HappyVR 2017 - SUB 8:30 - The Tråd! [Packat och klart - Nu kör vi]

Jeppe_E

Aktiv medlem
Kalla det egenmäktigt förfarande, eller vad ni vill. Men nu kör vi!

Vi är i dagsläget 9 st som i varje fall indikerat i grupplistan på vätternrundan att vi har intentionen att cykla runt insjön på 8h 30min. Om det är någon annan som är sugen på detta, så är det nu man ska höra av sig till julgus. Om det mot förmodan är någon av de som redan är anmälda som inte ändrat företag/förening till Happyride SUB 8:30, så är det läge att göra det (ja, alltså om ni nu tänker ta er runt på den tiden). Mest så att vi (jag) har koll.

Ni som vill, kan även skicka ett mail till jesper-ekvall at telia.com (ja, alltså ni som ännu inte gjort så) med VR 2017 i ämnesraden. Så skapar jag en maillista (ja, eller mejllista). Jag kommer även att skapa en strava-grupp så att vi kan häckla varandra under försäsongen.

Vidare vill jag att vi i SUB8:30 gruppen skaffar gemensamma tröjor. Det behöver inte vara något speciellt extra allt, men det var tydligt efter årets lopp att det behövs för sammanhållningen i gruppen. Vi var sjukt vackra i år.

Senast ändrad:
Finns plats till fler SUB 8:30 cyklister i gruppen. Passa på! Tillfällena att cykla tillsammans med mig är sällsynta. Tänk er känslan att få ligga bakom mig och nöta asfalt. Många är kallade - få är utvalda :p

Röstar för mer skrikiga färger på årets tröjor. fjolårets var snygga på alla sätt men lite disktreta på längre håll när grupperna blev fylla med andra randoms.

Något eller några lopp innan tycker jag vi borde styra

Toppklass! Blir kul detta! Hoppas vi kan få in minst 3 sub8.30 till, nu 9 blir då 12.. vore fint om vi kunde bli typ 15 (om några sub10 byter)
Alibaba har tröjor billigt o de kan i viss utsträckning designas efter egna önskemål. Pris från $8 o uppåt. Kan sondera lite om det är önskvärt?

De kommer bli kanon det här. Hoppas vi får tag i i några till. Jag har kollat med en jobbarkompis men inte fått svar ännu. Så kanske en till på ingång

/Adam

Jag har cyklat några vändor på tider mellan 8:30 och 8:40, så visst lockar sub 8:30. Men jag skulle innan jag lägger ner en massa tid och engagemang veta hur gruppen tänker sig strukturen...

Från den andra tråden:

thomalin sa:
Jag är intresserad av en grupp med ~15 pers i sub 9 -tempo där endast mekaniskt haveri eller egen önskan om att släppa gruppen gäller. Alltså inte att de starkaste i gruppen, kåta på att hålla snitthastighet (på fel ställe), hänger av hälften för att sen inse att gruppen blir för liten för att kunna nå målet.

Så... alltså hellre 9:30 med 15 i mål, än 5 i mål på 8:30.

Haka på thomalin. Vore kul! Gruppen behöver starka cyklister! Hur strategin/upplägget är/blir överlåter jag åt Jesper!

Jag skrev i sub10 tråden tidigare att jag funderade lite på om vi inte ska ha gemensamma tröjor, sub 8:30 och sub 10. Dels blir vi fler till en ev beställning och dels så kan det ju vara så att någon från 8:30 släpper och då blir uppfångad av sub10.

Bra idé!
Billiga tröjor finns bla på Alibaba och det nog att ordna med eget tryck och ändå komma undan rel billigt.
LaCe (fd Drsnuggles) sa:
Jag skrev i sub10 tråden tidigare att jag funderade lite på om vi inte ska ha gemensamma tröjor, sub 8:30 och sub 10. Dels blir vi fler till en ev beställning och dels så kan det ju vara så att någon från 8:30 släpper och då blir uppfångad av sub10.

Bumpar upp tråden lite... blir det någon sub 8:30 grupp eller ska vi satsa på att få in alla på sub 10 istället? Tveksam till om jag har kapacitet att köra sub 8:30 på endast 10 cyklister... som dessutom inte cyklat ihop tidigare.

