Har alla plockat av sina vinterdäck?

Crossmax skrev:
-------------------------------------------------------
> Handlar tråden om bildäck eller cykeldäck? Om
> det är det förstnämnda så bör tråden
> OT-märkas...

½OT är nog mest passande i så fall.

Kinnekulle skrev:
> Nästa helg åker de av.. (Snygg bil, Sambal :) )
aha, en till sådan vacker bil, nice! :)

...

Jomenvisst. På cyklen blev det sommarsulor för tre veckor sedan! Lite gränsfall men glad ändå, det blev mindre ansträngande nu :)

Framdäcket är fortsatt dubbat och det var en ju ganska glad över i helgen. Bilen har jag inte några vinterdäck till, köra bil, på vintern, har aldrig hört om sådana tokigheter.

Lustigt att dra upp en 10(!) år gammal tråd sådär som om inget hänt. Är det inte enklare att starta en ny liksom? Bara en fundering.

JKolmo skrev:
> Lustigt att dra upp en 10(!) år gammal tråd
> sådär som om inget hänt. Är det inte enklare
> att starta en ny liksom? Bara en fundering.

Varför skapa en ny när det redan finns en fullt duglig tråd i ämnet? Många guldklimpar skulle nog bubbla upp till ytan om fler sökte ordentligt och väckte gamla trådar.

Brakastruten skrev:
> Ett enkelt nej 2005, borde ha räckt.. 4 sidor
> livshistoria? :)

Tja, nyss hade vi en tråd med 17 sidor livshistoria.

Jag köpte de dyraste däck jag kunde hitta. Har använt dem tre gånger, o den första minns jag inte. Hittade bildbevis efteråt. Varit sjuk hela is-säsongen. Suck.

Men dåså, då har även jag sommarsulorna på bilen. Observera den nya bilpumpen från Topeak "Joeblow Car" :) funkar finemang, går ju rätt fort att fylla ett bildäck ändå med en sådan. Fast mätarn går ju bara till 2,1 bar.

20180414_163600.jpg

ForesterGuy sa:
Minusgrader i morse, ska åka norröver i månadsslutet...men att ha vinterdäcken på i maj skulle kännas...fel.

1979 snöade den 6 Juli i Oxelösund....

Jag låter min dubbfria sitta på någon vecka till - var ju is på rutan i morse, men slapp skrapa eftersom jag psyklade.

Bytte sista däcket på ena bilen mellan 4.30 och 4.45 nu på morgonen. Pyspunka fixad, orkade inte byta igår kväll efter en mäktig pizza.

Det intressanta med dem som fortfarande kör dubbat i södra Skåne är inte avsaknaden av snö och is på vägarna utan att förarna kör som om de hade sommarsulorna på. Full patte och tvärnit.

NLC sa:
Det intressanta med dem som fortfarande kör dubbat i södra Skåne är inte avsaknaden av snö och is på vägarna utan att förarna kör som om de hade sommarsulorna på. Full patte och tvärnit.
De försöker ju dubba ur dem så att de ska kunna fortsätta köra lagligt ;-)

bytt på en cykel. ska köpa nya hjul till pendlaren nästa vecka så vinterdäcken blir kvar på dessa hjul och nya blir sommarhjul.
bilen väntar jag med till maj tror jag. dumt att chansa

NLC sa:
Rattnalle sa:
NLC sa:
De försöker ju dubba ur dem så att de ska kunna fortsätta köra lagligt ;-)

Så är det förstås!
Rätt fascinerande egentligen att så många insisterar på att de måste ha dubb men sen kör däcken så att se ändå tappar mycket av dubben nästan direkt..

I vinter var jag lite lat och körde enbart dubbdäck fram på cykeln. Det fungerade faktiskt riktigt bra så det får nog bli så nästa år också.

Dubbdäck på bilen har jag inte behövt på en herrans massa år i dessa "salta 4 miljarder ton när det kommer en snöflinga", så den
har friktionsdäck, men det är fortfarande minusgrader på nätterna / morgonen så jag avvaktar lite lite till.

Bengt-re sa:
Hasse#7 sa:
Bytte sista däcket på ena bilen mellan 4.30 och 4.45 nu på morgonen. Pyspunka fixad, orkade inte byta igår kväll efter en mäktig pizza.

Byta däck mitt i natten?

Mina dagar börjar 4.30 utom på helgerna men då brukar jag vakna samma tid ändå. Tillhör den lilla skara som när allt går på rutin sover 5 timmar per dygn och som nästan avlider av trötthet om de fem timmarna störs.

Idag åkte de av. Både på bilen och cycklen. Joeblow Mountain funkar bra på båda också ?

Bilagor

• IMG_20190406_171544.jpg
    IMG_20190406_171544.jpg
    425.3 KB · Besök: 107
Tillbaka
Topp