Har beslutsånget mellan El-Mtb eller vanlig.

1779697882568.webp

Men du kanske kan säga vilka av de 7 källorna som är felaktiga när du ändå gjort jobbet? Och förklara för mig varför det inte är rimligt att tänka sig att en myndighets tolkning skulle kunna falla i rätten?
Nej, jag tycker det är helt kass att bolla in AI-argument-texter. Och jag har inte tid att personligen sätta mig in i källorna/tolkningarna i sig, för att känna att jag ger meningsfulla svar. Det fina med AI är ju att du kan göra det själv om verkligen är ute efter kunskap/vägledning och inte att tjafsa för din ståndpunkt. Ställ tex frågan enligt nedan, så kan du själv reflektera.

"Kan det vara farligt att förlita sig på AI när det gäller juridik och lagar? Diskussionen handlar om argumentet är applicerbart på elcykel enligt allemansrätten. Vad är din reflektion om du skulle bedöma riktigheten samt hur många riktiga källor som ligger till grund för varje påstående i texten: xxxxxxxxxxx ditt tidigare AI-svar xxxxxxxxxxxx"

copilot säger att TS ska köpa embt eftersom det funkar bra i praktiken osv osv -
1779699110000.webp

men jag får inte köra för fort på E6 fast det fungerar bra i praktiken....
1779699056375.webp

1779699189208.webp

om fanskapet märker att man är skeptiskt så ändrar den sig.

copilot använd bara en källa, NV om man inte säger till den och då
Visa bilaga 832241

Visa bilaga 832242

Härligt, det här känns som äkta svensk luddighet. 🙂 Ungefär som lagarna för cykling vilket påverkar tränande lvg cyklister, tex det här med att ligga två i bredd vilket också är helt öppet för tolkning (det tolkas olika men båda parter är totalt övertygade om att de själva har rätt (y)). Men även vad som gäller för cykelbana, att en bilist får psykbryt på snabba lvg cyklister som nobbar cykelbanor är inte helt ovanligt... 🙃

.
Jag tänker INTE kopiera och klistra vad jag luskade ut lite mer riktad kontroll, eftersom jag tycker att det är meningslöst, eftersom en diskussion baserad på AI där man själv är väldigt långt ifrån att själv läsa sig till kunskapen/insikten är för mig en "låtsas-diskussion", och totalt värdelöst när syftet är att interagera med andra människor.
Jag tycker att man om syftet är att interagera med andra människor och föra diskussionen framåt bör låta bli att avsiktligt missförstå den andres bästa argument. Man bör även låta bli att fantisera om dennes påhittade bakomliggande önskemål samt uppträda i övrigt allmänt hövligt.

Tillbaka
Topp