Hej, bumpar upp denna tråd till oss som planerar att köra på SUB 08:30. Har ju endast varit aktivitet i den andra tråden..."Vätternrundan 2017 - Nästa steg...".

Har några punkter som jag önskar kunde besvaras:

1. Just to make sure - Vem blev utsedd som ledare för denna grupp? Jeppe_E likt förra året?

2. Förra året har jag för mig att vi stannade vid Fagerhult och Boviken. Samma upplägg i år?

3. Såsom många andra tidigare har nämnt - Gemensamma tröjor måste lösas. Att alla fixar likadan tröja på ex.vis XXL eller liknande borde väl inte vara ett bekymmer men någon måste bestämma vad vi ska köra gå på...Så vem tar på sig detta?

4. Hur många sub8:30 är vi idagsläget? 10 st? Kan någon (Julgus? eller Jeppe_E?) sammanställa en lista med namn+ort så att man får en överblick samt att det då ges möjlighet att koordinera någon/några gemensamma rundor innan för de som bor förhållandevis nära varandra.

5. Av ren nyfikenhet - Hur många i denna grupp var med i förra årets happy sub9 grupp eller har cyklat sub9 tidigare?

Over and out!

/Erik

Vilken starttid gäller det? Skulle det vara intressant med en förstärkning på 5 pers eventuellt? Dock kommer ingen av dessa isf köpa några gemensamma tröjor.

Kapaciteten ligger på sub 8.

Som jag förstått det, så är det start tillsammans med en annan subgrupp. Så vi kommer att bli fler än 10. Jag kan absolut ta på mig att skaffa tröjor, om alla kan meddela mig storlek.

Fråga 1: Mja, lite halvfrivilligt har jag vid något svagt ögonblick sagt ja till detta
Fråga 2: Ja, det låter som bra stopp, även om jag la till ett eget uppe vid broarna
Fråga 3: Tröjor... verkar inte vara någon stor uppslutning. Men jag är som sagt beredd på att fixa detta om alla kan meddela mig storlek
Fråga 4: Ingen aning
Fråga 5: 8:57 inkl en punka och solokörning sista 5 milen (32 km/h i snitt på sista 50k). Men jag vet att minst ytterligare en som kom in före mig, som även är med i år.

Jag var också med förra året.. kom in på 8.29! Fagerhult och Boviken har fungerat bra som stopp!

3. Om det blir svårt att lösa tröjor så kan vi ju ha typ ett litet färgglatt plastsnöre eller liknande liknande på hjälmen. Inte snyggt men lätt att se.

4. Cyklade på 8.42 förra året. Startade själv men klungsurfade en del och cyklade även en del själv.

Tyvärr har jag haft otur i år med en envis förkylning typ 6 veckor plus krånglande ljumskar så jag har inte fått alls de milen i benen jag önskat. Så blir vi bara 10st kan det bli tufft för mig . Så jag hoppas vi kan kan bli 5-10st till.

2. Bra stopp tycker jag med
3. Jag är som sagt på vilket som, storlek M gissar jag
4. Vi var väl 6 pers som bekände oss till sthlm-området i andra tråden och då var det ingen av Jeppe_E, julgus, MrFocus, poacue eller Arsozath, tror jag... Slutsats isf är 11 pers!
5. Nej, vart "tvingad" att cykla på 9:30 förra året men är helt säker på att jag hade kapacitet för sub9, minst lika bra form i år så jag så 8:30 bör vara görbart

Appråpå träningsrundor, vad sägs om lördag fm nånstans i sthlm? Samlas 08:00 på Ekerö, lämplig plats på södertörn eller i Täbytrakten o köra ~3h?

/ Peter

petalz sa:
4. Vi var väl 6 pers som bekände oss till sthlm-området i andra tråden och då var det ingen av Jeppe_E, julgus, MrFocus, poacue eller Arsozath, tror jag... Slutsats isf är 11 pers!
5. Nej, vart "tvingad" att cykla på 9:30 förra året men är helt säker på att jag hade kapacitet för sub9, minst lika bra form i år så jag så 8:30 bör vara görbart

Appråpå träningsrundor, vad sägs om lördag fm nånstans i sthlm? Samlas 08:00 på Ekerö, lämplig plats på södertörn eller i Täbytrakten o köra ~3h?

