HappyVR 2017 - SUB 8:30 - The Tråd! [Packat och klart - Nu kör vi]

Tack! Å så en liten bild på oss fyra:

IMG_20170617_150031833.jpg

Men vad hände med de övriga? Mekaniskt strul, orken tröt, eller splittrades gruppen av nån anledning?

Grymt kört av er 4 som klarade det uppsatta målet. Måste bero på den oerhört trevliga lagledaren ;)

2 som fick punka, själv så fick jag kramp i precis alla muskler som finns i benen. Detta efter 140k. Så det blev lite solo, lite klungsurfning och eftersom SUB 8:30 inte var nåbart, så blev det lite chillande in i mål. Körde ju SUB 9 förra året så jag kände inget större behov av att lätta. Dessutom fastnade vi bakom långsam trafik, så då gick definitivt tåget.

Första på grund av punka. Vi gjorde upp innan att första punkan så stannar vi. Tyvärr blev det två punkor i snabb följd på samma däck. Där blev vi av med två. En som inte var anmäld men tyckte det var kul att gå med. Han skötte sig fint, så han fick vara kvar. Har inte i huvudet var deras punkor skedde, men någonstans i grännatrakten. Nästa person att stryka med var Jeppe som fick kramp efter backarna ut från jkpg. Nästa person var efter första depån. Kramp även där. Efter det försvann dom en efter en och till slut var vi nere på tre. En fjärde hoppade över andra depån och honom kom vi ikapp senare. Dock var han ganska trött så han fick agera grindvakt... :) Resten av manskapet var också ganska sargat så ett tag var vi nere på två man i rotationen. Mot slutet kom tredje man upp och hjälpte till igen.

Planen från början var att se om vi kunde få kungsurfa lite. Det gick helt åt helvete. Vi blev omkörda av en grupp efter 45 minuter. Dom startade två minuter efter oss. Den gruppen skulle vi gått med kan man tycka såhär i efterhand.

Så med dom förutsättningarna så hade det inte kunnat bli så mycket annat. Det är lätt att överskatta sin förmåga när man kör långt. Kommer kampen eller hammaren så finns det inte så många utvägar mer än att falla ner och hoppas att snöret håller. Med tanke på marginalen i mål så hade vi knappast kunnat köra lugnare heller.

Tack Jeppe!

Tror vi var 6 st när jag fick två punkor efter ca 17 mil och fick släppa för att sedan köra solo/klungsurf resten av vägen. Kom in på 8:57. Bra kämpat alla!

Nä, de va tuffa bud på slutet, Arsozath o Jasmin (vet ej happy-id) var starka gossar, jag gjorde mitt bästa men vart ganska knäckt sista 4-5 milen.. Tack som fan för draget! Jag är mycket nöjd med o klara målet!

Synd att manfallet vart så stort.

Bra uppstyrt lagledare Jeppe!

/ Peter

petalz sa:
Nä, de va tuffa bud på slutet, Arsozath o Jasmin (vet ej happy-id) var starka gossar, jag gjorde mitt bästa men vart ganska knäckt sista 4-5 milen.. Tack som fan för draget! Jag är mycket nöjd med o klara målet!

Synd att manfallet vart så stort.

Bra uppstyrt lagledare Jeppe!

/ Peter

Kan bara hålla med ovan talare sjukt bra presterat. Men du var väldigt stark också Peter. Jag var grindvakten som fick slita ihjäl mig för hänga med . Så sjukt roligt att man mot alla odds kunde cykla in på 8.28 (min gps) 8.27 enl vätterrundanresultatet.

Lite sliten, men glad ändå.

IMG_0246.JPG

Tack till alla i gruppen. Ni gjorde ett fantastiskt jobb. Klungan var inte det enda jag tappade. Vågen idag: 75,1 kg (-2,5)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp