bara vänsterveven för att se om det är viktskillnad på vevarna och itne på dreven.....Xtrs vänstervev är 30 gram lättare än dito XT...=D

JAG ÄR NÖRD PÅ HELTID IDAG!!!

Ville skrev:
> Dagens nya..jag har fått folk att väga bara
> vänsterveven för att se om det är viktskillnad
> på vevarna och itne på dreven.....Xtrs
> vänstervev är 30 gram lättare än dito XT...=D

då får det bli xtr då... =)

Tillbaka
Topp