/ Peter

Helt rätt angående mig :)
Cyklat på 8:35 har jag gjort. Men det var ingen rolig runda. Fick lite hjälp med langning, bara det att det langades fel saker. Så istället för något snällt som funkar bra med min mage fick jag juice. Totalt haveri, trots restriktivt drickande i 10 mil, så kunde varken äta eller dricka sista 10 milen. Var helt tom när jag kom i mål. Blev inte ens glad.

2. Ok stopp
3. Jag är med på gemensam tröja
4. Minst 12 st med mig då, ChTj bor utanför Umeå
5. Var med förra året, kom in på 8:46

/Christer

petalz sa:

/ Peter

Hej Peter!

Jag har möjlighet för en runda på söndag när som helst, på lördag har jag tyvärr förhinder.

Gällande pkt 4. så är jag osäker om alla i Sthlm som hojtade till var SUB 8:30....

/Erik

Jeppe_E sa:
Fråga 1: Mja, lite halvfrivilligt har jag vid något svagt ögonblick sagt ja till detta
Fråga 2: Ja, det låter som bra stopp, även om jag la till ett eget uppe vid broarna
Fråga 3: Tröjor... verkar inte vara någon stor uppslutning. Men jag är som sagt beredd på att fixa detta om alla kan meddela mig storlek
Fråga 4: Ingen aning
Fråga 5: 8:57 inkl en punka och solokörning sista 5 milen (32 km/h i snitt på sista 50k). Men jag vet att minst ytterligare en som kom in före mig, som även är med i år.

Vad är det för tröjor du kan ordna med Jeppe? Har du möjlighet att köpa i butik eller är det beställning som gäller med viss leveranstid? Finns storlekstabell? Pris?

Alternativet för att skona dig från en massa jobb är ju att vi kommer överens om en tröja som var och en ansvarar för att fixa på egen hand hos någon kedja XXL, team Sportia etc.

Tycker det ska vara lätt att visuellt kunna överblicka gruppen, både på banan och i depåerna. Att köra rundan endast med nån märkning på hjälmen tycker jag inte funkar särskilt bra.....tänker då på den gula lilla klisterlappen vi hade förra året. Det var väldigt svårt att utskilja de som endast hade detta märke ur massan av diverse cyklister/mix klungor som ibland bildades i uppförsbackar och depåer. I år kommer vi ju inte att vara lika många men jag minns att du Jeppe förra året hade fullt sjå i början av loppet att stundtals förvissa dig om att gruppen var intakt och ej hade splittrats. Hade alla i gruppen haft de blå tröjorna hade detta varit betydligt lättare och gått bättre.

Har kört några gånger med tider runt 8:20-8:40 dessa gånger har varit med sub 8 ambitioner, men där jag blivit avhängd av ryckiga och stressade klungor. Dvs tiderna är inkl en del ensamcyklande och klungsurf, dock med aktivt deltagande i de klungor jag hakat på.

Historiska tider: 8:54, 8:36, 8:26, 8:22

I övrigt är jag med på upplägg.

edit: Tog bort blaffig bild

Senast ändrad:
erik.svall sa:
petalz sa:

/ Peter

Hej Peter!

Jag har möjlighet för en runda på söndag när som helst, på lördag har jag tyvärr förhinder.

Gällande pkt 4. så är jag osäker om alla i Sthlm som hojtade till var SUB 8:30....

/Erik

Allright, söndag fm då! Ses 08:00 i dina trakter Erik, jag kör gärna södertörn, har aldrig cyklat där!

Nån mer som är på?

/ Peter

2. Ok stopp tycker jag med.
3. I fall det blir aktuellt med beställning är jag medium men med så kort tid kvar känns det kanske säkrast med sina inkörda kläder + någon extra armbindel eller annan utspökning.
4. +1 med mig, jag bor i Vagnhärad (30 km söder om Södertälje).
5. Var soloåkare förra året, kom in på drygt 9:30 med lite blandade sällskap, 8:30 är en rejäl utmaning för mig. Snittade 36,7 Km/h på "Trosatrampen 90 km" förra helgen utan att förta mig men tycker att det är svårt att veta vart man står.

Jag kommer att träna med klubbkompisarna i helgen, vi ska försöka köra ihop en snabb grupp inför Siljan.

