Okej, jag reder ut begreppen:
- Poliser är i grunden onda och borde syssla med viktigare saker än att blockera cykelbanor
- Även trafikpolisen borde utreda kriminalbrott
- Cyklister har per definition alltid rätt
- Cyklister behöver inte följa trafiklagen eftersom dom alltid är förföljda
- Det finns inget viktigare i Stockholmstrafiken än att se till att cykelbanorna alltid är fria från parkerade bilar, hundar, fotgängande turister, tanter med cykelkorg och permobiler
- Hundar ska varken få gå med koppel på cykelbanan, i närheten av cykelbanan, på stigarna i skogen och inte heller få springa fritt i skogen
- Cyklister ska inte behöva använda den lagstadgade ringklockan så det är bättre med en visselpipa, en tryckluftstuta eller att skrika "flytta på dig" så jag slipper ha något fult på mitt styre
- Fixiecyklister är mycket duktigare på att bedöma trafikflödet än tantcyklister och bilister så färdbroms är onödigt
- Kärringar med cykelkorg är en enorm trafikfara eftersom dom plötsligt kan svänga åt ena eller andra hållet på cykelbanan när bakomvarande cyklist håller helt adekvat hastighet på sin träning och kan tvingas att bromsa
- På vissa ställen där det är 50-väg känns det förnedrande att använda cykelbanan eftersom man inte får cykla snabbare än 30 km/h där och då tutar dumma bilister på en
- Jag gav fingret åt en bilist och han blev arg fast jag hade rätt
- Polisen borde göra ägna sig åt (knark, slavhandel, barnmisshandel, utvisa kurder) istället för att jaga hederliga cyklister
Fick jag med allt? Jag tror att jag har kondenserat några av Happys grin&gnälltrådar till det viktigaste, men jag kan ha missat något.
Lipsillar.