/Henrik

Minst följande ingår alltså i Happy sub8:30 enligt uppropet ovan:

1. Jeppe_E
2. Arsozath
3. poacue
4. MrFocus
5. Petalz
6. ChTj
7. thomalin
8. Henke Nordin
9. Erik.svall

Sedan finns två sub8:30 frågetecken:

-Nadderf?
-Julgus?

Tittar man i gruppöversikten på VR:s hemsida så finns det ytterligare två till som har angivit sub 8:30 men som inte givit sig till känna här...

Propsar ännu en gång för att vi borde ta tag i gemensamma tröjor...Det var ju en samlad åsikt efter förra årets runda att vi då alla skulle ha haft gemensamma tröjor..och de flesta ovan verkar inte ställa sig på tvären till det heller. Märken på hjälmar eller armbindlar för all del, men dessa är inte särskilt utmärkande då man ska försöka hålla ihop gruppen när man t.ex. hamnar i stora grötklungor...

Kan du presentera vad du hade för förslag på tröjor Jeppe så kanske vi kan lösa detta sedan...

/Erik

Bara ett snabbt förslag från Wiggle (billigast av de som fanns i lager i alla storlekar)
front.png

back.png

Tröjan finns i gul/svart röd/svart eller svart/vit

Kostar 471kr, men om man beställer 5 tröjor två gånger, så får man 800kr i rabatt just nu. Så för 10 tröjor så blir kostnaden 391 kr per tröja. Jag kan se om det går att ordna någon form av tryck på dem. Typ Happyride SUB 08:30. Eller så bara kör vi utan tryck.

Senast ändrad:
Säger som tidigare, kör vilken som. Stl M till mig.

Får jag välja så röstar jag på gul/svart Altura.

/ Peter

Bra Jeppe!

Håller med Peter, utseendet på tröjan spelar inte någon roll så länge detta blir av. Ett tryck skulle så klart vara nice men ser det mest bara en bonus... Mellan de två alternativen så faller valet om det ska väljas också på gul...

Här är en annan Wiggle-tröja i en annan gräll färg för samma pris...

Det gäller bara att tröjan som vi bestämmer oss för finns i tillräckligt antal och storlekar i deras lager.

Bilagor

• Skärmklipp 20170523.JPG
    Skärmklipp 20170523.JPG
    22.4 KB · Besök: 59
najs!! Röstar gul/svart men spelar ingen roll.
Small för mig om det blir beställning.

Med vänlig hälsning, Adam

Då kör vi på denna tröjan:

http://www.wiggle.se/altura-airstream-2-troja-herr/

Gul/grön ish... Tröjan var gul på kontorsskärmen, men när jag kom hem till min kalibrerade fotoskärm, så var den mer grön.

Gå in och kolla vilken storlek ni vill ha och återkom till mig med PM, så sammanställer jag och beställer. Betalning via swish (helst)

Petalz : Medium
Arsozath: Medium
MrFocus: Small
Jeppe: Medium

Erik.svall: XL
ChTj: Large
Thomalin: Medium
Henke Nordin: Medium

Gött, jag har skickat PM till de 3 som är med i gruppen. Kvarstår de två som tydigen angivet att de ska cykla SUB08:30, men som jag inte vet vilka Happyiter det är :)

Hoppas att jag kan lägga beställning nu i maj.

Halloj, jag är anmäld till 8.30-gruppen men är tveksam om jag fixar det. Sitter just nu med någon typ av infektion i lungorna och käkar penicillin. Träningen går alltså inge vidare. Funderar på om jag ska göra ett försök med sub 10 gänget istället.

Någon som har koll på om dom har en egen tråd eller nåt?

Härligt, tror bara det är Julgus kvar nu, eventuellt ytterligare en doldis. De andra har meddelat tveksamt till deltagade pga dåligt förberedda eller tidsbrist. Ingen skugga över dem.

Som jag ser det blir vi således 10 i gruppen och det blir skitbra. PEPP!

Erik.svall: XL
ChTj: Large
Thomalin: Medium
Henke Nordin: Medium
poacue: Medium
jasko0610: Large

Julgus verkar ha lite mycket att göra just nu, får väl se om hans ambitioner och tid räcker till. Men just nu är vi 10st. Jag har startat en Stravagrupp.

https://www.strava.com/clubs/285614

Vänligen respektera att denna gruppen är endast avsedd för SUB08:30 gruppen. Så, logga in på strava och lägg till er i gruppen.

//Jeppe

Tillbaka
Topp